Cosa significa a carica virale HIV?
Cuntenutu
- Cumu a carica virale HIV affetta u conte di cellule CD4
- Misurazione di a carica virale
- Cosa significa carica virale nantu à a trasmissione di HIV
- Trasmissione sessuale
- Trasmissione durante a gravidanza o l'allattamentu
- Traccia di a carica virale
- Quante volte si deve pruvà a carica virale?
- Mantene sicuri i partenarii sessuali
- Uttene supportu dopu un diagnosi di HIV
Cosa hè una carica virale?
Una carica virale HIV hè a quantità di HIV misurata in un volume di sangue. L'ubbiettivu di u trattamentu HIV hè di abbassà a carica virale per esse indetectabile. Hè cusì, u scopu hè di riduce a quantità di HIV in u sangue abbastanza da ùn pudè micca esse rilevatu in un test di laburatoriu.
Per e persone chì campanu cun HIV, pò esse utile cunnosce a so propria carica virale HIV perchè li dice quantu funziona u so medicamentu HIV (terapia antiretrovirale). Leghje per amparà di più nantu à a carica virale HIV è ciò chì significanu i numeri.
Cumu a carica virale HIV affetta u conte di cellule CD4
L'HIV attacca e cellule CD4 (cellule T). Si tratta di globuli bianchi, è facenu parte di u sistema immunitariu. Un conte di CD4 furnisce una valutazione approssimativa di quantu u sistema immunitariu di una persona hè sanu. E persone chì ùn anu micca HIV anu generalmente un conte di cellule CD4 trà 500 è 1.500.
Una carica virale alta pò purtà à un numeru bassu di cellule CD4. Quandu u conte CD4 hè inferiore à 200, u risicu di sviluppà una malatia o infezzione hè più altu. Questu hè chì avè un numeru bassu di cellule CD4 rende più difficiule per u corpu a luttà contr'à l'infezioni, aumentendu u risicu di malatie cum'è infezioni gravi è alcuni cancri.
L'HIV micca trattatu pò causà altre complicazioni à longu andà è pò diventà SIDA. Tuttavia, quandu a medicazione per l'HIV hè presa ogni ghjornu cum'è prescritta, u conte CD4 tende à aumentà cù u tempu. U sistema immunitariu diventa più forte è megliu capace di luttà contr'à e infezioni.
A misurazione di a carica virale è u conte CD4 mostra chì u trattamentu HIV funziona bè per tumbà l'HIV in u sangue è per permette à u sistema immunitariu di ricuperà. I risultati ideali sò di avè una carica virale indetectabile è un altu conte di CD4.
Misurazione di a carica virale
E prove di carica virale mostranu quantu HIV hè in 1 millilitru di sangue. Un test di carica virale hè fattu à u mumentu chì qualcunu hè diagnosticatu cun HIV prima di l'iniziu di u trattamentu, è dinò di volta in volta per cunfirmà chì u so trattamentu HIV funziona.
Aumentà u conte di CD4 è abbassà a carica virale richiede di piglià medicazione regolarmente è cum'è urdinatu. Ma ancu se una persona piglia i so medicamenti cum'è prescritti, altri medicinali prescritti è senza prescrizione (OTC), droghe ricreative è supplementi à base d'erbe chì usanu ponu interferisce à volte cù l'efficacia di u trattamentu HIV. Hè sempre una bona idea di cunsultà cun un duttore prima di inizià qualsiasi medicazione nova, cumpresi OTC è prescritti è supplementi.
Se e prove mostranu chì a carica virale di una persona ùn hè micca diventata indetectabile o chì hè passata da esse indetectabile à rilevabile, u so duttore pò adattà u so regime di terapia antiretrovirale per renderla più efficace.
Cosa significa carica virale nantu à a trasmissione di HIV
Più hè alta a carica virale, più alta hè a probabilità di trasmette l'HIV à qualcun altru. Questu puderia significà passà u virus à un cumpagnu per mezu di u sessu senza preservativu, à qualcunu attraversu spartimentu di aghi, o à un criaturu durante a gravidanza, a consegna o l'allattamentu.
Quandu hè presu cunzistenti è currettamente, a medicazione antiretrovirale diminuisce a carica virale. Questa carica virale diminuita riduce u risicu di trasmette l'HIV à qualcun altru. In alternativa, ùn piglià micca questu medicamentu in maniera costante o affattu aumenta u risicu di passà HIV à qualcun altru.
Avè una carica virale indetettabile ùn significa micca chì una persona sia guarita, perchè l'HIV pò ancu piattassi in altre parte di u sistema immunitariu. Piuttostu, significa chì u medicamentu chì piglianu hè efficace per suppressione a crescita di u virus. A suppressione in corsu pò esse ottenuta solu continuendu à piglià stu medicamentu.
Quelli chì smettenu di piglià u medicamentu rischianu di avè a so carica virale di ritornu. È se a carica virale diventa rilevabile, u virus pò esse trasmessu à l'altri per mezu di fluidi corporei cum'è sperma, secrezioni vaginali, sangue è latte maternu.
Trasmissione sessuale
Avè una carica virale indetettabile significa chì u risicu di passà HIV à qualcun altru hè, supponendu chì a persona cun HIV è u so cumpagnu ùn abbia micca infezioni di trasmissione sessuale (ITS).
Dui studii 2016, in u New England Journal of Medicine, ùn anu trovu nisuna trasmissione di u virus da un cumpagnu HIV-pusitivu chì era statu in terapia antiretrovirale da almenu sei mesi à un cumpagnu HIV-negativu durante u sessu senza preservativi.
Tuttavia, i ricercatori ùn sò micca sicuri di l'effetti di e STI nantu à u risicu di trasmissione di HIV in l'individui trattati. Avè una STI puderia aumentà u risicu di trasmissione di HIV à l'altri ancu se HIV ùn hè micca rilevabile.
Trasmissione durante a gravidanza o l'allattamentu
Per e donne chì sò incinte è chì campanu cun HIV, piglià medicazione antiretrovirale durante a gravidanza è u travagliu riduce drammaticamente u risicu di trasmette l'HIV à u zitellu. Parechje donne chì campanu cun HIV sò capaci di avè zitelli sani, HIV-negativi, accedendu à una bona cura prenatale, chì include supportu per a terapia antiretrovirale.
I zitelli nati da mamme seropositive ricevenu medicazione per l'HIV per quattru à sei settimane dopu a nascita è sò testati per u virus durante i primi sei mesi di vita.
Sicondu a, una mamma cun HIV deve evità di allattà.
Traccia di a carica virale
Hè impurtante di seguità a carica virale cù u tempu. Ogni volta chì a carica virale aumenta, hè una bona idea di scopre perchè. Un aumentu di a carica virale pò accade per parechje ragioni, cume:
- ùn piglià micca medicazione antiretrovirale cunzistente
- l'HIV hà mutatu (cambiatu geneticamente)
- a medicazione antiretrovirale ùn hè micca a dosa ghjusta
- un errore di laburatoriu hè accadutu
- avè una malatia concurrente
Se a carica virale aumenta dopu esse indetectabile mentre in trattamentu cù terapia antiretrovirale, o s'ellu ùn diventa micca rilevabile malgradu u trattamentu, u fornitore di assistenza sanitaria probabilmente urdinerà testi addiziunali per determinà a ragione.
Quante volte si deve pruvà a carica virale?
A frequenza di e prove di carica virale varia. Tipicamente, a prova di carica virale hè fatta à u mumentu di un novu diagnosi di HIV è poi intermittentemente cù u tempu per confermà chì a terapia antiretrovirale funziona.
A carica virale di solitu diventa indetectable in trè mesi da l'iniziu di u trattamentu, ma accade spessu più veloce di quessa. Una carica virale hè spessu verificata ogni trè à sei mesi, ma pò esse verificata più spessu se ci hè preoccupazione chì a carica virale pò esse rilevabile.
Mantene sicuri i partenarii sessuali
Qualunque sia a so carica virale, hè una bona idea per e persone chì campanu cun HIV di piglià misure per prutegge si stessi è i so cumpagni sessuali. Queste tappe ponu include:
- Pigliate medicazione antiretrovirale regolarmente è cumu indicatu. Quandu hè presu in modu currettu, a medicazione antiretrovirale riduce a carica virale, diminuendu cusì u risicu di trasmissione di HIV à l'altri. Una volta chì a carica virale hè diventata indetectabile, u risicu di trasmissione per mezu di u sessu hè effettivamente zero.
- Esaminà per e STI. Datu l'effettu potenziale di e STI nantu à u risicu di trasmissione di HIV in l'individui trattati, e persone cun HIV è i so cumpagni devenu esse testati è trattati per e STI.
- Aduprendu preservativi durante u sessu. Aduprà preservativi è impegnassi in attività sessuale chì ùn implicanu micca u scambiu di fluidi corporei riduce u risicu di trasmissione.
- Cunsiderendu PrEP. I partenarii devenu parlà cù u so duttore sanitariu nantu à a profilassi pre-esposizione, o PrEP. Stu medicamentu hè destinatu à prevene à e persone di piglià HIV. Quandu hè presu cum'è prescrittu, diminuisce u risicu di acquistà HIV per mezu di u sessu di più di 90 per centu.
- Cunsiderendu PEP. I partenarii chì suspettanu d'avè dighjà statu esposti à l'HIV devenu parlà cù u so duttore sanitariu di prufilassi post-esposizione (PEP). Stu medicamentu riduce u risicu d'infezzione quandu hè pigliatu in trè ghjorni dopu a pussibule esposizione à HIV è continuatu per quattru settimane.
- Esaminà regolarmente. I partenarii sessuali chì sò HIV-negativi devenu esse testati per u virus almenu una volta à l'annu.
Uttene supportu dopu un diagnosi di HIV
Un diagnosticu di HIV pò cambià a vita, ma hè sempre pussibule d'esse sanu è attivu. U diagnosticu precoce è u trattamentu ponu riduce a carica virale è u risicu di malattia. Ogni preoccupazione o sintomi novi devenu esse purtati à l'attenzione di un prufissore sanitariu, è si duveranu piglià passi per fà una vita sana, cum'è:
- uttene cuntrolli regulari
- piglià medicazione
- esercitendu regularmente
- manghjà una dieta sana
Un amicu o parente di fiducia pò furnisce un supportu emotivu. Inoltre, parechji gruppi di supportu lucale sò dispunibuli per e persone chì campanu cun HIV è i so cari. E linee dirette per i gruppi di HIV è AIDS per statu ponu esse truvate in ProjectInform.org.