Sostituzione di l'anca - alta
Avete avutu una cirurgia per rimpiazzà tuttu o una parte di a vostra articulazione di l'anca cù una articulazione artificiale chjamata protesi. Questu articulu vi dice ciò chì duvete fà per curà a vostra nova anca quandu lasciate l'uspidale.
Avete avutu una cirurgia di rimpiazzamentu di l'anca per rimpiazzà tuttu o una parte di a vostra articulazione di l'anca cù una articulazione artificiale. Questa articulazione artificiale hè chjamata protesi.
Quandu andate in casa, duvete pudè camminà cù un marchjatore o stampelle senza avè bisognu d'aiutu. A maiò parte di a ghjente ùn ne hà bisognu dopu à 2 à 4 settimane. Verificate cù u vostru duttore sanitariu circa quandu smette di aduprà stampelle.
Duvete ancu esse capace di vestiti cun solu un pocu aiutu è di pudè entre è surtite da u vostru lettu o una sedia da solu. Duvete ancu pudè aduprà a toilette senza assai aiutu.
Duvete esse attenti à ùn dislocà u vostru fiancu artificiale, soprattuttu in i primi mesi dopu a chirurgia. Duvete amparà esercizii chì rendenu a vostra nova anca più forte è pigliate precauzioni speciali.
Duvete avè qualcunu cun voi in casa 24 ore à ghjornu per 1 à 2 settimane dopu chì abbandunate l'uspidale o u centru di riabilitazione. Averete bisognu d'aiutu per preparà i pasti, bagnassi, spustassi in casa, è fà altre attività cutidiane.
Cù u tempu, duvete esse capace di vultà à u vostru anticu livellu di attività. Averete bisognu di evità qualchi sport, cum'è u ski in discesa o sport di cuntattu cum'è u football è u football. Ma duverete esse capace di fà attività à bassu impattu, cume u camminu, u giardinaghju, a nuata, u tennis, è u golf.
U vostru lettu duveria esse abbastanza bassu per chì i vostri pedi tocchinu u pianu quandu site à pusà nantu à a riva di u lettu. U vostru lettu duveria ancu esse abbastanza altu per chì i vostri fianchi sianu più alti di i vostri ghjinochji quandu site à pusà à u bordu. Ùn avete micca bisognu di un lettu d'ospedale, ma u vostru materasso deve esse fermu.
Continuate à inciampà i periculi fora di a vostra casa.
- Amparate à prevene e cadute. Cacciate i fili sciolti o i cordi da e zone chì camminate per andà da una stanza à l'altra. Cacciate i tappeti ghjittati. Ùn tenite micca animali di casa in casa vostra. Arregistisce qualsiasi pavimentu irregulare in e porte. Aduprate una bona illuminazione.
- Fate u vostru bagnu sicuru. Mette i ringhiere in a vasca o in a duscia è accantu à a toilette. Pone un tappettu antiscivulu in a vasca o in a duscia.
- Ùn purtate nunda quandu camminate intornu. Pudete avè bisognu di e vostre mani per aiutà à equilibriu.
Mette e cose induve sò faciule da ghjunghje.
Pone una sedia cù un schernu fermu in cucina, camera da letto, bagnu, è altre camere chì aduprate. In questu modu, pudete pusà quandu fate e vostre attività di ogni ghjornu.
Allestite a vostra casa per ùn avè micca da scalà scalini. Alcuni consigli sò:
- Preparate un lettu o aduprate una camara à u primu pianu.
- Avè un bagnu o una commode portable in u listessu pianu induve passate a maiò parte di a vostra ghjurnata.
Duvete esse attenti à ùn dislocà u vostru fiancu novu quandu si cammina, à pusà, à chjinassi, à vestesi, à fà u bagnu o à a doccia, è à fà altre attività. Evite à pusà nantu à una sedia bassa o un divanu morbidu.
Continuate à movesi è à marchjà una volta ghjunti in casa. Ùn mette micca u vostru pienu pesu da u vostru latu cù a nova anca finu à chì u vostru fornitore vi dica chì hè OK. Accuminciate cù brevi periodi di attività, è poi aumentate gradualmente. U vostru fornitore o fisioterapeuta vi darà esercizii da fà in casa.
Aduprate e vostre stampelle o camminatore per u tempu chì ne avete bisognu. Verificate cù u vostru fornitore prima di smette di usalli.
Dopu qualchì ghjornu puderete pudè fà simplici faccende di a casa. Ùn pruvate micca à fà faccende più pesanti, cum'è l'aspirazione o a lavanderia. Arricurdatevi, sarete stancu prestu prestu.
Purtate un picculu fanny pack o zainu, o attaccate un canistrellu o un saccu forte à u vostru camminatore, in modu da pudè tene cun voi picculi articuli di a casa, cum'è un telefonu è un bloccu note.
Mantene a vostra curazioni (fascia) nantu à a vostra ferita pulita è secca. Pudete cambià u vestitu secondu quandu u vostru fornitore vi hà dettu di cambiallu. Assicuratevi di cambiallu se si sporca o si bagna. Segui questi passi quandu cambiate u vostru vestitu:
- Lavate bè e mani cù sapone è acqua.
- Cacciate cù curazione u medicamentu. Ùn tirate micca forte. Sì avete bisognu, impregnate un pocu di u vestitu cù acqua sterile o salina per aiutà à allentallu.
- Mettite una garza pulita cù salina è asciugate da una estremità di l'incisione à l'altra. NON asciugà avanti è avanti annantu à a listessa area.
- Asciugate l'incisione di listessa manera cù una garza pulita è secca. Pulisci o pate in solu 1 direzzione.
- Verificate a vostra ferita per i segni di infezzione. Questi includenu gonfiori severi è rossi è drenaje chì anu un cattivu odore.
- Applica un novu vestitu in u modu chì site statu mostratu.
Suture (punti) o graffi seranu rimossi circa 10 à 14 ghjorni dopu a chirurgia. Ùn dusciate micca finu à 3 à 4 ghjorni dopu a vostra chirurgia, o quandu u vostru fornitore vi hà dettu di duscia. Quandu puderete dusciate, lasciate chì l'acqua scorri sopra a vostra incisione ma NON la frustate o lasciate chì l'acqua batte sopra. Ùn impregnassi micca in una vasca, in una vasca calda, o in una piscina.
Pudete avè contusioni intornu à a vostra ferita. Questu hè normale, è si ne và da per ellu. A pelle intornu à a vostra incisione pò esse un pocu rossa. Questu hè nurmale ancu.
U vostru fornitore vi darà una ricetta per i medicinali per u dolore. Fà lu pienu quandu andate in casa, cusì l'avete quandu ne avete bisognu. Pigliate a vostra medicina per u dolore quandu cuminciate à avè u dolore. Aspittà troppu longu per piglià lu permetterà à u to dulore di diventà più severu di quantu duverebbe.
In a prima parte di a vostra recuperazione, piglià una medicina per u dolore circa 30 minuti prima di aumentà a vostra attività pò aiutà à cuntrullà u dolore.
Vi pò esse dumandatu di portà calze di compressione speciali nantu à e gambe per circa 6 settimane. Queste aiutanu à prevene a formazione di coaguli di sangue. Pudete ancu bisognu di piglià diluenti di sangue per 2 à 4 settimane per abbassà u risicu di coaguli di sangue. Pigliate tutte e vostre medicine cum'è u vostru fornitore vi hà dettu. Pò fà chì a vostra contusione si ne và più faciule.
U vostru fornitore vi dirà quandu hè OK per inizià dinò l'attività sessuale.
E persone chì anu una protesi, cum'è una articulazione artificiale, anu bisognu di pruteggerse cun cura da l'infezioni. Duvete purtà una carta d'identificazione medicale in u vostru portafogliu chì dice chì avete una protesi. Duvete piglià antibiotici prima di qualsiasi travagliu dentale o procedure mediche invasive. Verificate cù u vostru duttore è assicuratevi di dì à u vostru dentistu chì avete avutu un rimpiazzamentu di l'anca è avete bisognu di antibiotici prima di qualsiasi travagliu dentale.
Chjamate u vostru fornitore se avete:
- Un aumentu subitu di u dulore
- Dolore di pettu o mancanza di respiru
- Urinazione frequente o brusgiatura quandu urinate
- Rossu o dulore crescente intornu à a vostra incisione
- Drenaje da a vostra incisione
- U sangue in i vostri sgabelli, o i vostri sgabelli diventanu scuri
- Gonfiore in una di e vostre zampe (serà rossu è più caldu cà l'altra zampa)
- Dolore in u vostru vitellu
- Febbra superiore à 101 ° F (38,3 ° C)
- Dolore chì ùn hè micca cuntrullatu da i vostri medicinali per u dolore
- Sanguinamentu nasale o sangue in urina o feci se pigliate diluenti di sangue
Chjamate ancu sè:
- Ùn pudete micca spustà a vostra anca quant'è pussutu prima
- Fallu o ferite a perna in u latu chì hà avutu una chirurgia
- Avete aumentatu u dolore in a vostra anca
Artroplastia di anca - scarica; Sostituzione totale di l'anca - scarica; Hemiartroplastia di l'anca - alta; Osteoartrite - scarica di sostituzione di l'anca
Harkess JW, Crockarell JR. Artroplastia di l'anca. In: Azar FM, Beaty JH, Canale ST, eds. Ortopedia Operativa di Campbell. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 3.
Rizzo TD. Sostituzione totale di l'anca. In: Frontera WR, Silver JK, Rizzo TD, eds. Elementi essenziali di Medicina Fisica è Riabilitazione. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 61.
- Sostituzione di l'articuli di l'anca
- Dolore d'anca
- Osteoartrite
- Preparà a vostra casa - chirurgia di u ghjinochju o di l'anca
- Sostituzione di anca o di ghjinochju - dopu - cosa dumandà à u vostru duttore
- Sostituzione di anca o di ghjinochju - prima - cosa dumandà à u vostru duttore
- Prevenzione di e cadute - cosa dumandà à u vostru duttore
- A cura di a vostra nova articulazione di l'anca
- Prendendu warfarina (Coumadin)
- Sostituzione di l'anca