Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i tassi di successu di immunoterapia per u melanoma
Cuntenutu
- Panoramica
- Tipi di immunoterapia
- Inibitori di checkpoint
- Citoterapia
- Terapia antivirus oncolitica
- I tassi di successu di l'immunoterapia
- Ipilimumab (Yervoy)
- Pembrolizumab (Keytruda)
- Nivolumab (Opdivo)
- Nivolumab + ipilimumab (Opdivo + Yervoy)
- Citochine
- Talimogene laherparepvec (Imlygic)
- Effetti secundarii di l'immunoterapia
- Costu di l'immunoterapia
- Pruvenzi clinichi
- Cambiamenti di stile di vita
- Outlook
Panoramica
Sì avete u cancheru di a pelle di melanoma, u vostru duttore pò cunsiglià immunoterapia. Stu tipu di trattamentu pò aiutà à aumentà a risposta di u vostru sistema immunitariu contr'à u cancheru.
Parechji tippi di farmaci d'immunoterapia sò dispunibuli per u trattamentu di u melanoma. In a maiò parte di i casi, sti farmaci sò prescritti à e persone cù u melanoma di stadiu 3 o di stadiu 4. Ma in certi casi, u vostru duttore pò prescrive immunoterapia per trattà u melanoma menu avanzatu.
Leghjite puru per amparà di più nantu à u rolu chì l'immunoterapia pò ghjucà in u trattamentu di sta malattia.
Tipi di immunoterapia
Per capisce i tassi di successu di l'immunoterapia, hè impurtante differenzà trà i sfarenti tippi dispunibili. Ci hè trè gruppi principali di immunoterapia aduprati per trattà u melanoma:
- inibitori di puntu di cuntrollu
- citoterapia
- terapia di virus oncoliticu
Inibitori di checkpoint
Inibitori di checkpoint sò droghe chì ponu aiutà u vostru sistema immunitariu à ricunnosce è tumbà e cellule di u cancheru di a pelle di u melanoma.
A Food and Drug Administration (FDA) hà appruvatu trè tippi di inibitori di punti di cuntrollu per trattà u melanoma:
- ipilimumab (Yervoy), chì blocca a proteina di u puntu di cuntrollu CTL4-A
- pembrolizumab (Keytruda), chì blocca a proteina di u puntu di cuntrollu PD-1
- nivolumab (Opdivo), chì blocca ancu PD-1
U vostru duttore pò prescrive unu o più inibitori di punti di cuntrollu se avete melanoma di stadiu 3 o di stadiu 4 chì ùn pò micca esse eliminatu cù una chirurgia. In altri casi, ponu prescrivere inibitori di checkpoint in combinazione cù chirurgia.
Citoterapia
U trattamentu cù citocine pò aiutà à aumentà u vostru sistema immunitariu è à rinfurzà a so risposta contr'à u cancheru.
A FDA hà appruvatu trè tippi di citochine per u trattamentu di u melanoma:
- interferonu alfa-2b (Intron A)
- interferone pegilatu alfa-2b (Sylatron)
- interleuchina-2 (aldesleuchina, Proleuchina)
L'interferone alfa-2b o l'interferone alfa-2b pegilatu hè generalmente prescrittu dopu chì u melanoma hè statu cacciatu cù una chirurgia. Questu hè cunnisciutu cum'è trattamentu adiuvante. Pò aiutà à calà e possibilità di u ritornu di u cancheru.
Proleukin hè più spessu usatu per trattà u melanoma di u stadiu 3 o di u stadiu 4 chì si hè sparghje.
Terapia antivirus oncolitica
I virus oncolitici sò virus chì sò stati mudificati per infettà è tumbà e cellule cancerose. Puderanu ancu attivà u vostru sistema immune per attaccà e cellule cancerose in u vostru corpu.
Talimogene laherparepvec (Imlygic) hè un virus oncoliticu chì hè statu appruvatu per trattà u melanoma. Hè cunnisciutu ancu cum'è T-VEC.
Imlygic hè tipicamente prescrittu prima di a chirurgia. Questu hè cunnisciutu cum'è trattamentu neoadiuvante.
I tassi di successu di l'immunoterapia
L'immunoterapia pò aiutà à prulungà a vita in certe persone cù u melanoma di u stadiu 3 o di u palcuscenicu 4 - cumprese alcune persone chì anu u melanoma chì ùn pò micca esse cacciatu cù una chirurgia.
Quandu u melanoma ùn pò micca esse eliminatu chirurgicamente, hè cunnisciutu cum'è melanoma irresecabile.
Ipilimumab (Yervoy)
In una rivista publicata in 2015, i ricercatori anu riunitu i risultati di 12 studii passati nantu à l'inhibitore di u checkpoint Yervoy. Anu trovu chì in e persone cù u melanoma di u stadiu 3 o di u stadiu 4, 22 per centu di quelli pazienti chì anu ricevutu Yervoy eranu vivi 3 anni dopu.
Tuttavia, alcuni studii anu trovu tassi più bassi di successu in e persone trattate cù sta droga.
Quandu i ricercatori di u studiu EURO-VOYAGE anu guardatu i risultati di u trattamentu in 1.043 persone cun melanoma avanzatu, anu trovu chì 10,9 per centu chì anu ricevutu Yervoy campavanu per almenu 3 anni. Ottu per centu di e persone chì anu ricevutu sta droga anu sopravvissutu per 4 anni o più.
Pembrolizumab (Keytruda)
A ricerca suggerisce chì u trattamentu cù Keytruda solu pò benefiziu alcune persone più di u trattamentu cù Yervoy solu.
In a, i scienziati anu paragunatu questi trattamenti in e persone cun melanoma di u stadiu 3 o di u stadiu 4 irresecabile. Anu trovu chì 55 per centu di quelli chì anu ricevutu Keytruda anu sopravvissutu per almenu 2 anni. In cunfrontu, u 43 per centu di quelli trattati cun Yervoy hà survivutu per 2 anni o più.
L'autori di un studiu più recente anu stimatu chì a percentuale di sopravvivenza generale di 5 anni in e persone cun melanoma avanzatu chì anu trattatu cù Keytruda era di 34 per centu. Anu trovu chì e persone chì anu ricevutu sta droga campavanu per una media media di circa dui anni.
Nivolumab (Opdivo)
I studii anu trovu ancu chì u trattamentu cù Opdivo solu pò aumentà e probabilità di sopravvivenza più cà u trattamentu cù Yervoy solu.
Quandu l'investigatori anu paragunatu questi trattamenti in e persone cun u melanoma di u stadiu 3 o di u stadiu 4, anu trovu chì e persone chì sò state trattate cun Opdivo solu sopravvivenu per una media media di circa 3 anni. E persone chì sò state trattate cun Yervoy solu sò sopravvissute per una media media di circa 20 mesi.
U stessu studiu hà truvatu chì a percentuale di sopravvivenza generale di 4 anni era di 46 per centu in e persone chì sò state trattate cun Opdivo solu, paragunatu à u 30 per centu in e persone trattate cù Yervoy solu.
Nivolumab + ipilimumab (Opdivo + Yervoy)
Alcuni di i risultati di trattamentu più promettenti per e persone cun melanoma irresecabile sò stati trovati in pazienti trattati cun una cumbinazione di Opdivo è Yervoy.
In un picculu studiu publicatu in u Journal of Clinical Oncology, i scienziati anu segnalatu una percentuale di sopravvivenza generale di 3 anni di 63 per centu trà 94 pazienti trattati cù sta cumbinazione di droghe. Tutti i pazienti avianu u stadiu 3 o u stadiu 4 melanoma chì ùn pudianu micca esse rimossi cù a chirurgia.
Ancu se i circadori anu assuciatu sta cumbinazione di medicazione à i tassi di sopravvivenza migliurati, anu trovu ancu ch'ella provoca effetti collaterali gravi più frequenti ch'è unu o l'altru medicamentu.
Studii più grandi nantu à sta terapia di combinazione sò necessarii.
Citochine
Per a maiò parte di e persone cun melanoma, i vantaghji potenziali di u trattamentu cù citocinoterapia parenu esse più chjucu di quelli di piglià inibitori di checkpoint. Tuttavia, alcuni pazienti chì ùn rispondenu micca bè à altri trattamenti puderanu prufittà di a terapia di citochine.
In u 2010, i circadori anu publicatu una rivista di studii nantu à l'interferonu alfa-2b in u trattamentu di u melanoma di tappa 2 o di tappa 3. L'autori anu trovu chì i pazienti chì anu ricevutu dosi elevate d'interferone alfa-2b dopu a chirurgia avianu marginalmente migliori tassi di sopravvivenza senza malatie, paragunatu à quelli chì ùn anu micca ricevutu stu trattamentu. Anu ancu trovu chì i pazienti chì anu ricevutu interferone alfa-2b dopu a chirurgia avianu un tassu di supravvivenza generale leggermente megliu.
Una ricerca nantu à l'interferonu pegilatu alfa-2b hà trovu chì in certi studii, e persone cun u melanoma di stadiu 2 o di stadiu 3 chì anu ricevutu questu medicamentu dopu a chirurgia anu avutu tassi di sopravvivenza senza ricorrenza più alti. Tuttavia, l'autori anu trovu poca evidenza di migliurà i tassi di sopravvivenza generale.
Sicondu una altra rivista, studii anu truvatu chì u melanoma diventa indetectable dopu u trattamentu cù dosi elevate di interleukin-2 in 4 à 9 per centu di e persone cun melanoma irresecabile. In un altru 7 à 13 per centu di e persone, alte dosi di interleuchina-2 sò state dimustrate per riduce i tumori di melanoma irresecabile.
Talimogene laherparepvec (Imlygic)
A ricerca presentata à a cunferenza di a Società Europea per l'Oncologia Medica 2019 suggerisce chì l'amministrazione di Imlygic prima di rimuovere chirurgicamente u melanoma pò aiutà alcuni pazienti à vive più.
Stu studiu hà trovu chì trà e persone cun melanoma in stadiu avanzatu chì sò stati trattati solu cù chirurgia, u 77,4 per centu hà campatu per almenu 2 anni. Frà quelli trattati cun una cumminazione di chirurgia è Imlygic, 88.9 per centu hà campatu per almenu dui anni.
Più ricerca hè necessaria nantu à l'effetti potenziali di stu trattamentu.
Effetti secundarii di l'immunoterapia
L'immunoterapia pò causà effetti collaterali, chì varienu secondu u tippu specificu è a dose d'immunoterapia chì ricevi.
Per esempiu, l'effetti secundarii putenziali includenu:
- fatigue
- frebba
- brividi
- nausea
- vomitu
- diarrea
- eruzione cutanea
Quessi sò solu alcuni di l'effetti secondari potenziali chì l'immunoterapia pò causà. Per amparà di più nantu à l'effetti secundarii putenziali di trattamenti specifichi d'immunoterapia, parlate cù u vostru duttore.
L'effetti secundarii di l'immunoterapia sò generalmente lievi, ma in certi casi ponu esse seri.
Se pensate chì puderete avè effetti collaterali, lasciate sapè immediatamente à u vostru duttore.
Costu di l'immunoterapia
U costu di tasca di l'immunoterapia varieghja, dipende in gran parte da:
- u tippu è a dose d'immunoterapia chì ricevi
- sì avete o micca una copertura d'assicuranza sanitaria per u trattamentu
- sì sì o micca eligibile per i prugrammi di assistenza per i pazienti per u trattamentu
- s'ellu riceve u trattamentu cum'è parte di un prucessu clinicu
Per amparà di più nantu à u costu di u vostru pianu di trattamentu raccomandatu, parlate cù u vostru duttore, farmacista è assicuratore.
Se site difficiule di pagà i costi di cura, fate sapè à a vostra squadra di trattamentu.
Puderanu raccomandà cambiamenti à u vostru pianu di trattamentu. O ponu cunnosce un prugramma di assistenza chì pò aiutà à copre i costi di a vostra cura. In certi casi, ponu incuraghjelu à iscrivevi à un prucessu clinicu chì vi permetterà di accede à a droga gratuitamente mentre participate à a ricerca.
Pruvenzi clinichi
In più di i trattamenti d'immunoterapia chì sò stati appruvati per trattà u melanoma, i scienziati studianu attualmente altri approcci sperimentali di immunoterapia.
Alcuni ricercatori sviluppanu è testanu novi tippi di farmaci immunoterapici. Altri studianu a sicurezza è l'efficacità di cumminà parechji tipi di immunoterapia. Altri ricercatori cercanu d'identificà strategie per amparà chì pazienti sò più propensi à prufittà di quali trattamenti.
Se u vostru duttore pensa chì puderete prufittà di riceve un trattamentu sperimentale o di participà à un studiu di ricerca nantu à l'immunoterapia, puderebbenu incuraghjelu à iscrivevi à un prucessu clinicu.
Prima di iscrivevi à qualsiasi prova, assicuratevi di capisce i vantaghji potenziali è i rischi.
Cambiamenti di stile di vita
Per aiutà à sustene a vostra salute fisica è mentale mentre sottumette immunoterapia o altri trattamenti per u cancer, u vostru duttore pò incuraghjelu à fà alcuni cambiamenti di stile di vita.
Per esempiu, ponu incuraghjeli à:
- aghjustate e vostre abitudine di sonnu per uttene più riposu
- modifiche a vostra dieta per uttene più nutrienti o calorie
- cambiate e vostre abitudine di eserciziu per avè abbastanza attività, senza tassà troppu u vostru corpu
- lavate e mani è limitate a vostra esposizione à e persone malate per riduce u risicu di l'infezzione
- sviluppà tecniche di gestione di u stress è di rilassamentu
In certi casi, l'aghjustà e vostre abitudini di u ghjornu pò aiutà à trattà cù l'effetti secundarii di u trattamentu. Per esempiu, uttene più riposu pò aiutà à gestisce a fatica. Fà cambiamenti in a vostra dieta pò aiutà à gestisce a nausea o a perdita di l'appetitu.
Sì avete bisognu d'aiutu per adattà e vostre abitudini di vita o per gestisce l'effetti secundarii di u trattamentu, u vostru duttore pò riferitevi à un prufessiunale per supportu. Per esempiu, un dietista pò aiutà à adattà e vostre abitudini alimentari.
Outlook
A vostra prospettiva cù u cancheru di melanoma dipende da parechji fattori, tra cui:
- a vostra salute generale
- u stadiu di u cancheru chì avete
- a dimensione, u numeru è a situazione di i tumori in u vostru corpu
- u tipu di trattamentu chì ricevi
- cumu u vostru corpu risponde à u trattamentu
U vostru duttore pò aiutà à amparà di più nantu à a vostra situazione è prospettive à longu andà. Puderanu ancu aiutà à capisce e vostre opzioni di trattamentu, cumprese l'effetti chì u trattamentu puderia avè nantu à a lunghezza è a qualità di a vostra vita.