Pietre di rene
Cuntenutu
Riproduce u video di salute: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200031_eng.mp4Chì hè questu? Ripruduce u video di salute cù a descrizzione audio: //medlineplus.gov/ency/videos/mov/200031_eng_ad.mp4Panoramica
Prima di parlà di cume si formanu i calcoli renali, pigliate un mumentu per cunnosce e vie urinarie.
U trattu urinariu include i reni, ureteri, vescica è uretra.
Avà allargemu un rene per avè una vista più vicina. Eccu una sezione trasversale di u renu. L'urina scorri da a corteccia esterna à a medula interna. A pelvis renale hè u funnel attraversu chì l'urina esce da u rene è entra in l'uretere.
Quandu l'urina passa per i reni, pò diventà assai cuncintrata. Quandu l'urina diventa troppu cuncentrata, u calciu, i sali di l'acidu uricu è altri chimichi sciolti in l'urina ponu cristallizà, furmendu una petra di u rene, o calculu renale.
Di solitu u calculu hè a taglia di un picculu ciottulu. Ma l'uretere sò assai sensibili à esse stesi, è quandu e pietre si formanu è distendenu, l'allungamentu pò esse assai doloroso. Spessu, a ghjente ùn pò micca sapè chì anu calcoli renali finu à chì sentenu i sintomi dolorosi derivanti da una petra chì hè appiccicata in ogni locu longu di e vie urinarie. Fortunatamente, e petre chjuche passanu tipicamente da i reni è attraversu i ureteri da soli, senza causà prublemi.
Tuttavia, e pietre ponu diventà più problematiche quandu bloccanu u flussu di urina. I duttori chjamanu questu una petra di u rene staghorn, è obstruisce tuttu u rene. Per furtuna, ste petre sò l'eccezzione piuttostu chè a regula.
- Pietre di Rene