Halo brace - cura dopu
Un apparechju Halo tene fermu u capu è u collu di u to figliolu per chì l'osse è i ligamenti in u so collu possinu guarì. A so testa è u so troncu si muveranu cum'è unu quandu si move in giru. U to figliolu pò sempre fà parechje di e so attività abituali quandu porta un brace Halo.
Ci hè duie parti à un brace Halo.
- L'anellu Halo gira intornu à a so testa à u livellu di a fronte. L'anellu hè attaccatu à a testa cù picculi spilli chì sò messi in l'ossu di a testa di u to figliolu.
- Un vestitu rigidu hè purtatu sottu à a robba di u to figliolu. E verghe da l'anellu di aureola si cunghjuntanu finu à e spalle. E verghe sò fissate à u vest.
Parlate cù u duttore di u to figliolu nantu à quantu duverà aduprà u brace Halo. I zitelli portanu di solitu parentesi Halo per 2-4 mesi, secondu e so ferite è a rapidità di guarisce.
Un brace Halo ferma sempre. Solu u duttore hà da caccià a parentesi in l'uffiziu. U duttore di u to figliolu piglierà raggi X per vede se u so collu hè guaritu.
Ci vole circa una ora per mette nantu à l'aureola. Assicuratevi chì u vostru figliolu sia cunfortu per aiutà u duttore à fà una bona misura.
U duttore hà da annurisce u vostru zitellu induve i pins seranu messi. U vostru zitellu senterà pressione quandu i pin sò messi. I raggi X sò presi per assicurassi chì l'aureola mantene u collu di u zitellu.
U vistimentu di u brace Halo ùn deve micca esse doloroso per u vostru zitellu. Certi zitelli si lagnanu di i lochi di i pin chì dannu, di a so fronte, o di un mal di testa quand'elli cumincianu à purtà a parentesi. U dulore pò esse peghju quandu u vostru zitellu masticava o sbadiglia. A maiò parte di i zitelli si abituanu à u brace è u dulore si ne và. Se u dulore ùn si ne và o s'aggrava, i pignotti ponu avè bisognu di esse adattati. Ùn pruvate micca à fà questu da voi stessu.
Se a maglia ùn hè micca bè adattata, u vostru zitellu puderebbe lagnassi per via di punti di pressione sopra a spalla o u spinu, soprattuttu durante i primi ghjorni. Questu deve esse dichjaratu à u duttore di u to figliolu. U gilet pò esse regolatu è i pads ponu esse messi in situ per evità u puntu di pressione è i danni di a pelle.
Pulite i siti pin duie volte à ghjornu. A volte una crosta si forma intornu à i pins. Pulite questu per prevene infezioni.
- Lavate e mani cù sapone è acqua.
- Mettite u cotone in una soluzione di pulizia. Aduprà per asciugà è scrub intornu à un situ pin. Assicuratevi di caccià ogni crosta.
- Aduprate un novu cotone cù ogni spinu.
- Unguentu antibioticu pò esse applicatu ogni ghjornu in i punti d'entrata di i pin.
Verificate i siti pin per infezzione. Chjamate u duttore di u to figliolu se unu di i seguenti si sviluppa in un situ pin:
- Rossu o gonfiore
- Pus
- Ferite aperte
- Dolore
Ùn mette micca u vostru zitellu in a duscia o in u bagnu. A parentesi Halo ùn deve micca bagnassi. Lavate a manu u vostru zitellu seguitendu questi passi:
- Copre i bordi di a maglia cù un asciugamanu asciuttu. Tagliate fori in un saccu di plastica per a testa è i bracci di u to figliolu è mette u saccu sopra u vest.
- Fate chì u to figliolu si senti in una sedia.
- Lavate a manu u vostru zitellu cù un pannu è un sapone dolce.
- Asciugate u sapone cù un asciugamanu umidu. Ùn aduprate micca spugne chì ponu filtrà l'acqua nantu à u rinforzu è u vest.
- Verificate a rossa o l'irritazione, soprattuttu induve a maglia tocca a pelle di u vostru zitellu.
- Shampoo i capelli di u to figliolu nantu à un lavamanu o una vasca. Se u vostru zitellu hè chjucu, si pò stende nantu à u bancone di a cucina cù a testa sopra u lavamanu.
- Se a maglia, o a pelle sottu à a maglia, si bagna mai, asciugala cù un asciugacapelli messu in COOL.
Ùn cacciate micca u vistitu per lavallu.
- Immerge una longa striscia di gasa chirurgica in hamamelis è strizzala per chì sia solu un pocu umida.
- Mettite a gasa attraversu da cima à fondu di u gilet è trascinalla avanti è indietro per pulì u liner di u gilet. Pudete ancu fà questu se a pelle di u to figliolu hè pruriginosa.
- Aduprate a polvere di ciucciu di fécula di maizone intornu à i bordi di u gilet per falla più liscia accantu à a pelle di u vostru zitellu.
U vostru figliolu pò participà à e so attività abituali, cum'è andà à a scola è i club, è fà i travagli di scola. Ma ùn lasciate micca u vostru zitellu fà attività cum'è sport, corsa, o cavalcata in bicicletta.
Ùn pò micca guardà in bassu quand'ellu cammina, allora tenite e zone di camminata libere di e cose chì puderia inciampà. Alcuni zitelli ponu aduprà una canna o un camminatore per aiutallu à guidalli mentre camminanu.
Aiutate u vostru zitellu à truvà un modu cunfortu di dorme. U to figliolu pò dorme cum'ellu u solitu - nantu à a spalle, u latu, o u stomacu. Pruvate à mette un cuscinu o un asciugamanu rotulatu sottu à u collu per sustene. Aduprate cuscini per sustene l'halo.
Chjamate u duttore di u to figliolu se:
- I siti Pin diventanu dolorosi, rossi, gonfi, o anu pus intornu
- U vostru figliolu hè capace di cennu cù a parentesi
- Se una parte di u rinforzu si scioglie
- Sì u vostru figliolu si lagna d'ingurgu o cambiamenti di sintimu in i so bracci o in e so gambe
- U vostru zitellu ùn pò micca fà e so attività abituali
- U vostru zitellu hà una frebba
- U vostru zitellu sperimenta u dulore in e zone induve u gilet pò esercità troppu pressione, cum'è a cima di e so spalle
Ortesi Halo - cura dopu
Torg JS. Lesioni spinali. In: DeLee JC, Drez D Jr, Miller MD. Medicina Sportiva Ortopedica di DeLee & Drez. 3a ed. Filadelfia, PA: Saunders Elsevier; 2009: 665-701.
Mencio GA, Devin CJ. Fratture di u spinu. In: Green NE, Swiontkowski MF. Traumu Scheletricu in i zitelli. 4a ed. Filadelfia, PA: Saunders Elsevier; 2008: chap 11.