Difetti congenitali di funzione di piastrine
I difetti congenitali di a funzione di e piastrine sò cundizioni chì impediscenu l'elementi di coagulazione in u sangue, chjamati piastrine, da travaglià cum'ellu ci vole. E piastrine aiutanu u coagulu di sangue. Congenitale significa prisente da a nascita.
I difetti congenitali di a funzione piastrinica sò disordini sanguinanti chì causanu una funzione ridotta di piastrine.
A maiò parte di u tempu, e persone cun questi disordini anu una storia familiare di un disordine sanguinante, cume:
- U sindrome di Bernard-Soulier si verifica quandu e piastrine mancanu di una sustanza chì si attacca à i muri di i vini sanguini. E piastrine sò tipicamente grandi è di numeru riduttu. Stu disordine pò causà sanguinamentu severu.
- A trombastenia Glanzmann hè una cundizione causata da a mancanza di una proteina necessaria per chì e piastrine si riuniscinu. E piastrine sò tipicamente di dimensioni è numeri normali. Stu disordine pò ancu causà sanguinamentu severu.
- U disordine di a piscina di almacenamentu di piastrine (chjamatu ancu disordine di secrezione di piastrine) si verifica quandu e sostanze chjamate granuli in e piastrine ùn sò micca almacenate o liberate currettamente. I granuli aiutanu e piastrine à funziunà currettamente. Stu disordine face facilità contusioni o sanguinamenti.
I sintomi ponu includere unu di i seguenti:
- Sanguinamentu eccessivu durante è dopu a chirurgia
- Sanguinante gengive
- Facile contusioni
- Periodi menstruali pesanti
- Sanguinari nasali
- Sanguinamentu prolungatu cù piccule ferite
I seguenti testi ponu esse aduprati per diagnosticà sta situazione:
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Tempu di tromboplastina parziale (PTT)
- Test di aggregazione di piastrine
- Tempu di protrombina (PT)
- Analisi di a funzione piastrinica
- Citometria di flussu
Pudete bisognu di altre prove. I vostri parenti ponu avè bisognu di esse testati.
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per questi disordini. Tuttavia, u vostru fornitore di assistenza sanitaria monitorerà probabilmente a vostra situazione.
Pudete ancu bisognu:
- Per evità di piglià l'aspirina è altri antiinflamatori non steroidali (FANS), cum'è ibuprofene è naproxen, perchè ponu aggravà i sintomi di sangu.
- Trasfusioni di piastrine, cume durante a chirurgia o e procedure dentarie.
Ùn ci hè micca rimediu per i disordini di a funzione plaquetaria congenita. A maiò parte di u tempu, u trattamentu pò cuntrullà u sangu.
E cumplicazioni ponu include:
- Sanguinamentu severu
- Anemia da carenza di ferru in e donne menstruanti
Chjamate u vostru fornitore se:
- Avete sanguinamentu o contusioni è ùn cunnosci micca a causa.
- L'emorragia ùn risponde micca à u solitu metudu di cuntrollu.
Un test di sangue pò rilevà u genu rispunsevule per u difettu di e piastrine. Pudete desiderà cercà cunsiglii genetichi se avete una storia di famiglia di stu prublema è pensate à avè figlioli.
Disordine di a piscina di pruvista di piastrine A trombastenia di Glanzmann; Sindrome di Bernard-Soulier; Difetti di e funzioni di e piastrine - congenite
- Formazione di coaguli di sangue
- Coaguli di sangue
Arnold DM, Zeller MP, Smith JW, Nazy I. Malatie di u numeru di piastrine: trombocitopenia immune, trombocitopenia alloimmune neonatale è purpura post-trasfusionale. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: cap. 131.
Sala JE. Emostasi è coagulazione di u sangue. In: Sala JE, ed. Guyton è Hall Manuale di Fisiologia Medica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 37.
Nichols WL. Malatia di Von Willebrand è anomalie emorragiche di a funzione piastrinica è vascolare. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 173.