Paralisi periodica iperkalemica
A paralisi periodica iperkalemica (iperPP) hè un disordine chì provoca episodii occasionali di debolezza musculare è à volte un livellu più altu di u normale di potassiu in u sangue. U nome medicu per un altu livellu di potassiu hè iperpotassiemia.
HyperPP hè unu di un gruppu di disordini genetichi chì include paralisi periodica ipokalemica è paralisi periodica tirotossica.
HyperPP hè congenitu. Questu significa chì hè presente à a nascita. In a maiò parte di i casi, hè trasmessu per e famiglie (ereditatu) cum'è disordine autosomale dominante. In altre parolle, solu un genitore hà bisognu di trasmette u genu ligatu à sta cundizione à u so zitellu per chì u zitellu sia affettatu.
In ocasu, a cundizione pò esse u risultatu di un prublema geneticu chì ùn hè micca ereditatu.
Si crede chì u disordine sia legatu à prublemi cù u modu in chì u corpu controlla i livelli di sodiu è di potassiu in e cellule.
I fattori di risicu includenu avè altri membri di a famiglia cù paralisi periodica. Affetta omi è donne à parità.
I sintomi includenu attacchi di debolezza musculare o perdita di muvimentu musculare (paralisi) chì vanu è vanu. Ci hè una forza musculare normale trà attacchi.
L'attacchi di solitu cumincianu in a zitiddina. Cume spessu l'attacchi si verificanu varia. Alcune persone anu parechji attacchi à u ghjornu. Di solitu ùn sò micca abbastanza severi per avè bisognu di terapia. Alcune persone anu assuciatu a miotonia, in a quale ùn ponu micca rilassà immediatamente i so musculi dopu l'usu.
A debbulezza o paralisi:
- U più cumunemente si face à e spalle, a schiena è l'anche
- Pò implicà ancu i bracci è e gambe, ma ùn influenza micca i musculi di l'ochji è i musculi chì aiutanu cù a respirazione è a deglutizione
- U più cumunemente accade mentre si riposa dopu attività o eserciziu
- Pò accade à u svegliu
- Accade nantu è fora
- Di solitu dura 15 minuti à 1 ora, ma pò durà finu à un ghjornu sanu
I trigger pò include:
- Manghjà un pastu riccu di carboidrati
- Riposa dopu l'eserciziu
- Esposizione à u fretu
- Saltendu i pasti
- Manghjà cibi ricchi in putassiu o piglià medicini chì cuntenenu putassiu
- Stressu
U fornitore di assistenza sanitaria pò sospettà l'iperPP basatu annantu à una storia di famiglia di u disordine. Altri indizii per u disordine sò sintomi di debolezza musculare chì venenu è vanu cù risultati normali o alti di un test di potassiu.
Trà attacchi, un esame fisicu ùn mostra nunda d'anormale. Durante è trà l'attacche, u nivellu di sangue di potassiu pò esse normale o altu.
Durante un attaccu, i riflessi musculari sò diminuiti o assenti. È i musculi si lascianu piuttostu cà stà rigidi. I gruppi musculari vicinu à u corpu, cum'è e spalle è i fianchi, sò implicati più spessu ch'è i bracci è e gambe.
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Elettrocardiogramma (ECG), chì pò esse anormale durante l'attacche
- Elettromiografia (EMG), chì hè di solitu nurmale trà attacchi è anormale durante l'attacchi
- A biopsia musculare, chì pò mustrà anomalie
Altri testi ponu esse urdinati per escludere altre cause.
U scopu di u trattamentu hè di alleviare i sintomi è prevene ulteriori attacchi.
L'attacchi sò raramente abbastanza severi da necessità di trattamentu d'urgenza. Ma i battiti irregulari di u core (arritmie cardiache) ponu accade ancu durante l'attacchi, per i quali hè necessariu un trattamentu d'urgenza. A debbulezza musculare pò aggravassi cù attacchi ripetuti, dunque u trattamentu per prevene l'attacchi duveria accade u più prestu pussibule.
U glucosiu o altri carboidrati (zucaroli) dati durante un attaccu ponu riduce a gravità di i sintomi. U calciu o i diuretici (pillole d'acqua) pò esse necessariu daveru per mezu di una vena per fermà attacchi improvvisi.
A volte, l'attacchi spariscenu più tardi in a vita da soli. Ma attacchi ripetuti ponu purtà à una debolezza musculare permanente.
HyperPP risponde bè à u trattamentu. U trattamentu pò prevene, è pò ancu riversà, a debolezza musculare progressiva.
I prublemi di salute chì ponu esse dovuti à l'iperPP includenu:
- Pietre à u rene (un effetti secundariu di a medicina aduprata per trattà a malattia)
- Battiti irregulari di u core
- Debbulezza musculare chì pianu pianu cuntinueghja à peghju
Chjamate u vostru fornitore se voi o u vostru zitellu avete una debolezza musculare chì vene è va, soprattuttu se avete membri di a famiglia chì anu paralisi periodica.
Andate à a sala d'urgenza o chjamate u numeru d'emergenza lucale (cum'è 911) se svenite o avete difficultà à respirà, à parlà o à inghjuttisce.
I medicinali acetazolamide è tiazidi prevenu l'attacchi in parechji casi. Una dieta bassa in potassiu, alta in carboidrati, è un eserciziu ligeru pò aiutà à prevene l'attacche. Evità u dighjunu, l'attività intensiva, o e temperature fredde pò ancu aiutà.
Paralisi periodica - iperkalemica; Paralisia periodica iperkalemica familiale; HyperKPP; HyperPP; Malatia Gamstorp; Paralisia periodica sensibile à u putassiu
- Atrofia musculare
Amato AA. Disturbi di u musculu scheletricu. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 110.
Kerchner GA, Ptácek LJ. Channelopatie: disordini episodichi è elettrichi di u sistema nervosu. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SK, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: capu 99.
Moxley RT, Heatwole C. Channelopatie: disordini miotonii è paralisi periodica. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 151.