Virus Zika
Cuntenutu
Riassuntu
U Zika hè un virus chì si sparghje soprattuttu da e zanzare. Una mamma incinta pò trasmette à u so zitellu durante a gravidanza o intornu à u mumentu di a nascita. Si pò sparghje attraversu u cuntattu sessuale. Ci hè statu ancu dettu chì u virus s'hè spartu per trasfusione di sangue. Ci sò stati fochi di virus Zika in i Stati Uniti, in Africa, in l'Asia sudorientale, in l'isule di u Pacificu, in parte di i Caraibi, è in America Centrale è Sudamerica.
A maiò parte di e persone chì piglianu u virus ùn si ammalanu. Una di e cinque persone face sintomi, chì ponu include febbre, eruzione cutanea, dolori articulari è cungiuntivite (ochju rosa). I sintomi sò di solitu lievi, è cumincianu da 2 à 7 ghjorni dopu avè statu muzzicatu da una zanzara infettata.
Un test di sangue pò sapè se avete l'infezzione. Ùn ci hè micca vaccini o medicini per trattallu. Bere assai liquidi, ripusassi, è piglià acetaminofene puderia aiutà.
Zika pò causà microcefalia (un seriu difettu di nascita di u cervellu) è altri prublemi in i zitelli chì e mamme eranu infettate mentre era incinta. I Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie raccomandanu chì e donne incinte ùn viaghinu micca in e zone induve ci hè un focu di virus Zika. Se decidite di viaghjà, parlate prima cù u vostru duttore. Duvete ancu esse attenti à prevene i morsi di zanzara:
- Aduprate repellente per insetti
- Purtate robba chì copre i bracci, e gambe è i pedi
- Stà in i lochi chì anu climatizatu o chì utilizanu schermi di finestra è di porta
Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie
- Progressu Contra Zika