Cunsequenze di Privazione di u Sonnu per u corpu
Cuntenutu
- 1. Stanchezza è fatigue
- 2. Fallimenti in memoria è attenzione
- 3. Immunità caduta
- 4. Tristezza è irritabilità
- 5. Pressione alta
- 6. Cambiamenti ormonali
U sonnu hè di primura per u corpu, chì ghjè in questu mumentu chì si producenu parechje reazzioni impurtanti, cum'è a regulazione di e funzioni endocrine, u ristabilimentu di l'energia è di u metabolismu cerebrale, a riparazione di tissuti, in più di u cunsulidamentu di a memoria.
Cusì, a privazione di u sonnu, soprattuttu quandu hè cronica o accade ripetutamente, pò avè gravi conseguenze per a salute, cume memoria indebolita è apprendimentu, attenzione ridotta, cambiamenti d'umore, risicu di sviluppà malatie psichiatriche è sistemi immunitari indeboliti, per esempiu.
U sonnu hè cuntrullatu da e zone di u cervellu, è hè legatu à eventi biochimici è fisiologichi in u corpu, è hè ancu influenzatu da u comportamentu. Per chì accada currettamente, u sonnu hè divisu in 4 fasi, chì varienu in forma di ciculi. Scuprite cumu si dividenu è ciò chì accade in e fasi di u sonnu.
Cusì, parechje cundizione ponu purtà à alterazioni chì dannighjanu u sonnu, da malatie neurologiche, psichiatriche, respiratorie, o, simpliciamente, per via di cattivi abitudini chì dereguleghjanu l '"orologio biologicu" di u sonnu. Vede ancu chì sò i disordini di u sonnu più cumuni.
1. Stanchezza è fatigue
A sonnolenza, a stanchezza è a perdita di dispusizione sò i primi sintomi di a mancanza di una bona notte di sonnu, chì hè durante u riposu, soprattuttu durante e fasi più profonde di u sonnu, chì u corpu hè capace di ricuperà e so energie.
2. Fallimenti in memoria è attenzione
Hè durante u sonnu chì u cervellu hè capace di cunsulidà i ricordi è rinnovà e prestazioni cognitive, permettendu una maggiore capacità di concentrazione, attenzione è prestazione di funzioni.
Cusì, una persona in privazione di sonnu per parechje ore hà più difficultà per ricurdà e cose, ragiunà cumpletu, cuncentrazione o avè attenzione, presentendu difficultà per piglià decisioni è peggiori prestazioni à u travagliu o à a scola, per esempiu.
3. Immunità caduta
A privazione di u sonnu pregiudica a produzzione di cellule di difesa in u corpu, rendendu u sistema immunitariu indebolitu è menu efficace in a lotta à e infezioni. Scuprite cunsiglii nantu à ciò chì facenu per migliurà l'immunità.
4. Tristezza è irritabilità
A privazione di u sonnu pò furnisce instabilità emotiva, cusì e persone sò più irritabili, tristi o impazienti. Quandu u picculu sonnu diventa crònicu, a persona hà più probabilità di sperimentà tristezza è soffre d'ansietà è depressione.
Altre malatie mentali chì ponu esse favurite da i disordini di u sonnu sò i disordini alimentari, u sindrome di panicu o l'alcolismu, per esempiu.
5. Pressione alta
Dorme menu di 6 ore à ghjornu pò favurisce l'iniziu di pressione alta, perchè durante u sonnu ci hè un periodu di riposu per u sistema cardiovascolare, cù pressione diminuita è frequenza cardiaca. in più, a mancanza di sonnu pò fà cresce u risicu di malatie cardiovascolari, cum'è attaccu di core è colpu.
6. Cambiamenti ormonali
A relazione adeguata trà u sonnu è a vigilia, chì hè u periodu in u quale restate svegliu, hè a basa per una produzzione regolarizzata di ormoni in u corpu.
Cusì, ormoni cum'è melatonina, ormone di a crescita, adrenalina è TSH sò strettamente ligati à l'esistenza di un sonnu adeguatu, dunque a privazione di sonnu, soprattuttu in modu cronicu, pò causà cunsequenze cum'è ritardu di a crescita, difficoltà à guadagnà massa musculare, cambiamenti di tiroide o fatigue, per esempiu.
Verificate altri prublemi chì ponu accade quandu ùn dormemu micca bè è cosa fà per migliurà.