Autore: Clyde Lopez
Data Di Creazione: 17 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 15 Nuvembre 2024
Anonim
Canadians concerned about COVID-19 spread at schools
Video: Canadians concerned about COVID-19 spread at schools

A malattia di Coronavirus 2019 (COVID-19) hè una malattia seria, principalmente di u sistema respiratoriu, chì tocca parechje persone in u globu. Pò causà malatie lievi à gravi è ancu morte. COVID-19 si sparghje facilmente trà e persone. Amparate à prutege voi è l'altri da sta malatia.

CUMU COVID-19 si sparghje

COVID-19 hè una malattia causata da l'infezzione cù u virus SARS-CoV-2. COVID-19 si sparghje più cumunemente trà e persone in u cuntattu strettu (circa 6 piedi o 2 metri). Quandu qualchissia cù a malatia tossisce, starnutisce, canta, parla, o respira, goccioline chì portanu u virus spruzza in aria. Pudete catturà a malatia se respira in queste goccioline.

In certi casi, COVID-19 pò sparghje in l'aria è infettà e persone chì sò più di 6 piedi. Piccule goccioline è particelle ponu restà in aria per minuti à ore.Questa hè chjamata trasmissione aerea, è pò accade in spazi chjusi cù una povira ventilazione. Tuttavia, hè più cumunu per COVID-19 chì si sparghji cù un cuntattu strettu.


Meno spessu, a malattia si pò sparghje se toccate una superficie cù u virus annantu, è poi toccate l'ochji, u nasu, a bocca o a faccia. Ma questu ùn hè micca pensatu per esse u modu principale chì u virus si diffonde.

U risicu di sparghje COVID-19 hè più altu quandu si interagisce strettamente cù l'altri chì ùn sò micca in a vostra casa per periodi più lunghi di tempu.

Pudete sparghje COVID-19 prima di manifestà sintomi. Alcune persone cun a malattia ùn anu mai sintomi, ma ponu ancu sparghje a malattia. Tuttavia, ci sò manere di pruteggiri sè stessu è l'altri da uttene COVID-19:

  • Portate sempre una maschera facciale o una cupertina facciale cù almenu 2 strati chì si adatta perfettamente sopra u nasu è a bocca è hè assicurata sottu à u mentone quandu site intornu à l'altri populi. Questu aiuta à riduce a diffusione di u virus in l'aria.
  • Stà à u minimu 6 piedi (2 metri) à parte si da altre persone chì ùn sò micca in casa vostra, ancu sè porti una maschera.
  • Lavate e mani parechje volte à u ghjornu cù sapone è acqua currente per almenu 20 secondi. Fate cusì prima di manghjà o di preparà l'alimentariu, dopu adupratu a toilette, è dopu tossu, starnutitu o soffiatu u nasu. Aduprate un disinfettante per e mani à alcolu (almenu 60% alcolu) se acqua è sapone ùn sò micca dispunibili.
  • Copre a bocca è u nasu cù un tissutu o a vostra manica (micca e mani) quandu tossite o starnutisce. Goccioline chì sò liberate quandu una persona starnutisce o tossisce sò infettive. Gettate u tissutu dopu l'usu.
  • Evite di tuccà a vostra faccia, l'ochji, u nasu è a bocca cù e mani micca lavate.
  • Ùn sparte micca articuli persunali cum'è tazze, stuviglii da manghjà, asciugamani o letti. Lavate tuttu ciò chì avete adupratu in acqua è sapone.
  • Pulite tutte e zone "high-touch" di a casa, cum'è maniglie di porte, apparecchi di bagnu è di cucina, toilette, telefoni, tablette, banconi, è altre superfici. Aduprate un spray di pulizia di a casa è seguitate e istruzioni per l'usu.
  • Cunnosce i sintomi di COVID-19. Sì avete sviluppatu sintomi, chjamate u vostru duttore di salute.

DISTANZIAMENTU FISICU (O SOCIALE)


Per aiutà à prevene a diffusione di COVID-19 in a cumunità, duvete praticà u distanzamentu fisicu, chjamatu ancu distanzamentu suciale. Questu vale per e persone di tutte l'età, cumpresi i ghjovani, l'adulescenti è i zitelli. Mentre qualcunu pò ammalà, micca tutti anu u listessu risicu di malatie gravi da COVID-19. E persone anziane è e persone cun condizioni di salute esistenti cume malatie cardiache, diabete, obesità, cancru, HIV, o malatie pulmonari anu un risicu più altu di sviluppà malatie gravi.

Tuttu u mondu pò aiutà à rallentà a diffusione di COVID-19 è aiutà à prutege quelli chì sò i più vulnerabili. Questi cunsiglii ponu aiutà voi è altri à stà al sicuri:

  • Verificate u situ web di u dipartimentu di salute publica per l'infurmazioni nantu à COVID-19 in a vostra zona è seguitate e linee guida lucali.
  • Ogni volta chì esci da a casa, porta sempre una maschera facciale è pratica u distanziu fisicu.
  • Mantene viaghji fora di a vostra casa per l'essenziali solu. Aduprate servizii di cunsegna o curbside pick up quandu hè pussibule.
  • Ogni volta chì hè pussibule, se avete bisognu di aduprà trasporti publichi o rideshares, evità di toccà e superfici, stà à 6 metri da l'altri, migliurà a circulazione aprendu e finestre (se pudete), è lavatevi e mani o aduprate un disinfettante per mani dopu à a fine di u vostru viaghju.
  • Evite spazi interni pocu ventilati. Sì avete bisognu à esse dentru cù l'altri chì ùn sò micca in a stessa casa, aprite e finestre per aiutà à portà l'aria esterna. Passà u tempu à l'aria aperta o in spazii ben ventilati pò aiutà à riduce a vostra esposizione à e gocce respiratorie.

Mentre duvete stà fisicamente luntanu da l'altri, ùn duvete micca esse socialmente isolatu se sceglite attività più sicure.


  • Ghjunghje à l'amichi è a famiglia via telefunu o video chats. Pianificate spessu visite sociali virtuali. Fate cusì pò aiutà à ricurdà chì simu tutti in questu inseme, è ùn site micca solu.
  • Visita cù l'amichi o a famiglia in picculi gruppi fora. Assicuratevi di stà à u minimu 6 piedi di distanza in ogni momentu, è portate una maschera se avete bisognu à esse più vicinu di 6 piedi ancu per un cortu tempu o se avete bisognu à andà in casa. Organizza e tavule è e sedie per permette un alluntanamentu fisicu.
  • Quandu vi salutate unu à l'altru, ùn abbrazzate micca, stringhjite a manu, o ancu scumpete i gomiti perchè questu vi porta in cuntattu strettu.
  • Se spartite cibu, fate una persona chì faci tuttu u serviziu, o avè stuviglii di serve separati per ogni invitatu. O invitati à purtà i so cibi è beie.
  • Hè sempre u più sicuru per evità i lochi publichi affollati è e riunioni di massa, cum'è centri cummerciale, cinema, ristoranti, bar, sale di cuncerti, cunferenze è stadii sportivi. Sè pussibule, hè ancu più sicuru per evità u trasportu publicu.

ISULAMENTU IN CASA

Se avete COVID-19 o ne avete sintomi, duvete isolà vi in ​​casa è evità u cuntattu cù altre persone, sia in casa sia fora di casa, per evità di sparghje a malattia. Questu hè chjamatu isolamentu di l'abitazione (cunnisciutu ancu "auto-quarantena").

  • In quantu pussibule, stà in una stanza specifica è luntanu da l'altri in a vostra casa. Aduprate un bagnu separatu se pudete. Ùn lasciate micca a vostra casa eccettu per avè assistenza medica.
  • Ùn viaghjate micca malatu. Ùn aduprate micca i trasporti publichi o i taxi.
  • Fighjate a traccia di i vostri sintomi. Pudete riceve struzzioni nantu à cumu verificà è segnalà i vostri sintomi.
  • Aduprate una maschera facciale o un visu di stoffa cù almenu 2 strati quandu vedite u vostru duttore di salute è in ogni momentu chì altre persone sò in a stessa stanza cun voi. Se ùn pudete micca portà una maschera, per esempiu, per via di prublemi di respirazione, e persone in a vostra casa duveranu portà una maschera se anu bisognu à esse in a stessa stanza cun voi.
  • Ancu se raru, ci sò stati casi di persone chì sparghjenu COVID-19 à l'animali. Per questa ragione, se avete COVID-19, hè megliu evità u cuntattu cù animali domestici o altri animali.
  • Seguitate e stesse pratiche igieniche chì tutti devenu seguità: copre a tosse è i starnut, lavatevi e mani, ùn toccate micca a vostra faccia, ùn spartite micca oggetti persunali, è pulite e zone à toccu altu in casa.

Duvete stà in casa, evità u cuntattu cù e persone, è seguità a guida di u vostru fornitore è di u dipartimentu di salute lucale nantu à quandu fermà l'isolamentu di casa.

Per e ultime novità è informazioni nantu à COVID-19, pudete visità i seguenti siti web:

U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) - www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/index.html.

Situ di l'Organizazione Mundiale di a Salute. Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemia - www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.

COVID-19 - Prevenzione; 2019 Novel Coronavirus - Prevenzione; SARS CoV 2 - Prevenzione

  • COVID-19
  • Lavatu a manu
  • Maschere facciali impediscenu a diffusione di COVID-19
  • Cume portà una maschera facciale per prevene a diffusione di COVID-19
  • Covid-19 vaccinu

U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. COVID-19: Cumu COVID-19 si diffonde. www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/how-covid-spreads.html. Actualizatu u 28 d'ottobre di u 2020. Accessu u 7 di ferraghju di u 2021.

U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. COVID-19: Cumu prutege sè stessu è l'altri. www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/prevention.html. Aghjurnatu u 4 di ferraghju di u 2021. Accessu u 7 di ferraghju di u 2021.

U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. COVID-19: Distanza suciale, quarantena è isolamentu. www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/social-distancing.html. Actualizatu u 17 di nuvembre di u 2020. Accessu u 7 di ferraghju di u 2021.

U situ di i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie. COVID-19: Usu di copre facciali di tela per aiutà à rallentà a diffusione di COVID-19. www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/diy-cloth-face-coverings.html. Aghjurnatu u 2 di ferraghju di u 2021. Accessu u 7 di ferraghju di u 2021.

Posti Populari

A sordità ùn hè micca una "Minaccia" per a Salute. Ableism hè

A sordità ùn hè micca una "Minaccia" per a Salute. Ableism hè

A ordità hè tata "ligata" à e cundizioni cum'è a depre ione è a demenza. Ma hè veramente?Cumu vedemu chì u mondu forma quale ceglimu di e e - {textend}...
Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè per avè un ochju protesicu

Tuttu ciò chì avete bisognu di sapè per avè un ochju protesicu

Fatti velociPudete mette u to ochju prote icu durante e vo tre attività d'ogni ghjornu, cumpre e du ce, è durante port cum'è u chì è a nuata.Pudete empre pienghje pur...