Retinite pigmentosa
A retinite pigmentosa hè una malattia oculare in cui ci hè dannu à a retina. A retina hè u stratu di tissutu à u fondu di l'ochju internu. Stu stratu cunverte l'imaghjini di luce in signali nervi è li manda à u cervellu.
A retinite pigmentosa pò corre in famiglie. U disordine pò esse causatu da parechji difetti genetichi.
E cellule chì controllanu a visione notturna (verghe) sò più propensi à esse affette. Tuttavia, in certi casi, e cellule di u conu retinicu sò dannighjate u più. U segnu principale di a malatia hè a presenza di depositi scuri in a retina.
U fattore di risicu principale hè una storia di famiglia di retinite pigmentosa. Hè una cundizione rara chì tocca à circa 1 persona in 4.000 in i Stati Uniti.
I sintomi spessu apparsu prima in a zitiddina. Tuttavia, i prublemi di visione severi ùn si sviluppanu micca spessu prima di a prima età adulta.
- Diminuzione di a visione di notte o in poca luce. I primi segni ponu include avè un tempu più difficiule di spostassi in u bughju.
- Perdita di a visione laterale (periferica), pruvucendu "visione in tunnel".
- Perdita di a visione centrale (in casi avanzati). Questu hà da influenzà a capacità di leghje.
Prove per valutà a retina:
- Visione di culore
- Esame di a retina per l'oftalmoscopia dopu chì i sculari sò stati dilatati
- Angiugrafia fluorescena
- Pressione intraoculare
- Misurazione di l'attività elettrica in a retina (elettroretinogramma)
- Risposta di riflessu pupulare
- Test di rifrazione
- Fotografia di Retina
- Test di visione laterale (test di campu visuale)
- Esame di lampada à fessura
- Agudezza visuale
Ùn ci hè micca trattamentu efficace per sta situazione. U vistimentu di occhiali da sole per prutege a retina da a luce ultravioletta pò aiutà à priservà a visione.
Alcuni studii suggerenu chì u trattamentu cù antioxidanti (cume alte dosi di vitamina A palmitate) pò rallentà a malattia. Tuttavia, piglià dosi elevate di vitamina A pò causà gravi prublemi di fegatu. U benefiziu di u trattamentu deve esse pesatu contr'à i rischi per u fegatu.
E prove cliniche sò in corsu per valutà novi trattamenti per a retinite pigmentosa, cumpresu l'usu di DHA, chì hè un acidu grassu omega-3.
Altri trattamenti, cum'è impianti microchip in a retina chì agiscenu cum'è una videocamera microscopica, sò in i primi stadi di u sviluppu. Questi trattamenti ponu esse utili per trattà a cecità associata à RP è altre condizioni gravi di l'ochji.
Un spezialistu di a visione pò aiutà adattassi à a perdita di visione. Fate visite regulare à un specialistu in cura di l'ochji, chì pò rilevà a cataratta o l'infiammazione di a retina. Entrambi questi prublemi ponu esse trattati.
U disordine continuerà à progressà lentamente. A cecità cumpleta hè pocu cumuna.
A perdita periferica è centrale di a visione accadrà cù u tempu.
E persone cun retinite pigmentosa spessu sviluppanu cataratte à una età temprana. Puderanu ancu sviluppà gonfiore di a retina (edema maculare). A cataratta pò esse rimossa se contribuiscenu à a perdita di a visione.
Cuntattate u vostru duttore sanitariu se avete prublemi cù a visione notturna o sviluppate altri sintomi di stu disordine.
U cunsigliu geneticu è i testi ponu aiutà à determinà se i vostri figlioli sò in periculu per sta malattia.
RP; Perdita di vista - RP; Pèrdita di visione notturna - RP; Distrofia Rod Cone; Perdita di visione periferica - RP; Cecità di notte
- Ochju
- Esame di lampada à fessura
Cioffi GA, Liebmann JM. Malatie di u sistema visuale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 395.
Cukras CA, Zein WM, Caruso RC, Vagliatura PA. E degenerazioni di a retina prugressive è 'statiche' anu ereditatu. In: Yanoff M, Duker JS, eds. Oftalmologia. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: cap. 6.14.
Gregory-Evans K, Weleber RG, Pennesi ME. Retinite pigmentosa è disordini alleati. In: Schachat AP, Sadda SR, Hinton DR, Wilkinson CP, Wiedemann P, eds. Retina di Ryan. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 42.
Olitisky SE, Marsh JD. Disturbi di a retina è di u vitru. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 648.