Preeclampsia - autocura
E donne incinte cù preeclampsia anu pressione sanguigna alta è segni di danni à u fegatu o à i reni. U dannu di u rene dà a presenza di proteine in l'urina. Preeclampsia chì si verifica in donne dopu à a 20a settimana di gravidanza. Pò esse leve o severu. A preeclampsia si risolve di solitu dopu a nascita di u zitellu è a liberazione di a placenta. Tuttavia, pò persiste o ancu cumincià dopu a consegna, u più spessu in 48 ore. Questu hè chjamatu preeclampsia postpartum.
E decisioni di trattamentu sò fatte secondu l'età gestazionale di a gravidanza è a gravità di a preeclampsia.
Se site passatu 37 settimane è avete statu diagnosticatu cun preeclampsia, u vostru duttore di sanità vi consiglierà probabilmente di consegnà prestu. Chistu pò implicà a ricezione di medicinali per inizià (induce) u travagliu o consegnà u zitellu cù a consegna cesarea (sezione C).
Sè site menu di 37 settimane di gravidanza, l'ubbiettivu hè di prulungà a vostra gravidanza finu à ch'ella sia sicura. Fate cusì permette à u vostru zitellu di sviluppassi più longu in voi.
- A rapidità duvete esse consegnata dipende da quantu hè alta a vostra pressione sanguigna, da segni di prublemi di fegatu o di rene, è da a situazione di u zitellu.
- Se a vostra preeclampsia hè severa, pudete bisognu di stà in l'uspidale per esse monitoratu da vicinu. Se a preeclampsia ferma severa, pudete avè bisognu à esse consegnatu.
- Se a vostra preeclampsia hè dolce, pudete esse capace di stà in casa nantu à u lettu. Duvete avè verifiche frequenti è test. A gravità di a preeclampsia pò cambià prestu, cusì averete bisognu di un seguitu assai attentu.
U riposu di u lettu cumpletu ùn hè più cunsigliatu. U vostru fornitore vi raccomanderà un livellu di attività per voi.
Quandu site in casa, u vostru fornitore vi dirà chì cambiamenti pudete avè bisognu di fà in a vostra dieta.
Puderete bisognu di piglià medicinali per abbassà a pressione sanguigna. Pigliate sti medicini cumu u vostru fornitore vi dice.
Ùn piglià micca vitamine, calciu, aspirina, o altri medicini in più senza parlà prima cù u vostru òspite.
Spessu, e donne chì anu preeclampsia ùn si sentenu micca malate o ùn anu sintomi. Eppuru, sia voi sia u vostru zitellu pudete esse in periculu. Per prutege voi è u vostru zitellu, hè impurtante d'andà à tutte e vostre visite prenatali. Sì avete qualchì sintomi di preeclampsia (elencati quì sottu), dite à u vostru duttore subitu.
Ci hè rischi sia per voi sia per u vostru zitellu se sviluppate preeclampsia:
- A mamma pò avè danni à i reni, crisi, infarctus, o sanguinamentu in u fegatu.
- Ci hè un risicu più altu per chì a placenta si stacchi da l'utru (abrupzione) è per a nascita morta.
- U zitellu pò mancà di cresce bè (restrizione di crescita).
Mentre site in casa, u vostru fornitore pò dumandà di:
- Misurate a vostra pressione sanguigna
- Verificate a vostra urina per a proteina
- Monitorate quantu fluidu beie
- Verificate u vostru pesu
- Fighjate quantu spessu u vostru zitellu si move è calcia
U vostru fornitore vi insegnerà cumu fà queste cose.
Averete bisognu di visite frequenti cù u vostru fornitore per assicurassi chì voi è u vostru zitellu fessenu bè. Probabilmente averete:
- Visite cù u vostru fornitore una volta à a settimana o più
- Ultrasoni per monitorà a dimensione è u muvimentu di u vostru zitellu è a quantità di fluidu intornu à u vostru zitellu
- Un test nonstress per verificà e condizioni di u vostru zitellu
- Prove di sangue o urina
U segnu è i sintomi di a preeclampsia si ne vanu spessu in 6 settimane dopu à a consegna. Tuttavia, a pressione alta hè qualchì volta peghju i primi ghjorni dopu a consegna. Site sempre in periculu di preeclampsia finu à 6 settimane dopu a consegna. Questa preeclampsia postpartu porta un risicu più altu di morte. Hè impurtante di cuntinuvà à surveglialu durante stu tempu. Sì avete qualchì sintomi di preeclampsia, prima o dopu a consegna, cuntattate subitu u vostru fornitore.
Chjamate subitu u vostru fornitore se:
- Avè un gonfiore in e mani, a faccia, o l'ochji (edema).
- Sùbitu guadagnate pesu annantu à 1 o 2 ghjorni, o guadagnate più di 2 libbre (1 chilò) in una settimana.
- Avete un mal di testa chì ùn si ne và micca o diventa peghju.
- Ùn urinate micca spessu.
- Avè nausea è vomitu.
- Avè cambiamenti di visione, cume ùn pudete micca vede per un cortu tempu, vede luci lampanti o macchie, sò sensibili à a luce, o anu una visione sfocata.
- Sentite leggeru o svene.
- Avete u dulore in u vostru ventre sottu à e coste, più spessu à u latu drittu.
- Avete dolore in a spalla destra.
- Avè prublemi à respirà.
- Contusà facilmente.
Toxemia - autocura; PIH - autocura; Ipertensione induve a gravidanza - autocura
College Americanu di Ostetriche è Ginecologi; Task Force nantu à l'ipertensione in a gravidanza. Ipertensione in gravidanza. Rapportu di u College Americanu di Obstetriciani è Gynecologists 'Task Force nantu à l'ipertensione in gravidanza. Obstet Gynecol. 2013; 122 (5): 1122-1131. PMID: 24150027 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24150027.
Markham KB, Funai EF. Ipertensione ligata à a gravidanza. In: Creasy RK, Resnik R, Iams JD, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2014: chap 48.
Sibai BM. Preeclampsia è disordini ipertensivi. In: Gabbe SG, Niebyl JR, Simpson JL, et al, eds. Ostetricia: Gravidanze nurmali è prublemi. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 31.
- Pressione Sanguigna in gravidanza