Rossu - adulti
U russamentu hè un sonu di respirazione forte, roncu è duru chì si verifica durante u sonnu. U russu hè cumunu in l'adulti.
Un russu forte è frequente pò rende difficiule sia per voi sia per u vostru cumpagnu di lettu di dorme abbastanza. Calchì volta u roncu pò esse un segnu di disordine di u sonnu chjamata apnea di u sonnu.
Quandu dorme, i musculi di a vostra gola si rilassanu è a vostra lingua scivola torna in bocca. U russu si faci quandu qualcosa impedisce à l'aria di scorre liberamente per a bocca è u nasu. Quandu si respira, i muri di a vostra gola vibranu, pruvucendu u sonu di u russu.
Ci sò parechji fattori chì ponu purtà à u russu, cumpresi:
- Esse sovrappesu. U tissutu in più in u collu mette pressione nantu à e vostre vie aeree.
- Gonfiamentu tissutale durante l'ultimu mese di gravidanza.
- Septum nasale storto o piegatu, chì hè u muru di l'ossu è di u cartilagine trà e narici.
- Cresce in i vostri passaghji nasali (polipi nasali).
- Nasu stufatu da un fretu o allergii.
- Gonfiore in u tettu di a to bocca (palatu dolce) o in l'uvula, u pezzu di tissutu chì pende in u fondu di a to bocca. Queste zone ponu ancu esse più lunghe di u normale.
- Adenoidi gonfii è tonsille chì bloccanu e vie aeree. Questa hè una causa cumuna di roncà in i zitelli.
- Una lingua chì hè più larga à a basa, o una lingua più grande in una bocca più chjuca.
- Poveru tonu musculare. Questu pò esse causatu da l'invecchiamentu o da l'usu di sonniferi, antistaminici, o alcolu à l'ora di dorme.
Calchì volta u roncu pò esse un segnu di disordine di u sonnu chjamata apnea di u sonnu.
- Questu accade quandu smette cumpletamente o in parte di respirà per più di 10 secondi mentre dormi.
- Questu hè seguitu da un sbuffu improvvisu o un soffiu quandu si ricumincia à respirà. Durante quellu tempu vi svegliate senza capì.
- Tandu ricumencia à roncà.
- Stu cicculu accade di solitu parechje volte à a notte, ciò chì rende difficiule à dorme in profondità.
L'apnea di u sonnu pò rende soprattuttu difficiule per u to cumpagnu di lettu di dorme bè.
Per aiutà à riduce i roncati:
- Evite l'alcol è i medicinali chì vi facenu dorme à l'ora di dorme.
- Ùn dorme micca pianu nantu à a vostra schiena. Pruvate à dorme da u vostru latu invece. Pudete cucisce una palla di golf o di tennis in u fondu di i vostri vestiti di notte. Se si rotula, a pressione di u ballu vi aiuterà à ricurdà di stà à fiancu à voi. Cù u tempu, u sonnu laterale diventerà l'abitudine.
- Perde u pesu, sè site in sovrappesu.
- Pruvate strisce nasali senza prescrizzione, senza droghe chì aiutanu à allargà e narici. (Ùn sò micca trattamenti per l'apnea di u sonnu).
Se u vostru duttore di sanità vi hà datu un dispositivu di respirazione, adupratelu di modu regulare. Segui i cunsiglii di u vostru duttore per trattà i sintomi allergii.
Parlate cù u vostru fornitore se:
- Avè prublemi cù attenzione, cuncentrazione o memoria
- Svegliu in a mattina senza sentite riposu
- Sentite assai dorme durante u ghjornu
- Avè mal di testa di a mattina
- Piglia u pesu
- Pruvatu l'autocura per u russu, è ùn hà micca aiutatu
Duvete ancu parlà cù u vostru fornitore se avete episodi senza respirazione (apnea) durante a notte. U vostru cumpagnu vi pò dì sì site russendu forte o emettendu soni soffocanti è ansimanti.
Sicondu i vostri sintomi è a causa di u vostru roncu, u vostru duttore pò riferitevi à un spezialistu di u sonnu.
Huon L-K, Guilleminault C. Segni è sintomi di apnea ostruttiva di u sonnu è sindrome di resistenza di e vie aeree superiori. In: Friedman M, Jacobowitz O, eds. Apnea di u sonnu è roncu. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 2.
Stoohs R, Gold AR. Sindromi di resistenza à e vie respiratorii superiori à u russu è patologicu. In: Kryger M, Roth T, Dement WC, eds. Principi è Pratica di Medicina di u Sonnu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 112.
Wakefield TL, Lam DJ, Ishman SL. Apnea di u sonnu è disordini di u sonnu. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 18.
- Rossu