9 situazioni in quale a sezionaria hè raccomandata
Cuntenutu
- 1. Placenta previa o staccamentu di a placenta
- 2. Ciucci cù sindromi o malatie
- 3. Quandu a mamma hà STI
- 4. Quandu u cordone umbilicale esce prima
- 5. Una pusizione sbagliata di u zitellu
- 6. In casu di gimelli
- 7. Zitellu in sovrappesu
- 8. Altre malatie di a mamma
- 9. Sofferenza fetale
A cesariana hè indicata in situazioni induve a consegna nurmale presenterebbe un risicu più grande per a donna è u neonatu, cum'è in u casu di a situazione sbagliata di u zitellu, una donna incinta chì hà prublemi di core è ancu un zitellu in sovrappesu.
Tuttavia, a cesariana hè sempre una chirurgia chì hà alcune complicazioni associate, cume u risicu di infezioni induve u tagliu hè statu fattu o emorragie è dunque deve esse effettuatu solu quandu ci sò indicazioni mediche.
A decisione per una cesariana hè presa da l'ostetricu ma hè ancu impurtante di piglià in contu u desideriu di a donna incinta d'avè una consegna normale o micca. Ancu se a nascita nurmale hè u megliu modu per nasce u criaturu, hè qualchì volta contraindicata, hè necessariu di fà una cesariana è tocca à u duttore di piglià a decisione finale dopu avè verificatu u statu di salute di a mamma è di u criaturu.
Alcune ragioni per avè una cesarea sò:
1. Placenta previa o staccamentu di a placenta
A placenta previa accade quandu hè fissata in un locu chì impedisce à u zitellu di passà per u canale di nascita, è hè pussibule per a placenta esce prima di u zitellu. U staccamentu di a placenta si face è quandu si stacca da l'utru prima chì u zitellu nasca.
L'indicazione per cesarianu per queste situazioni hè perchè a placenta hè rispunsevule per l'arrivata di l'ossigenu è di i nutrienti per u zitellu è quandu hè compromessa, u zitellu hè indebulitu da a mancanza di ossigenu, chì pò causà danni cerebrali.
2. Ciucci cù sindromi o malatie
I zitelli chì sò stati diagnosticati cun un tipu di sindrome o di malattia, cume l'idrocefalu o l'omphalocele, chì hè quandu u fegatu o l'intestinu di u zitellu hè fora di u corpu, devenu sempre nasce per mezu di una cesareana. Questu hè chì u prucessu normale di consegna pò dannà l'organi in casu di omfalocele, è e contrazioni uterine ponu dannà u cervellu in casu di idrocefalu.
3. Quandu a mamma hà STI
Quandu a mamma hà una Infezione Trasmissione Sessuale (STI) cum'è HPV o Herpes Genitale, chì ferma finu à a fine di a gravidanza, u zitellu pò esse contaminatu è hè per quessa chì hè megliu aduprà a cesareana.
In ogni casu, se a donna hè sottumessu trattamentu per e STI, ella specifica chì l'avete, è hà l'infezzione sottu cuntrollu, pò pruvà una consegna normale.
Per e donne chì anu HIV, hè raccomandatu chì u trattamentu sia iniziatu prima di l'iniziu di a gravidanza, perchè per prevene chì u zitellu sia contaminatu durante a consegna, a mamma deve aduprà i medicamenti raccomandati per tuttu u periodu di gestazione è ancu, u duttore pò optà sezzioni. L'allattamentu hè contraindicatu è u zitellu deve esse alimentatu cù una buttiglia è latte artificiale. Vede ciò chì pudete fà per ùn cuntaminà u vostru zitellu cù u virus HIV.
4. Quandu u cordone umbilicale esce prima
Durante u travagliu, u cordone ombilicale pò esce prima di u zitellu, in questa situazione u zitellu hè in periculu di mancà l'ossigenu, postu chì a dilatazione incompleta intrappulerà u passaghju di l'ossigenu à u cordone chì hè fora di u zitellu. a sezionaria di casu hè l'opzione più sicura. Tuttavia, se a donna hà una dilatazione completa, si pò aspettà una consegna normale.
5. Una pusizione sbagliata di u zitellu
Sì u zitellu ferma in qualunque pusizione, fora di u capu in ghjò, cum'è stendu di fiancu o cù a testa alzata, è ùn gira chè prima di u partitu, hè più adattu per avè una cesariana perchè ci hè un risicu maiò per a donna è u zitellu, postu chì e cuntrazzioni ùn sò micca abbastanza forti, rendendu a nascita nurmale più cumplicata.
A sezzioni cesareana pò ancu esse indicata quandu u zitellu hè à capu in ghjò, ma hè pusizionatu cù a testa leggermente girata in daretu cù u mentone più in altu, sta pusizione aumenta a dimensione di u capu di u zitellu, rendendu difficiule à passà per l'osse di l'anca di u zitellu. mamma.
6. In casu di gimelli
In a gravidanza di i gimelli, quandu i dui zitelli sò currettamente capovolti, a consegna pò esse normale, tuttavia, quandu unu di elli ùn hè micca giratu finu à u mumentu di a consegna, pò esse più consigliabile avè una cesariana. Quandu sò tripletti o quadrupletti, ancu s'elli sò à capu in ghjò, hè più cunsigliatu d'avè una cesariana.
7. Zitellu in sovrappesu
Quandu u zitellu hà più di 4,5 kg pò esse assai difficiule di passà per u canale vaginale, postu chì a testa di u zitellu serà più grande di u spaziu in l'ossu di l'anca di a mamma, è per questa ragione, in questu casu hè più adattu di ricorre à sezzioni. Tuttavia, se a mamma ùn soffre micca di diabete o diabete gestazionale è ùn hà altre situazioni aggravanti, u duttore pò indicà una consegna normale.
8. Altre malatie di a mamma
Quandu a mamma hà malatie cum'è prublemi cardiaci o pulmonari, purpura o cancheru, u duttore deve valutà i rischi di parturisce è s'ellu hè lieve, pudete aspettà un travagliu normale. Ma quandu u duttore ghjunghje à a cunclusione chì questu pò mette in periculu a vita di a donna o di u criaturu, pò indicà una cesariana.
9. Sofferenza fetale
Quandu a frequenza cardiaca di u zitellu hè più debule di quella raccomandata, ci sò indicazioni di angoscia fetale è in questu casu una cesariana pò esse necessaria, perchè cù a frequenza cardiaca più bassa di u necessariu, u zitellu pò mancà d'ossigenu in u cervellu, chì porta à danni cerebrali cume a disabilità motrice, per esempiu.