Autore: Christy White
Data Di Creazione: 11 Maghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 25 Ghjugnu 2024
Anonim
Zoonosi: chì sò, tippi principali è cumu prevene - Salute
Zoonosi: chì sò, tippi principali è cumu prevene - Salute

Cuntenutu

E zoonosi sò malatie trasmesse trà animali è persone è chì ponu esse causate da batteri, parassiti, funghi è virus. Gatti, cani, zecche, acelli, vacche è roditori, per esempiu, ponu serve da ospiti definitivi o intermedi per questi agenti infettivi.

E zoonosi ponu esse classificate in:

  • Antropozoonosi, chì sò malatie animali chì ponu esse trasmesse à e persone;
  • Zooantroponosa, chì sò malatie di e persone ma chì ponu esse trasmessi à l'animali.

E zoonosi sò cunsiderate una situazione di salute publica è, dunque, sò stabiliti prugrammi regiunali è statali liati à a prevenzione di ste malatie. Una di e misure hè u cuntrollu è a cura di l'animali domestici, incuraghjendu e visite regulare à u veterinariu per fà a parassita è u cuntrollu di i vaccini. In questu modu, hè pussibile impedisce à l'animali di acquistà malatie è di trasmette li à e persone.


Zoonosi principali

Ci sò parechje malatie trasmesse trà animali è persone, eppuru e più cumune sò:

1. Rabbia

A rabbia umana hè una malattia infettiva causata da u virus di a famiglia Rhabdoviridae è pò esse trasmessu à e persone per mezu di u morsu di un bat o cane infettatu, chì hè più probabile chì accada. Quandu morde a persona, u virus prisente in a saliva di l'animali entra direttamente in u sangue di a persona è hè capace di sparghje si in u sistema nervosu, purtendu à l'apparizione di i segni è sintomi caratteristici di a malattia.

I primi segni di rabbia umana ponu piglià da 30 à 50 ghjorni dopu u cuntattu cù u virus, secondu u sistema immunitariu di a persona, è ponu esse cunfunditi cù una infezzione cumuna. Tuttavia, quandu u virus si sparghje in u sangue è ghjunghje à u sistema nervosu, si pò verificà paralisi di i membri inferiori, cunfusione mentale, eccitazione eccessiva è crescita di pruduzzione di saliva per via di spasmi di u musculu di a gola. Sapete ricunnosce i sintomi di rabbia.


2. Sporotrichosi

A Sporotrichosi in l'omu hè una zoonosi trasmessa per via di graffi è morsi di misgi infettati da u fungu rispunsevule di a malatia, u Sporothrix schenckii, chì si pò truvà naturalmente in terra è in piante. Siccomu i misgi sò assuciati à a maiò parte di i casi di sporotricosi, sta malatia hè cunnisciuta pupularmente cum'è malatia di u gattu, ma i misgi domestichi chì anu vaccinatu à ghjornu sò menu à risicu di esse infettati da stu fungu è, di cunsiguenza, di trasmette a malatia.

I segni iniziali è i sintomi di sporotricosi apparisce circa 7 à 30 ghjorni dopu à u cuntattu cù u fungu è l'indicazione principale di l'infezzione hè l'apparizione di un picculu nulu, rossu è dulurosu nantu à a pelle chì cresce cù i ghjorni è forma pus. Se l'infezzione ùn hè micca identificata è trattata, hè pussibule chì u fungu si sposti in altre parte di u corpu, principalmente i pulmoni, resultendu in sintomi respiratorii. Amparate più nantu à a sporotricosi.


3. Brucelosi

A Brucellosi hè una malattia infettiva causata da batteri di u genaru Brucella è chì pò esse trasmessu per cuntattu cù secrezioni, urina, sangue o resti placentari di vacche infettate. Inoltre, a trasmissione di i batteri pò accade per mezu di l'ingestione di prudutti lattichi micca pasturizzati, cum'è u latte è u furmagliu, u cunsumu di carne pocu cotta o durante a pulizia di u muvimentu di stalla o di bestiame, per esempiu.

I sintomi di brucellosi apparsu ghjorni o mesi dopu l'infezzione, i sintomi iniziali sò simili à quelli di l'influenza. Tuttavia, à misura chì a malattia progredisce, sintomi più specifici ponu apparì, cume u dolore musculare, u sintimu di malu, u dolore addominale, i cambiamenti di memoria è i tremori, per esempiu.

4. Febbra gialla

A frebba gialla hè una malattia causata da un virus chì u ciclu di vita si verifica in e zanzare, in particulare e zanzare di u genaru Aedes. Dunque, a frebba gialla hè trasmessa à e persone per mezu di u morsu di e zanzare infette. In e regioni forestali, in più di a trasmissione da a zanzara di u genaru Aedes, A trasmissione di u virus da e zanzare di u genaru hè pussibule Haemagogus è Sabethes è in queste regione, e scimie sò cunsiderate cum'è i principali reservorii di stu virus.

I segni è i sintomi di a frebba gialla cumpariscenu trà 3 è 7 ghjorni dopu à a puntura di a zanzara è i principali sò u dolore addominale, u mal di testa è a frebba. A malattia riceve u so nome perchè u virus compromette u fegatu, interferendu cù a produzzione di enzimi epatichi è fattori di coagulazione, aumentendu a quantità di bilirubina in u sangue è rendendu a pelle più gialla.

5. Dengue è Zika

Dengue è Zika sò malatie infettive trasmesse da virus chì anu una parte di u so ciclu di vita in e zanzare Aedes aegypti, chì morde a ghjente, trasmette u virus, chì compie u so ciclu di vita in u corpu di a persona è porta à l'apparizione di segni è sintomi di a malatia.

Malgradu u dengue è u Zika senza esse causati da diversi virus, u virus dengue è u virus Zika rispettivamente, anu sintomi simili, cù dolore in u corpu è in a testa, stanchezza, frebba, dolore articulare è l'apparizione di macchie rosse nantu à a pelle. In u casu di l'infezzione da u virus Zika, si pò ancu vede prurite è rossi è una sensibilità aumentata in l'ochji.

6. Leishmaniasi

Cum'è a frebba gialla, a leishmaniasi hè ancu trasmessa da u morsu di una zanzara, chì in questu casu hè a zanzara di u genaru Lutzomiia, popularmente cunnisciutu cum'è zanzara di paglia. L'agentu infettivu rispunsevule di a malatia hè u protozoo di u genaru Leishmania, essendu u più spessu trovu in Brasile a speziaLeishmania braziliensis, Leishmania donovani è Leishmania chagasi.

Dopu à a puntura di a zanzara, u protozoo entra in u corpu di a persona è porta à u sviluppu di sintomi chì a gravità pò varià secondu e spezie è u sistema immunitariu di a persona. Ci hè trè tippi principali di leishmaniasi:

  • Leishmaniasi cutanea, chì hè carattarizatu da l'apparizione di unu o più grumi in u situ di a puntura di a zanzara è chì in qualchì ghjornu pò sviluppassi in una ferita aperta è indolora;
  • Leishmaniasi Mucocutanea, induve e lesioni sò più ampie è ci hè un impegnu di a mucosa, principalmente di u nasu, di a faringe è di a bocca, chì pò causà difficoltà à parlà, à inghiuttire o à respirà;
  • Leishmaniasi viscerale, chì i sintomi evolucionanu in modu crònicu è pò esse un fegatu è una milza ingranditi, perdita di pesu è risicu aumentatu di altre infezioni.

Siccomu i sintomi ponu esse abbastanza compromettenti è rendenu a vita di a persona ricca, hè impurtante chì appena i primi segni indicativi di leishmaniasis apparsu, a persona và à l'uspidale per fà u diagnosticu è inizià u trattamentu, prevenendu cumplicazioni.

7. Leptospirosi

A Leptospirosi hè una malattia causata da a batteria Leptospira, chì si pò truvà principalmente in topi. A trasmissione à e persone si faci cù u cuntattu cù l'urina o feci di l'animali contaminatu, cù l'entrata di batteri in u corpu di a persona attraversu e mucose o ferite di a pelle è risultendu in sintomi cum'è febbre, brividi, ochji rossi, mal di testa. Testa è nausea.

Situazioni d'inundazioni, pozzanghere è lochi induve ci hè assai accumulazione di rifiuti sò cunsiderate chì sò à risicu elevatu di cuntaminazione da Leptospira, perchè in queste situazioni l'urina di l'animali infetti si pò sparghje più faciule, cun un risicu più grande di infezzione.

8. Toxoplasmosi

A toxoplasmosi hè una malattia infettiva cunnisciuta popularmente cum'è malattia di u misgiu, perchè u parassita rispunsevule di sta malattia, u Toxoplasma gondii, hà cum'è ospitante intermediu felini, in particulare i misgi, vale à dì, una parte di u so ciclu di vita deve esse in u misgiu. In questu modu, e persone ponu esse infettate da Toxoplasma gondii per mezu di u cuntattu direttu cù e feci di i misgi infettati o per l'ingestione d'acqua o di alimenti cuntaminati da cisti di u parassita.

In a maiò parte di i casi, a toxoplasmosi hè asintomatica, tuttavia hè di primura chì e donne incinte effettuanu testi serologichi per identificà u parassita, perchè se a donna hà tossoplasmosi, a pò trasmette à u so zitellu durante a gravidanza, ciò chì pò comportà complicazioni per u zitellu. beie.

9. Larve migrane cutanee

Larve migrane cutanee, cunnisciuta popularmente cum'è bug geograficu, hè una malattia infettiva causata da i parassiti Ancylostoma brasiliense è Ancylostoma caninum, Chì si pò truvà in cani è misgi. Questi parassiti sò eliminati in e feci di l'animali è quandu a persona cammina scalza, per esempiu, ponu entre in l'organisimu attraversu piccule ferite presenti in u situ, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è prurigine è rossu rossu, in più di pudè per percepisce un picculu percorsu rettilineu in a pelle, chì hè indicativu di u spustamentu di u parassita.

Per evità l'infezioni, hè raccomandatu chì l'animali domestici sianu purtati periodicamente à u veterinariu per chì i vaccini sianu aggiornati è chì si faci una parassita. Inoltre, hè raccomandatu di evità di camminà scalzi in ambienti chì ponu cuntene feci da cani è misgi per diminuì u risicu d'infezzione.

Vede cumu sapè se sì un animale geograficu.

10. Teniasi

A teniasi hè una zoonosi causata da u parassita Taenia sp. chì si trasmette à e persone manghjendu carne di maiale cruda o pocu cotta o manghjata. Stu parassita hè cunnisciutu pupularmente cum'è solitariu, postu chì ghjunghje à grandi dimensioni, si attacca à u muru intestinale è impedisce l'assorbimentu di nutrienti, purtendu à l'apparizione di sintomi cum'è nausea, diarrea è perdita di pesu, per esempiu.

A persona infettata da Taenia sp. libera in i so feci ova di stu parasite, chì pò cuntaminà l'altri populi è l'animali, cuminciendu un altru ciclu di vita. Capite cumu u ciculu di vita di u Taenia sp.

11. Malatia di Lyme

A malatia di Lyme hè una di e malatie chì ponu esse trasmesse da e zecche, chì si trovanu principalmente in i misgi è i cani. Sta malatia hè trasmessa da a tick di u genaruIxodes infettatu da i batteri Borrelia burgdorferi, chì quandu a persona morde libera i batteri è provoca una reazione lucale chì pò esse percepita attraversu gonfiore è rossu in a zona.

Se a malatia ùn hè micca identificata è trattata, i batteri ponu sparghjesi attraversu u sangue è ghjunghje à parechji organi, chì ponu compromettà i sistemi nervosi è cardiaci. Dunque, hè impurtante chì a zecca sia eliminata immediatamente da a pelle è u trattamentu antibioticu sia iniziatu pocu dopu.

Amparate nantu à altre malatie causate da e zecche.

12. Criptococcosi

A criptococcosi hè cunnisciuta popularmente cum'è malatia di u culombu, perchè u fungu rispunsevule di l'infezzione, u Cryptococcus neoformans, realizeghja una parte di u so ciclu di vita in questi animali, essendu liberatu in e feci. Oltre à esse prisente in i culombi, stu fungu si pò ancu truvà in terra, in arburi è in cereali.

A trasmissione di criptococcosi si face per inalazione di spore o di lieviti di stu fungu prisente in l'ambiente, chì pò purtà à u sviluppu di sintomi respiratorii, cum'è starnuti, nasu chì corre è difficultà à respirà. Tuttavia, se l'infezzione ùn hè micca identificata è trattata, hè pussibule chì u fungu si sparghji è porti à sintomi più severi, cum'è u dolore di pettu, u collu rigidu è a cunfusione mentale, per esempiu. Vede più sintomi di criptococcosi.

O Cryptococcus neoformans hè cunsideratu un fungu opportunisticu, vale à dì, i sintomi sò generalmente sviluppati solu in e persone chì anu un sistema immunitariu indebolitu, cum'è in u casu di e persone chì sò portatrici di u virus HIV o chì sò trattati per u cancer.

Cumu si trasmettenu e Zoonosi

Tutti l'animali ponu trasmette malatie. Cusì, a trasmissione pò accade in parechji modi, cum'è:

  • Mordu o scratch di l'animali;
  • Picculu d'insetti;
  • Cuntattu cù ughjetti o escrementi di animali infettati;
  • Ingestione d'acqua o di alimenti contaminati da feci, urina o saliva di un animale infettu.

E persone chì travaglianu o chì anu un cuntattu frequente cù l'animali sò più propensi à acquistà una zoonosi, dunque hè impurtante di fà attenzione à l'abitudini d'igiene sia personali sia animali per ùn currere micca u risicu d'acquistà una malattia. In u casu di e persone chì travaglianu cù l'animali, hè raccomandatu chì l'attrezzatura protettiva sia aduprata à u mumentu di u cuntattu cù l'animali, cume guanti è maschere, principalmente, per evità a contaminazione.

Se a persona suspetta d'avè una malattia chì pò esse stata trasmessa da l'animali, hè cunsigliatu d'andà à u duttore per fà e prove è fà inizià u trattamentu adattatu.

Cumu evità

Per evità e zoonosi, hè impurtante di fà attenzione à l'igiene di l'ambiente è à l'igiene personale, lavandu sempre e mani dopu esse entrati in cuntattu cù l'animali è tenendu i lochi abitati da l'animali in cundizioni ideali. Inoltre, hè impurtante tene i vaccini di l'animali à ghjornu.

Zecche, scarafaggi è furmicule ponu ancu trasmette malatie, dunque hè impurtante tene a casa pulita è l'animali parassiti. À u mumentu di u cuntrollu di e pesti, se a persona hà un animale domesticu, si raccomanda di isolà l'animale in un'altra stanza per alcune ore in modo chì ùn sia micca intossicatu da u pruduttu adupratu.

In casu di zanzare, per esempiu, e campagne di cuntrollu di zanzare sò lanciate periodicamente da u guvernu, dimustrendu azzioni chì ponu esse intraprese per prevene a proliferazione di zanzare è, di cunsiguenza, a diffusione di e malatie. Vede in u video seguente cumu prevene e malatie trasmesse da a zanzara:

Hè ancu cunsigliatu di esse attenti quandu si manipula è si prepara l'alimentu, fendu casu à a qualità di l'acqua è evitendu u cuntattu cù animali scunnisciuti. Inoltre, hè impurtante chì u guvernu prumove strategie per u cuntrollu sanitariu, l'igiene è a vaccinazione in e strutture di allevu. Vede più nantu à cumu prevene e malatie infettive.

Oghje Interessante

Un ghjornu in a mo dieta: allenatore di perdita di pesu Keri Gans

Un ghjornu in a mo dieta: allenatore di perdita di pesu Keri Gans

Cum'è dieti ta regi tratu in pratica privata, hape.com' Weight Lo Coach, autore di A Dieta Chjucu Cambiamentu, è a per onalità di i media è u portavoce, a mo vita pò e...
4 Snacks sani di u ghjornu di u ghjocu (è una bevanda!)

4 Snacks sani di u ghjornu di u ghjocu (è una bevanda!)

" anu" è "fe ta" ò duie parolle chì ùn i entenu micca pe u in eme, ma que ti cinque nack di fe ta di uper Bowl cambianu u ghjornu di u ghjocu, bè, u ghjocu...