A perdita di l'audizione in relazione à l'età
A perdita di l'audizione in quantu à l'età, o presbycusis, hè a perdita lenta di l'audizione chì si verifica quandu a ghjente invechja.
Cellule pilose minuscule in l'orella interna ti aiutanu à sente. Piglianu onde sonore è li cambianu in i signali nervi chì u cervellu interpreta cum'è sonu. A perdita di l'audizione si verifica quandu e cellule pilose minuscole sò dannate o morenu. E cellule pilose ùn crescenu micca, cusì a maiò parte di a perdita di uditu causata da danni à e cellule pilifere hè permanente.
Ùn ci hè una sola causa cunnisciuta di perdita di l'audizione in quantu à l'età. U più comunemente, hè causatu da cambiamenti in l'arechja interna chì si verificanu quandu invechjate. I vostri geni è rumuri forti (da cuncerti rock o cuffie di musica) ponu ghjucà un rolu maiò.
I seguenti fattori contribuiscenu à a perdita di l'audizione in relazione à l'età:
- Storia di famiglia (a perdita di l'audizione in relazione à l'età tende à corre in famiglie)
- Esposizione ripetuta à rumori forti
- Fumatori (i fumatori sò più propensi à avè una tale perdita uditiva di i non fumatori)
- Certi cundizioni mediche, cum'è u diabete
- Certi medicini, cum'è e droghe di chimioterapia per u cancer
A perdita di l'uditu accade spessu pianu pianu.
I sintomi includenu:
- Difficultà à sente a ghjente intornu à voi
- Dumandendu spessu à e persone di ripete si
- Frustrazione per ùn pudè sente
- Certi soni parenu troppu forti
- Problemi à sente in e zone rumurose
- Prublemi per distingue certi soni, cum'è "s" o "th"
- Più difficoltà à capisce e persone cù voci più alte
- Soni in l'arechje
Parlate cù u vostru duttore di salute si avete qualchissia di sti sintomi. I sintomi di presbycusis ponu esse cum'è sintomi di altri prublemi medichi.
U vostru fornitore farà un esame fisicu cumpletu. Questu aiuta à truvà se un prublema medicu hè causatu a vostra perdita uditiva. U vostru fornitore utilizerà un strumentu chjamatu otoscopiu per guardà in e vostre orecchie. A volte, a cera di l'arechja pò bluccà i canali di l'arechja è causà a perdita di l'audizione.
Pudete esse mandatu à un medico di l'arechja, di u nasu è di a gola è un specialistu di l'audizione (audiologu). E prove di l'audizione ponu aiutà à determinà a misura di a perdita di l'audizione.
Ùn ci hè micca cura per a perdita di l'audizione in relazione cù l'età. U trattamentu hè focalizatu annantu à migliurà a vostra funzione d'ogni ghjornu. I seguenti ponu esse utili:
- Apparecchi acustici
- Amplificatori telefonichi è altri dispositivi di assistenza
- Lingua di i segni (per quelli chì anu una grave perdita uditiva)
- Lettura di u discorsu (lettura di labbra è utilizazione di indicazioni visive per aiutà a cumunicazione)
- Un impianto cocleare pò esse raccomandatu per e persone cù una grave perdita uditiva. A chirurgia hè fatta per piazzà l'implant. L'impianto permette à a persona di rilevà di novu i soni è cù a pratica pò permette à a persona di capisce u discorsu, ma ùn ristabilisce micca l'audizione normale.
A perdita di l'audizione in quantu à l'età aggrava spessu a lentamente. A perdita di l'audizione ùn pò micca esse invertita è pò purtà à sordità.
A perdita di l'audizione pò fà evità di sorte da casa. Cercate aiutu da u vostru fornitore è a famiglia è l'amichi per evità di esse isolati. A perdita di l'audizione pò esse gestita in modu chì pudete cuntinuà à campà una vita piena è attiva.
A perdita di l'audizione pò causà prublemi sia fisici (micca sentendu una alarma di focu) sia psiculogichi (isolamentu sociale).
A perdita di l'audizione pò purtà à a sordità.
A perdita di l'audizione deve esse verificata u più prestu pussibule. Questu aiuta à escludere cause cume troppu cera in l'arechja o effetti collaterali di i medicinali. U vostru fornitore deve avè un test di udizione.
Cuntattate subitu u vostru fornitore se avete un cambiamentu improvvisu in l'audizione o a perdita di l'audizione cù altri sintomi, cume:
- Mal di testa
- A visione cambia
- Sturdimentu
A perdita di l'audizione - cunnessa à l'età; Presbycusis
- Anatomia di l'arechja
Emmett SD, Seshamani M. Otorinolaringulugia in l'anziani. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 16.
Kerber KA, Baloh RW. Neuro-otulugia: diagnosi è gestione di disordini neuro-otologichi. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 46.
Weinstein B. Disordini di l'audizione. In: Fillit HM, Rockwood K, Young J, eds. Manuale di Brocklehurst di Medicina Geriatrica è Gerontologia. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: cap 96.