Sindrome esogenu di Cushing
U sindromu Cushing esogenu hè una forma di sindrome di Cushing chì si verifica in e persone chì piglianu ormoni glucocorticoidi (chjamati ancu corticosteroidi, o steroidi).
U sindrome di Cushing hè un disordine chì si verifica quandu u vostru corpu hà un livellu più altu di u normale di l'hormone cortisol. Questu ormone hè normalmente fattu in e ghiandole surrenali.
Esogenu significa causatu da qualcosa fora di u corpu. U sindromu Cushing esogenu si faci quandu una persona piglia medicinali glucocorticoidi artificiali (sintetici) per trattà una malattia.
I glucocorticoidi sò dati per parechje malatie, cume malatie pulmonari, patologie di a pelle, malattie infiammatorie di l'intestinu, cancru, tumori cerebrali è malatie articulari. Queste medicinali sò in parechje forme, cumprese pillule, intravenosa (IV), iniezione in una articulazione, clistere, creme per a pelle, inalatori, è gocce d'occhi.
A maiò parte di e persone cun u sindrome di Cushing anu:
- Tondu, rossu, visu pienu (faccia di luna)
- Ritmu di crescita lenta (in i zitelli)
- Aumento di pesu cù l'accumulazione di grassu nantu à u troncu, ma a perdita di grassu da i bracci, e gambe è e natiche (obesità centrale)
I cambiamenti di a pelle chì sò spessu vistu includenu:
- Infezioni di a pelle
- Striature viole (1/2 pollice o 1 centimetru o più larghe), chjamate striature, nantu à a pelle di l'abdomen, cosce, bracci è seni
- Pelliccia fina cù facili contusioni
I cambiamenti musculari è ossi includenu:
- Mal di schiena, chì si faci cù attività di routine
- Dolore o tenerezza ossea
- Raccolta di grassu trà e spalle è sopra u collu
- Fratture di e coste è di a spina causate da un assottimentu di l'osse
- Musculi debuli, in particulare di i fianchi è di e spalle
I prublemi di tuttu u corpu (sistemichi) ponu include:
- Diabete di tip 2
- Pressione sanguigna alta
- Colesterol altu è trigliceridi
E donne ponu avè:
- Periodi chì diventanu irregulari o si fermanu
L'omi ponu avè:
- Diminuta o nisun desideriu di sessu (libido bassa)
- Problemi d'erezione
Altri sintomi chì ponu accade includenu:
- Cambiamenti mentali, cum'è depressione, ansietà, o cambiamenti di cumpurtamentu
- Stanchezza
- Mal di testa
- A sete è l'urinazione aumentati
U fornitore di assistenza sanitaria hà da fà un esame fisicu è dumandà nantu à i vostri sintomi è i medicini chì state pigliendu. Informate u fornitore di tutti i medicinali chì avete pigliatu da l'ultimi mesi. Dite ancu à u fornitore i colpi chì avete ricevutu in l'uffiziu di un fornitore.
Se utilizate cortisone, prednisone, o altri corticosteroidi, i risultati di i testi seguenti ponu suggerisce sindrome di Cushing esogenu:
- Livellu di ACTH bassu
- Livellu bassu di cortisolu (o altu livellu di cortisolu) in u sangue o in l'urina, secondu a medicina chì pigliate
- Risposta anormale à un test di stimolazione di cosintropina (ACTH)
- Più altu di u glucosu à digiunu nurmale
- Livellu di potassiu in sangue
- Bassa densità ossea, misurata da test di densità minerale ossea
- Colesterol altu, in particulare trigliceridi elevati è lipoproteine à bassa densità (HDL)
Un metudu chjamatu cromatografia liquida ad alte prestazioni (HPLC) pò mustrà un altu livellu di a medicina suspettata in l'urina.
U trattamentu hè di diminuisce è eventualmente smette di piglià qualsiasi corticosteroidi. Questa pò esse fatta lentamente o rapidamente, secondu perchè site trattatu cù corticosteroidi. Ùn smette micca di piglià alcunu medicamentu senza prima parlà cù u vostru fornitore. L'improvvisa cessazione di i corticosteroidi dopu à piglià li per un bellu pezzu pò resultà in una cundizione periculosa per a vita chjamata crisa surrenale.
Se ùn pudete micca piantà di piglià a medicina per via di malatie (per esempiu, avete bisognu di una medicina glucocorticoide per trattà l'asma grave), seguitate e istruzioni di u vostru fornitore nantu à cume si riduce a possibilità di sviluppà complicazioni, cumprese:
- Trattà u zuccherinu in sangue altu cù dieta, medicinali orali, o insulina.
- Trattà u colesterolu altu cù una dieta o medicinali.
- Prendendu medicinali per prevene a perdita ossea. Questu pò aiutà à riduce u risicu di fratture se sviluppate osteoporosi.
- Pigliate altri medicini per diminuisce a quantità di medicina glucocorticoide chì avete bisognu.
Rallentà lentamente u medicamentu chì causa a malattia pò aiutà à riversà l'effetti di a contractione di a ghiandola surrenale (atrofia). Questu pò piglià mesi à un annu. Durante questu tempu, pudete avè bisognu di riavviare o aumentà a dosa di i vostri steroidi in tempi di stress o di malattia.
I prublemi di salute chì ponu derivà da u sindrome di Cushing esogenu includenu unu di i seguenti:
- Sistema immunitariu bassu, chì pò purtà à infezzioni frequenti
- Dannu à l'ochji, i reni è i nervi per via di u zuccherinu in sangue altu senza trattamentu
- Diabetes
- Alti livelli di colesterolu
- Aumentatu risicu di attaccu di core da diabete non trattatu è colesterolu altu
- Risicu aumentatu di coaguli di sangue
- Osse debule (osteoporosi) è risicu aumentatu di fratture
Queste complicazioni ponu generalmente esse prevenite cù un trattamentu adeguatu.
Chjama per un appuntamentu cù u vostru fornitore se pigliate un corticosteroide è sviluppate sintomi di u sindrome di Cushing.
Se pigliate un corticosteroide, cunnuscite i segni è i sintomi di u sindrome di Cushing. U trattamentu precoce pò aiutà à prevene qualsiasi effetti à longu andà di u sindrome di Cushing. Se aduprate steroidi inalati, pudete diminuisce a vostra esposizione à i steroidi aduprendu un spacer è sciacquendu a bocca dopu avè respiratu i steroidi.
Sindrome di Cushing - corticosteroide induttu; Sindrome di Cushing induttu da corticosteroidi; Sindrome di Cushing Iatrogenicu
- Pruduzione di ormone ipotalamu
Nieman LK, Biller BM, Findling JW, et al.Trattamentu di u sindrome di Cushing: una guida di pratica clinica di a Società Endocrina.J Clin Endocrinol Metab. 2015; 100 (8): 2807-2831. PMID: 26222757 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26222757. Stewart PM, Newell-Price JDC. A corteccia surrenale.In: Melmed S, Polonsky KS, Larsen PR, Kronenberg HM, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 15.