Cumu cura di e ferite di pressione
Una piaga di pressione hè una zona di a pelle chì si rompe quandu qualcosa continua à sfregassi o pressà contr'à a pelle.
E ferite di pressione si presentanu quandu ci hè troppu pressione nantu à a pelle per troppu longu. Queste reduce u flussu di sangue à a zona. Senza abbastanza sangue, a pelle pò more è si pò formà una piaga.
Hè più prubabile d'avè un dolore di pressione se:
- Aduprate una sedia à rotelle o stà in lettu per un bellu pezzu
- Sò un adultu maiò
- Ùn pudete micca spustà certe parti di u vostru corpu senza aiutu
- Avè una malattia chì affetta u flussu di sangue, inclusa a diabete o a malatia vascolare
- Avete a malatia Alzheimer o una altra cundizione chì affetta u vostru statu mentale
- Avè a pelle fragile
- Ùn pudete micca cuntrullà a vostra vejiga o viscere
- Ùn uttene micca abbastanza nutrizione
E ferite di pressione sò raggruppate da a gravità di i sintomi. A tappa I hè a tappa a più dolce. Stage IV hè u peghju.
- Tappa I: Una zona rossa, dulurosa nantu à a pelle chì ùn diventa bianca quandu hè pressata. Questu hè un segnu chì un ulceru di pressione pò esse furmatu. A pelle pò esse calda o fresca, ferma o dolce.
- Tappa II: A pelle vescica o forma una ferita aperta. A zona intornu à a piaga pò esse rossa è irritata.
- Tappa III: A pelle avà sviluppa un foru apertu, affunditu chjamatu cratere. U tessutu sottu à a pelle hè dannighjatu. Pudete esse capace di vede grassu corporeu in u crateru.
- Tappa IV: L'ulcera di pressione hè diventata cusì profonda chì ci hè dannu à u musculu è l'ossu, è à volte à i tendini è l'articuli.
Ci hè dui altri tippi di piaghe di pressione chì ùn entranu micca in e tappe.
- Sores cuparti da a pelle morta chì hè gialla, marrone, verde o marrone. A pelle morta rende difficiule à sapè quantu hè prufonda a piaga. Stu tipu di ferita hè "instageable".
- Sores di pressione chì si sviluppanu in u tessulu in fondu sottu à a pelle. Questu hè chjamatu una ferita profonda in u tessutu. A zona pò esse viola scura o marrone. Ci pò esse un blister pienu di sangue sottu à a pelle. Stu tipu di preghjudiziu à a pelle pò diventà rapidamente un stadiu III o IV di pressione.
E piaghe da pressione tendenu à formassi induve a pelle copre e zone ossee, cum'è u vostru:
- Natiche
- Govitu
- Fianchi
- Tacchi
- Caviglie
- Spalle
- Torna
- Torna di capu
E piaghe di Stage I o II guariscenu spessu se curate cun cura. E piaghe di u Stadiu III è IV sò più difficiule da curà è ponu piglià assai tempu per guarisce. Eccu cumu si cura di una pressione in casa.
Relieve a pressione nantu à a zona.
- Aduprate cuscini speciali, cuscini di schiuma, stivaletti, o materassi per riduce a pressione. Alcuni pads sò riempiti d'acqua o d'aria per aiutà à sustene è ammucciate a zona. Chì tippu di cuscinu aduprate dipende da a vostra ferita è se site in lettu o in sedia à rotelle. Parlate cù u vostru duttore sanitariu di e scelte chì saranu megliu per voi, cumpresu chì forme è tippi di materiale.
- Cambia spessu pusizioni. Sè site in sedia à rotelle, pruvate à cambià a vostra pusizione ogni 15 minuti. Sè site in lettu, duverebbe esse spustatu circa ogni 2 ore.
Cura di u dolore cum'è indicatu da u vostru fornitore. Mantene a ferita pulita per prevene infezioni. Pulite u dolore ogni volta chì cambiate un vestitu.
- Per un stadiu chì aghju dolore, pudete lavà a zona delicatamente cun sapone dolce è acqua. Sì bisogna, aduprate una barriera à l'umidità per prutegge l'area da i fluidi corporei. Dumandate à u vostru fornitore chì tippu di crema idratante aduprà.
- E piaghe di pressione di u Stadiu II devenu esse pulite cù un acqua salata (salina) risciacquate per caccià u tissutu mortu. Oppure, u vostru fornitore pò raccomandà un detergente specificu.
- Ùn aduprate micca detergenti perossidu di idrogenu o iodu. Puderanu dannà a pelle.
- Mantene a ferita coperta cù un vestitu speciale. Questu prutege contra l'infezioni è aiuta à mantene a ferita umida in modu chì pò guarì.
- Parlate cù u vostru fornitore di ciò chì tippu di vestimentu aduprà. Sicondu a dimensione è u stadiu di u dolore, pudete aduprà un film, una gasa, un gel, una schiuma, o un altru tipu di vestimentu.
- A maiò parte di e piaghe III è IV saranu trattate da u vostru fornitore. Dumandate nantu à qualsiasi istruzzioni speciali per a cura di casa.
Evite più ferite o attriti.
- Puderete e to lenzu leggermente per chì a vostra pelle ùn li frotte micca in u lettu.
- Evita di sciddicà o di sciddicà mentre movi pusizioni. Pruvate à evità pusizioni chì mettenu pressione nantu à u vostru dolore.
- Cura di a pelle sana mantenendola pulita è idratata.
- Verificate a vostra pelle per a ferita di pressione ogni ghjornu. Dumandate à u vostru caregiver o à qualchissia di fiducia per verificà e zone chì ùn pudete micca vede.
- Se u dolore di pressione cambia o si forma una nova, dite à u vostru fornitore.
Pigliate a cura di a vostra salute.
- Manghjà alimenti sani. Uttene a nutrizione adatta vi aiuterà a guarire.
- Perde u pesu in eccessu.
- Dormite assai.
- Dumandate à u vostru pruvvidente s’ellu hè OK di fà stesi dolci o esercizii legeri. Questu pò aiutà à migliurà a circulazione.
Ùn massaghjate micca a pelle vicinu o annantu à l'ulcera. Questu pò causà più danni. Ùn aduprate micca cuscini in forma di ciambella o anelli. Riducenu u flussu di sangue in a zona, chì pò causà piache.
Chjamate u vostru fornitore se sviluppate blistere o una ferita aperta.
Chjamate subitu s'ellu ci sò segni d'infezzione, cum'è:
- Un cattivu odore da u dolore
- Pus chì esce da u dolore
- Rossu è tenerezza intornu à a piaga
- A pelle vicinu à a piaga hè calda è / o gonfia
- Frebba
Ulceru di pressione - cura; Bedsore - cura; Ulcera Decubitus - cura
- Progressione di un ulceru di decubitis
James WD, Elston DM Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM. Dermatosi risultatu da fattori fisichi. In: James WD, Elston DM, Treat JR, Rosenbach MA, Neuhaus IM, eds. Malatie di a Pelle di Andrews: Dermatologia Clinica. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 3.
Marston WA. Cura di a ferita. In: Cronenwett JL, Johnston KW, eds. In: Sidawy AN, Perler BA, eds. Cirurgia Vascular di Rutherford è Terapia Endovasculare. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 115.
Qaseem A, Humphrey LL, Forciea MA, Starkey M, Denberg TD; Cumitatu di Guideline Cliniche di u College Americanu di Medici. Trattamentu di l'ulcere di pressione: una linea guida di pratica clinica da u College Americanu di Medici. Ann Intern Med. 2015; 162 (5): 370-379. PMID: 25732279 pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25732279/.
- Sores di Pressione