Cunvulsioni febbrili
Una crisa febrile hè una cunvulsione in un zitellu scatenata da una frebba.
Una temperatura di 100,4 ° F (38 ° C) o sopra pò causà attacchi febrili in i zitelli.
Una crisa febrile pò esse spaventosa per qualsiasi genitori o caregiver. A maiò parte di u tempu, una crisa febrile ùn face micca male. U zitellu ùn hà di solitu un prublema di salute à longu andà più seriu.
E crisi febbrili si verificanu u più spessu in zitelli altrimenti sani trà l'età di 6 mesi è 5 anni. I zitelli sò più cumunemente affettati. E crisi febbrili sò spessu in famiglie.
A maiò parte di i crisi febrili si producenu in e prime 24 ore di una malattia. Ùn pò accade quandu a frebba hè a più alta. Una malattia fredda o virale pò scatenà una crisi febrile.
Una crisa febrile pò esse cusì dolce cum'è l'ochji di u zitellu chì si rotulanu o chì i membri si irrigidiscenu. Una crisa febrile simplice si ferma da sola in pochi secondi à 10 minuti. Hè spessu seguitatu da un brevi periodu di sonnolenza o cunfusione.
I sintomi ponu includere unu di i seguenti:
- Strintu subitu (cuntrazzione) di i musculi da i dui lati di u corpu di un zitellu. U strettu musculu pò durà parechji sicondi o più.
- U zitellu pò pienghje o lagnà.
- Se stà in piedi, u zitellu cascarà.
- U zitellu pò vomità o muzzicà a lingua.
- A volte, i zitelli ùn respiranu micca è ponu cumincià à diventà turchini.
- U corpu di u zitellu pò allora cumincià à schjattà ritmicamente. U zitellu ùn risponderà micca à a voce di u genitore.
- L'urina pò esse passata.
Un attaccu chì dura più di 15 minuti, hè in una sola parte di u corpu, o si face torna durante a stessa malattia ùn hè micca un attaccu febrile normale.
U fornitore di assistenza sanitaria pò diagnosticà una crisi febrile se u zitellu hà una crisi tonicu-clonica ma ùn hà micca una storia di disordini di crisi (epilessia). Un attaccu tonicu-clonicu implica tuttu u corpu. In i zitelli è i zitelli, hè impurtante scartà altre cause di una crisa per a prima volta, in particulare a meningite (infezzione batterica di u coperimentu di u cervellu è di a medula spinale).
Cù una crisa febrile tipica, l'esame di solitu hè nurmale, fora di i sintomi di a malatia chì causa a frebba. Spessu, u zitellu ùn hà micca bisognu di un attaccamentu pienu di crisi, chì include un EEG, una testa CT, è una puntura lombare (spin spin).
Pò esse necessarie altre prove se u zitellu:
- Hè più chjucu di 9 mesi o più di 5 anni
- Hà un cervellu, un nervu o un disordine di u sviluppu
- Avia a presa in una sola parte di u corpu
- Avia u sequestru duratu più di 15 minuti
- Avia più di una crisa febrile in 24 ore
- Hà una scuperta anormale quandu hè esaminata
U scopu di u trattamentu hè di gestisce a causa sottostante. E misure seguenti aiutanu à mantene u zitellu sicuru durante una crisa:
- Ùn tenite micca pressu u zitellu o pruvate à piantà i muvimenti di crisi.
- Ùn lasciate micca solu u zitellu.
- Posa u zitellu in terra in una zona sicura. Sguassà a zona di i mobuli o altri oggetti taglienti.
- Fate passà una manta sottu à u zitellu se u pianu hè duru.
- Move u zitellu solu s'ellu hè in un locu periculosu.
- Allentate i vestiti stretti, soprattuttu intornu à u collu. Sè pussibule, apre o caccià a ropa da a cintura.
- Se u zitellu vomita o se saliva è mucus s'accumule in bocca, girate u zitellu à fiancu o nantu à u stomacu. Questu hè ancu impurtante si pare chì a lingua si mette in modu di respira.
- Ùn furzate nunda in a bocca di u zitellu per impedisce di muzzicà a lingua. Questa aumenta u risicu per a ferita.
Se a crisa dura parechji minuti, chjamate u 911 o u numeru di emergenza lucale per avè una ambulanza chì porti u vostru zitellu à l'uspidale.
Chjamate u fornitore di u to figliolu u più prestu pussibule per discrive a presa di u vostru zitellu.
Dopu a crisa, u passu u più impurtante hè di identificà a causa di a frebba. U focu hè nantu à fà calà a frebba. U fornitore vi pò dì di dà à u vostru zitellu medicinali per riduce a frebba. Seguite istruzzioni esattamente nantu à quantu è quantu volte per dà à u to figliolu a medicina. Questi medicinali, tuttavia, ùn riducenu micca a possibilità di avè crisi febrili in futuro.
Hè nurmale chì i zitelli dorminu o sianu sonnolenti o cunfusi per un cortu tempu subitu dopu una crisa.
A prima crisa febrile pò esse spaventosa per i genitori. A maiò parte di i genitori anu paura chì u so figliolu murissi o averebbe danni cerebrali. Tuttavia, e crisi febbrili semplici sò innocu. Ùn ci hè micca evidenza chì causanu morte, danni cerebrali, epilessia, o prublemi di apprendimentu.
A maiò parte di i zitelli superanu e crisi febbrili à l'età di 5 anni.
Pochi zitelli anu più di 3 crisi febrili in a so vita. U numaru di crisi febrili ùn hè micca ligatu à u risicu futuru per l'epilepsia.
I zitelli chì svilupperanu epilepsia quantunque averanu qualchì volta e so prime crisi durante a frebba. Queste crisi ùn spessu parenu micca cum'è una crisa febrile tipica.
Se u sequestru dura parechji minuti, chjamate u 911 o u numeru di emergenza lucale per avè una ambulanza chì porti u vostru zitellu à l'uspidale.
Se a sequestru finisce rapidamente, cunduce u zitellu à una sala d'urgenza quandu hè finita.
Pigliate u vostru zitellu à u duttore se:
- L'attacchi ripetuti si verificanu durante a stessa malattia.
- Ciò pare un novu tipu di sequestru per u vostru zitellu.
Chjamate o vedi u fornitore se altri sintomi si verificanu prima o dopu a crisi, cume:
- Muvimenti anormali, tremori, o prublemi di coordinazione
- Agitazione o cunfusione
- Somnolenza
- Nausea
- Rash
Perchè e crisi febrile ponu esse u primu segnu di malattia, spessu ùn hè micca pussibule di prevene. Una crisa febrile ùn significa micca chì u vostru zitellu ùn riceve micca a cura adatta.
In ocasu, un fornitore prescriverà una medicina chjamata diazepam per prevene o trattà crisi febrili chì si verificanu più di una volta. Tuttavia, nisuna droga hè cumpletamente efficace per prevene crisi febrili.
Seizure - febbre indotta; Cunvulsioni febbrili
- Crisi febrili - chì dumandà à u vostru duttore
- Grande maliseria
- Sistema nervosu centrale è sistema nervosu perifericu
Abou-Khalil BW, Gallagher MJ, Macdonald RL. Epilepsie. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 101.
Mick NW. Febbra pediatrica. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 166.
Mikati MA, Tchapyjnikov D.Convulsioni in a zitiddina. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 611.
Situ di l'Istitutu Naziunale di Disordini Neurologichi è Stroke. Scheda informativa di e crisi febbrili. www.ninds.nih.gov/Disorders/Patient-Caregiver-Education/Fact-Sheets/Febrile-Seizures-Fact-Sheet. Actualizatu u 16 di marzu di u 2020. Accessu à u 18 di marzu di u 2020.
Seinfeld S, Shinnar S. Crisi febbrili. In: Swaiman KF, Ashwal S, Ferriero DM, et al, eds. Neurologia Pediatrica di Swaiman: Principii è Pratica. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap 65.