Placenta abruption - definizione
A placenta hè l'urganu chì furnisce l'alimentu è l'ossigenu à u zitellu durante a gravidanza. L'abruzzione placentaria si faci quandu a placenta si stacca da u muru di l'utru (utru) prima di a consegna. I sintomi i più cumuni sò i sanguinamenti vaginali è e cuntrazzioni dulurose. U fornimentu di sangue è ossigenu à u zitellu pò ancu esse influenzatu, purtendu à l'angoscia fetale. A causa hè scunnisciuta, ma a pressione sanguigna alta, u diabete, u fumu, l'usu di cocaina o alcolu, u preghjudiziu à a mamma, è avè parechje gravidanze aumentanu u risicu per a malatia. U trattamentu dipende da a gravità di a cundizione è pò varià da u riposu di u lettu à a sezzioni C di emergenza.
Francois KE, Foley MR. Emorragia antepartum è postpartum. In: Landon MB, Galan HL, Jauniaux ERM, et al, eds. Obstetrizia di Gabbe: Gravidenze nurmale è prublema. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: chap 18.
Hull AD, Resnik R, Silver RM. Placenta previa è accreta, vasa previa, emorragia subchorionica, è abruptio placentae. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 46.
Salhi BA, Nagrani S. Cumplicazioni acute di a gravidanza. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 178.