Cosa hè u polipu intestinale, sintomi, cause è trattamentu
![Primary sclerosing cholangitis: An ERN RARE-LIVER patient video](https://i.ytimg.com/vi/aWYE7jOhh_0/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Sintomi di polipi intestinali
- U polipu intestinale pò trasfurmassi in cancru?
- Cause principali
- Cumu hè fattu u trattamentu
I polipi intestinali sò cambiamenti chì ponu apparisce in l'intestinu per via di a proliferazione eccessiva di cellule prisenti in a mucosa in u grossu intestinu, chì in a maiò parte di i casi ùn porta micca à l'apparizione di segni o sintomi, ma chì devenu esse eliminati per evità cumplicazioni.
I polipi intestinali sò generalmente benigni, ma in certi casi si ponu sviluppà in cancru di colon, chì pò esse fatale quandu hè diagnosticatu in fasi avanzate. Cusì, e persone di più di 50 anni o chì anu una storia di polipi o di cancheru di l'intestinu in famiglia devenu cunsultà u gastroenterologu è fà testi chì aiutanu à identificà a presenza di i polipi sempre in a so fase iniziale.
Sintomi di polipi intestinali
A maiò parte di i polipi intestinali ùn generanu sintomi, in particulare à l'iniziu di a so furmazione è hè per quessa chì hè cunsigliatu di avè una colonoscopia in casu di malatie infiammatorie in l'intestinu o dopu à 50 anni, postu chì a furmazione di polipi da questu hè più frequente. età. Tuttavia, quandu u polipu hè dighjà più sviluppatu, ci pò esse l'apparizione di alcuni sintomi, cum'è:
- Cambiamentu di l'abitudine intestinali, chì pò esse diarrea o stinzia;
- Presenza di sangue in e feci, chì pò esse vista à ochju nudu o rilevata in un test di sangue piattatu in e feci;
- Dolore addominale o disconfort, cum'è gas è crampi intestinali.
Hè impurtante per a persona di cunsultà u gastroenterologu se presentanu sintomi chì sò indicativi di polipu intestinale, perchè in certi casi ci hè a probabilità di diventà cancru. Cusì, valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona è u risultatu di i testi di imaging, u duttore pò verificà a gravità di i polipi è indicà u trattamentu più adattu.
U polipu intestinale pò trasfurmassi in cancru?
In a maiò parte di i casi, i polipi intestinali sò benigni è anu una probabilità bassa di diventà cancru, in ogni casu in i polipi adenomatosi o tubuli-villi ci hè un risicu più grande di diventà cancru. Inoltre, u risicu di trasfurmazione hè più grande in i polipi sessili, chì sò piatti è anu più di 1 cm di diametru.
Inoltre, alcuni fattori ponu aumentà u risicu di trasfurmà u polipu in cancheru, cum'è a presenza di parechji polipi in l'intestinu, l'età di 50 anni o più è a presenza di malatie infiammatorie di l'intestinu, cum'è a malattia di Crohn è a colite ulcerosa, per esempiu.
Per riduce u risicu chì i polipi intestinali diventanu cancheru, si raccomanda di rimuovere tutti i polipi di più di 0,5 cm attraversu a colonoscopia, ma in più hè impurtante di esercitassi regolarmente, avè una dieta ricca di fibre, ùn fumate micca è evitate di beve bevande alcoliche, cume questi fattori facilitanu l'iniziu di u cancheru.
Cause principali
I polipi intestinali ponu accade per via di fattori relativi à l'abitudini alimentari è di vita, essendu più frequenti accadere dopu à l'età di 50 anni. Alcune di e principali cause relative à u sviluppu di i polipi intestinali sò:
- Sovrappesu o obesità;
- Diabete di tipu 2 incontrollatu;
- Alimentazione ricca di grassu;
- Dieta bassa in calciu, ligumi è frutti;
- Malatie infiammatorie, cume a colite;
- Sindrome di Lynch;
- Poliposi adenomatosa familiale;
- Sindrome di Gardner;
- Sindrome di Peutz-Jeghers.
Inoltre, e persone chì fumanu o cunsumanu bevande alcoliche spessu o chì anu una storia familiare di polipi o di cancru intestinale sò ancu più propensi à sviluppà polipi intestinali per tutta a so vita.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per i polipi intestinali si face cù a rimozione durante l'esame di colonoscopia, è hè indicatu per i polipi chì sò più di 1 cm di lunghezza, a procedura di rimozione di polipi cunnisciuta cum'è polipectomia. Dopu a rimozione, questi polipi sò inviati à u laboratorio per analisi è per verificà i segni di malignità. Cusì, secondu u risultatu di u laburatoriu, u duttore pò indicà a continuazione di u trattamentu.
Dopu avè effettuatu a rimozione di u polipu hè impurtante chì a persona abbia qualchì precauzione per evità complicazioni è a furmazione di novi polipi intestinali. Inoltre, pò esse raccomandatu da u duttore di ripete l'esame dopu qualchì annu per verificà a furmazione di novi polipi è, dunque, una nova rimozione hè indicata. Vede ciò chì hè a cura dopu a rimozione di i polipi.
In i casi di polipi menu di 0,5 cm è chì ùn portanu micca à l'apparizione di segni o sintomi, pò esse micca necessariu di eseguisce a rimozione di u polipu, u duttore cunsigliendu solu u seguitu è a colonoscopia ripetuta.