Dolore à u pede: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Sovraccaricu nantu à i pedi
- 2. Gravidanza
- 3. Fasciite plantare
- 4. Tendinite o bursite calcanee
- 5. Bunion
- 6. Reumatismu
- 7. Pede diabeticu
- Cumu allevà u dolore à u pede
U dulore à u pede hè u più spessu dovutu à u purtamentu di scarpi à tacchi alti o di scarpi stretti per un longu periodu, a realizazione di attività fisica eccessiva o in cunsequenza di a gravidanza, per esempiu, ùn esse seriu è pò esse trattatu in casa solu cù u riposu, l'applicazione di ghiaccio è massaggio.
Tuttavia, quandu u dolore à u pede ùn si ne và cù sti medicamenti, pò esse indicativu chì u dulore hè causatu da situazioni più gravi cum'è fasciite plantare, tendinite o reumatismu, chì devenu esse trattati secondu a guida di l'ortopedistu o fisioterapeuta.
E cause principali di u dolore à i pedi sò:
1. Sovraccaricu nantu à i pedi
U dulore pò accade per via di sovraccaricu nantu à i pedi, chì pò esse da u fattu chì a persona hè in sovrappesu o per cunsequenza di u calzamentu strettu o di tacchi alti. Inoltre, a sovraccarica pò accade ancu dopu una longa camminata, intensa attività fisica, abitudini di travagliu, o stà in a stessa pusizione per un bellu pezzu.
Cosa da fà: Mette i pedi in una suppera d'acqua fredda, un ghjacciu per 15 minuti, è u massaghju di i pedi pò aiutà à riduce u dolore, ma hè ancu impurtante di purtassi scarpi cunfurtevuli è adatti, evite di stà in a stessa pusizione per un bellu pezzu, perde u pesu è ripusassi bè.
2. Gravidanza
U dulore à i pedi hè abbastanza cumunu in gravidanza è pò esse ligatu à l'aumentu di pesu, difficultà à u ritornu venoso, poca circulazione sanguigna è gonfiore di e gambe è di i pedi, ciò chì li rende assai dolorosi, soprattuttu à a fine di a ghjurnata.
Cosa da fà: In questu casu, unu di i modi chì ponu aiutà à alleviare u dolore in i pedi hè di stende nantu à a vostra schiena cù i pedi elevati, perchè favurisce a circulazione sanguigna è aiuta à sbuffassi, allevendu u dolore. Inoltre, mette i vostri pedi in un bacinu cù acqua fredda pò ancu aiutà à alleviare u dolore in i vostri pedi.
3. Fasciite plantare
A fasciite plantare hè una infiammazione chì affetta a fascia, chì hè u tessutu chì si trova in a sola di u pede. Questa alterazione hè strettamente ligata à u sperone di u tallone, perchè a tensione esagerata di a fascia favurisce a furmazione di u callu ossu, cunnisciutu cum'è spronu. U sintomu principale hè u dulore severu in a sola di u pede quandu si sveglia è pisendu u pavimentu, chì pò accade dinò dopu à stà qualchì ora di riposu.
Cosa da fà: In questu casu, hè cunsigliatu per applicà ghiaccio in u locu è fà un massaggio, chì pò esse fattu cù marmi o mani. Scuprite più cunsiglii per trattà fasciitis plantar è spronu in u video seguente:
4. Tendinite o bursite calcanee
U dulore si sente in a parte finale di u tendinu d'Achille o in u spinu di u taccu, è s'aggrava quandu si gira u pede in altu (dorsiflessione) è pò esse difficiule di catturà un marmaru cù e dite. U tendinu pò diventà più rigidu dopu qualchì tempu di riposu, è tende à diventà più malleabile cù i muvimenti è a mubilizazione. Pò dinò nasce quandu a persona scambia i scarpi alti abituali per una sneaker è face una longa camminata.
Cosa da fà: Esercizi di stretching per 'patate di a gamba', massaggio di u vitellu, mobilizazione di u tendinu stessu, è infine aduprate compresse fredde o ghiacciu per 15 minuti.
5. Bunion
U dulore in u latu di u pede cù a deviazione ossea pò esse causatu da u bunion, una situazione più frequente in e donne chì portanu scarpi à tacchi alti è dita di punta per un periodu prolungatu. Questa alterazione provoca un dolore intensu, quandu si infiamma è a regione pò diventà rossa.
Cosa da fà: Pò esse indicatu d'utilizà stecche o separatori di punta è massaggio lucale cù gel antiinflamatori o oliu d'amanduli dolci, perchè questu oliu naturale aiuta à migliurà a circulazione sanguigna è allevia u dolore, u rossu è u gonfiore di i pedi. Vede in u video sottu alcuni esercizii chì aiutanu à alleviare u dolore di u pede causatu da u bunion:
6. Reumatismu
U Reumatismu hè una cundizione caratterizata da alterazioni in e articulazioni è pò avè unu di i sintomi di u dulore in i pedi, per esempiu. Capite megliu ciò chì hè u reumatismu.
Cosa da fà: In questu casu, u reumatologu pò raccomandà l'usu di medicinali chì ponu riduce i sintomi, è a fisioterapia hè ancu indicata. Se ùn ci sò segni d'infiammazione, cumpresse calde ponu esse indicate nantu à u situ, tuttavia, se si trovanu segni infiammatori, l'immobilizazione cumuna è esercizii indicati da u fisioterapeuta ponu esse raccomandati.
7. Pede diabeticu
U pede diabeticu hè una di e cumplicazioni di u diabete chì pò accade quandu u trattamentu ùn hè micca fattu secondu a guida di l'endocrinologu. Cusì, pò esse u sviluppu di u pede diabeticu, chì hè carattarizatu da un dolore severu, l'apparizione di ferite è un risicu aumentatu di infezioni.
Cosa da fà: Oltre à mantene sempre u glucosiu in sangue sott'à cuntrollu, hè necessariu portà una scarpa adatta è osservà i pedi ogni ghjornu per ferite o ferite. In casu di ferite pò esse necessariu aduprà antibiotici, unguenti antimicrobiali in u locu, l'usu di un vestitu, chì deve esse cambiatu ogni ghjornu. Verificate più dettagli di cura di i pedi diabetichi è cumplicazioni.
Cumu allevà u dolore à u pede
In a maiò parte di i casi, u dolore à u pede pò esse allevatu solu cù u riposu è u scaldamentu seguitatu da un massaggio à a fine di a ghjurnata cù una crema idratante, per esempiu. In generale, altre raccomandazioni altrettantu impurtanti includenu:
- Purtate scarpi comodi è flessibili;
- Fate esercizii per i pedi, cum'è a rotazione o u muvimentu di u pede in su è in ghjò;
- Evite di portà scarpi stretti, tacchi alti o stassi per un bellu pezzu;
- U massaggio pò esse realizatu cù crema o oliu idratante, ma pudete ancu aduprà creme o gel cun ingredienti antiinflamatori, cum'è Diclofenac o Gelol.
Quandu u dolore hè frequente è ùn allevia micca cù e linee guida sopra indicate, una cunsultazione medica hè raccomandata per pudè fà u diagnosticu è indicà u trattamentu più adattu per ogni casu, perchè in alcune situazioni pò esse indicata una chirurgia per curregge u bunion o un sperone.