Nascita di culatta
A pusizione più bona per u vostru zitellu in l'internu di l'utru à u mumentu di a consegna hè in testa. Questa pusizione facilita è più sicura per u vostru zitellu per passà per u canali di nascita.
In l'ultime settimane di gravidanza, u vostru duttore di salute verificarà per vede in chì pusizione hè u to babbu.
Se a pusizione di u to babbu ùn si sente micca nurmale, pudete avè bisognu di un ultrasound. Se l'ultrasound mostra chì u vostru zitellu hè culatta, u vostru fornitore vi parlerà nantu à e vostre opzioni per una consegna sicura.
In pusizione di culatta, u fondu di u criaturu hè falatu. Ci sò uni pochi di tippi di culatta:
- Culata cumpleta significa chì u zitellu hè u primu fondu, cù e ghjinochje piegate.
- Culata Frank significa chì e zampe di u zitellu sò stese, cù i pedi vicinu à a testa.
- Culata di footling significa chì una gamba hè calata annantu à u collu di l'utru di a mamma.
Avete più probabilità d'avè un criaturu se:
- Andate in travagliu primu
- Avè un utru di forma anormale, fibromi, o troppu fluidu amnioticu
- Avete più di un zitellu in u to senu
- Avè a placenta previa (quandu a placenta hè nantu à a parte inferiore di u muru uterinu, bluccendu u cervice)
Se u vostru criaturu ùn hè micca in una pusizione di testa dopu a vostra 36esima settimana, u vostru fornitore pò spiegà e vostre scelte è i so risichi per aiutavvi à decide chì passi da fà dopu.
U vostru fornitore pò offre di pruvà à guidà u zitellu in a bona pusizione. Questu hè chjamatu versione esterna. Implica di spinghje nantu à u vostru ventre mentre guardate u zitellu nantu à un ultrasu. A spinta pò causà qualchì disagiu.
Se u vostru duttore prova à cambià a pusizione di u to babbu, pudete esse datu una medicina chì rilassa i musculi di u vostru utru. Pudete ancu aspettà:
- Un ultrasuone per mustrà à u vostru fornitore induve si trovanu a placenta è u zitellu.
- U vostru fornitore per spinghje nantu à u vostru addome per pruvà à girà a pusizione di u to zitellu.
- U battimentu di u core di u to zitellu per esse monitoratu.
U successu hè più altu se u vostru fornitore prova sta procedura à circa 35 à 37 settimane. In questu mumentu, u vostru zitellu hè un pocu più chjucu, è ci hè più spessu più fluidu intornu à u zitellu. U vostru zitellu hè ancu abbastanza vechju in casu chì ci sia un prublema durante a procedura chì rende necessariu di consegnà u zitellu subitu. Questu hè raru. A versione esterna ùn pò esse fatta una volta chì site in travagliu attivu.
I rischi sò bassi per sta prucedura quandu un fornitore qualificatu a face. Raramente, pò purtà à una nascita cesareanica d'urgenza (sezione C) se:
- Una parte di a placenta si strappa da u rivestimentu di u to senu
- I battiti cardiaci di u to zitellu cascanu troppu bassu, ciò chì pò accade se u cordone ombelicale hè strintu avvoltu intornu à u zitellu
A maiò parte di i zitelli chì fermanu culatta dopu à un tentativu di giralli saranu consegnati da a cesare. U vostru fornitore spiegherà u risicu di consegnà un criaturu vaginalmente.
Oghje, l'opzione di consegnà un criaturu vaginalmente ùn hè micca offerta in a maiò parte di i casi. U modu più sicuru per chì un criaturu di nascita nasca hè da a sezzione C.
U periculu di nascita culatta hè principalmente per u fattu chì a più grande parte di un criaturu hè a so testa. Quandu u pelvis o i fianchi di u babu di culatta partenu prima, u pelvis di a donna pò esse micca abbastanza grande per chì a testa sia mandata ancu. Què pò fà chì un zitellu si fermi in u canale di nascita, chì pò causà ferite o morte.
U cordone umbilicale pò ancu esse dannighjatu o bluccatu. Quista pò riduce l'offerta d'ossigenu di u zitellu.
Se una sezzione C hè prevista, serà spessu pianificata per micca prima di 39 settimane. Avete da fà un ultrasuone à l'uspidale per cunfirmà a pusizione di u vostru zitellu appena nanzu a chirurgia.
Ci hè ancu una chance chì andarete in travagliu o a vostra acqua si rompe prima di a vostra C-sezione prevista. S'ellu accade, chjamate u vostru fornitore subitu è andate à l'ospedale. Hè impurtante d'andà subitu se avete un criaturu è u vostru saccu d'acqua si rompe. Questu hè perchè ci hè una probabilità più grande chì u cordone esce ancu prima di esse in travagliu. Questu pò esse assai periculosu per u zitellu.
Gravidenza - culatta; Consegna - culatta
Lanni SM, Gherman R, Gonik B. Malpresentazioni. In: Gabbe SG, Niebyl JR, Simpson JL, et al, eds. Ostetricia: Gravidanze nurmali è prublemi. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 17.
Thorp JM, Grantz KL. Aspetti clinichi di u travagliu normale è anormale. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2019: chap 43.
Vora S, Dobiesz VA. Partu di emergenza. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2019: chap 56.
- Prublemi di Partu