Fumatori è BPCO
U fumu hè a principale causa di malatie pulmonari ostruttive croniche (BPCO). U fumu hè ancu un trigger per i flare-ups di BPCO. Fumà danneghja i sacchetti d'aria, e vie aeree, è u rivestimentu di i vostri pulmoni. I pulmoni feriti anu difficultà à movesi abbastanza aria in è fora, allora hè difficiule di respirà.
E cose chì aggravanu i sintomi di a BPCO sò chjamati trigger. Sapendu chì sò i vostri triggers è cumu evità li pò aiutà à sente megliu. Fumà hè un trigger per parechje persone chì anu BPCO. Fumà pò causà una esacerbazione, o flare-up, di i vostri sintomi.
Ùn avete micca da esse un fumatore per fumà per causà danni. L'esposizione à u fumu d'altru (chjamatu fumu secondariu) hè ancu un detonante per i flare-up di a BPCO.
Fumà danneghja i vostri pulmoni. Quandu avete a BPCO è fumate, i vostri pulmoni saranu danneggiati più rapidamente di se avete da smette di fumà.
Smettere di fumà hè a cosa migliore chì pudete fà per prutegge i vostri pulmoni è impedisce à i sintomi di BPCO di peghju. Questu pò aiutà à stà più attivu è gode di a vita.
Dìite à i vostri amichi è famiglia di u vostru scopu di abbandunà. Pigliate una pausa da e persone è e situazioni chì vi facenu vulè fumà. Mantene occupatu cù altre cose. Pigliate 1 ghjornu à a volta.
Dumandate à u vostru duttore sanitariu per aiutà a lasciare. Ci hè parechje manere di smette di fumà, cumprese:
- Midicini
- Terapia di sustituzione di nicotina
- Gruppi di supportu, cunsiglii, o classi di smettere di fumà in persona o in linea
Ùn hè micca faciule, ma chiunque pò smette. I medicinali è prugrammi più recenti ponu esse assai utili.
Elencate i motivi chì vulete abbandunà. Poi stabilisce una data di uscita. Puderete bisognu di pruvà à lascià più di una volta. È hè bè. Continuate à pruvà se ùn riesci micca prima. Più volte pruvate à abbandunà, più vi puderete riesce.
U fumu secondariu scatenerà più flare-ups di BPCO è causerà più danni à i vostri pulmoni. Dunque ci vole à piglià misure per evità u fumu secondariu.
- Fate a vostra casa è e zone senza fumu in vittura. Dì à l'altri chì site cun seguità sta regula. Pigliate i cendrini fora di a vostra casa.
- Sceglite ristoranti, bar è posti di travagliu senza fume.
- Evite i lochi publichi chì permettenu fumà.
Impostà queste regule pò:
- Riduce a quantità di fume passivu chì voi è a vostra famiglia respira
- Aiutatevi à smette di fumà è stà senza fumà
Se ci sò fumatori in u vostru situ di travagliu, dumandate à qualcunu nantu à e politiche riguardanti se è induve fumà hè permessu. Cunsiglii per aiutà cù u fumu secondariu à u travagliu sò:
- Assicuratevi chì i contenitori adatti per i fumatori ghjettinu i so cigarretti è i so fiammiferi.
- Chiedi à i culleghi chì fumanu di tene i so mantelli luntanu da e zone di travagliu.
- Aduprate un ventilatore è mantene a finestra aperta, se hè pussibule.
- Aduprate una surtita alternativa per evità i fumatori fora di u bastimentu.
Malattia pulmonare ostruttiva cronica - fumà; BPCO - fumu passivu
- Fumatori è BPCO (disordine pulmonare ostruttivu crònicu)
Celli BR, Zuwallack RL. Riabilitazione pulmonare. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 105.
Criner GJ, Bourbeau J, Diekemper RL, et al. Prevenzione di esacerbazioni acute di BPCO: Guida di u College Americanu di Medici di Chest è di a Società Toracica Canadese. Pettu. 2015; 147 (4): 894-942. PMID: 25321320 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25321320.
Iniziativa Globale per u situ Web di Malattie Pulmonari Ostruttive Croniche (GOLD). Strategia globale per a diagnosi, gestione è prevenzione di malatie pulmonari ostruttive croniche: rapportu 2019. goldcopd.org/wp-content/uploads/2018/11/GOLD-2019-v1.7-FINAL-14Nov2018-WMS.pdf. Accessu à 22 d'ottobre, 2019.
Han MK, Lazarus SC. BPCO: diagnosticu clinicu è gestione. In: Broaddus VC, Mason RJ, Ernst JD, et al, eds. Manuale di Murray è Nadel di Medicina Respiratoria. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 44.
- COPD
- Fumendu