Neutropenia - zitelli
Neutropenia hè un numeru anormalmente bassu di globuli bianchi. Queste cellule sò chjamate neutrofili. Aiutanu u corpu à luttà contr'à l'infezioni. Questu articulu discute a neutropenia in i neonati.
I globuli bianchi di u sangue sò prudutti in a midula ossea. Sò liberati in u sangue è viaghjanu duv'elli sò necessarii. Bassi livelli di neutrofili si verificanu quandu a medula ossea ùn li pò rimpiazzà u più prestu.
In i zitelli, a causa più cumuna hè l'infezzione. Una infezzione assai severa pò fà usà rapidamente i neutrofili. Pò ancu impedisce a medula ossea di pruduce più neutrofili.
A volte, un criaturu chì ùn hè micca malatu avrà un numeru bassu di neutrofili senza ragione evidente. Alcuni disordini in a mamma incinta, cum'è a preeclampsia, ponu ancu cunduce à neutropenia in i zitelli.
In casi rari, e mamme ponu avè anticorpi contr'à i neutrofili di u so zitellu. Sti anticorpi attraversanu a placenta prima di a nascita è facenu chì e cellule di u criaturu si spartinu (neutropenia alloimmune). In altri casi rari, un prublema cù a medula ossea di u zitellu pò purtà à una diminuzione di a produzzione di globuli bianchi.
Un picculu campionu di sangue di u criaturu serà mandatu à u laburatoriu per un conteggio di sangue cumpletu (CBC) è un differenziale di sangue. Un CBC rivela u numeru è u tippu di cellule in u sangue. U differenziale aiuta à determinà u numeru di diversi tipi di globuli bianchi in un campione di sangue.
A fonte di qualsiasi infezzione deve esse truvata è trattata.
In parechji casi, a neutropenia si ne và da sola mentre a medula ossea si riprende è cumencia à pruduce abbastanza globuli bianchi.
In rari casi quandu u conte di neutrofili hè abbastanza bassu da minaccià a vita, i trattamenti seguenti ponu esse raccomandati:
- Medici per stimulà a produzzione di globuli bianchi
- Anticorpi da campioni di sangue donati (immunoglobulina intravenosa)
A visione di u zitellu dipende da a causa di a neutropenia. Alcune infezioni è altre condizioni in i neonati ponu minà a vita. Tuttavia, a maiò parte di e infezioni ùn causanu effetti collaterali à longu andà dopu chì a neutropenia si ne và o sia trattata.
A neutropenia alloimmune migliurà dinò una volta chì l'anticorpi di a mamma sò fora di u sangue di u zitellu.
- Neutrofili
Benjamin JT, Torres BA, Maheshwari A. Fisiologia è disordini leucociti neonatali. In: Gleason CA, Juul SE, eds. Malatie di Avery di u Neunatu. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 83.
Koenig JM, Bliss JM, Mariscalco MM. Fisiologia nurmale è anormale di neutrofili in u neonatu. In: Polin RA, Abman SH, Rowitch DH, Benitz WE, Fox WW, eds. Fisiologia Fetale è Neonatale. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap. 126.
Letterio J, Ahuja S. Problemi ematologichi. In: Fanaroff AA, Fanaroff JM, eds. Klaus è Fanaroff's Care of the High-Risk Neonate. 7a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2020: chap 16.