Malocclusion of teeth
Malocclusion significa chì i denti ùn sò micca allineati currettamente.
L'occlusione si riferisce à l'allinjamentu di i denti è à u modu chì i denti superiori è inferiori si adattanu inseme (morsu). I denti superiori devenu adattassi leggermente sopra i denti inferiori. I punti di i molari devenu adattassi à i solchi di u molaru oppostu.
I denti superiori impediscenu di muzzicà e guance è e labbre, è i denti inferiori pruteghjenu a lingua.
A malocclusione hè u più spessu ereditaria. Questu significa chì hè trasmessu per e famiglie. Pò esse causatu da una differenza trà a dimensione di e mascelle superiori è inferiori o trà a dimensione di a mascella è di u dente. Provoca sovraffollamentu di denti o mudelli di mordu anormali. A forma di e mascelle o di difetti di nascita cum'è a fessura di u labellu è di u palatu ponu ancu esse ragioni di malocclusione.
Altre cause includenu:
- L'abitudini di a zitiddina cum'è u suchju di u pulgaru, a spinta di a lingua, l'usu di u ciucciu al di là di l'età di 3 anni, è l'usu prolungatu di una buttiglia
- Denti in più, denti persi, denti colpiti, o denti di forma anormale
- Ripieni dentali, corone, apparecchi dentali, fermi, o parentesi mal adattati
- Disallineamentu di e fratture di a mascella dopu una ferita grave
- Tumuri di a bocca è di a mascella
Ci sò diverse categurie di malocclusione:
- A malocclusione di classe 1 hè a più cumuna. U morsu hè nurmale, ma i denti superiori si sovrapponenu leggermente à i denti inferiori.
- A malocclusione di a Classe 2, chjamata retrognathism o overbite, si verifica quandu a mascella superiore è i denti si sovrapponenu severamente à a mascella inferiore è i denti.
- A malocclusione di a Classe 3, chjamata prognathism o underbite, si verifica quandu a mandibula inferiore sporge o sporge in avanti, causendu a mandibula inferiore è i denti chì si sovrapponganu à a mandibula superiore è i denti.
I sintomi di malocclusion sò:
- Alineamentu anormale di i denti
- Aspettu anormale di a faccia
- Difficultà o cunfortu quandu morde o masticanu
- Difficultà di parlà (raru), cumpresu lisp
- Respirazione in bocca (respira per a bocca senza chjude e labbra)
- Incapacità di muzzicà in l'alimentu currettamente (morsu apertu)
A maiò parte di i prublemi cù l'allineamentu di i denti sò scuperti da un dentistu durante un esame di routine. U vostru dentistu pò tirà a guancia versu l'esternu è vi pò dumandà di muzzicà per verificà cumu si riuniscenu i vostri denti posteriori. Se ci hè un prublema, u vostru dentistu pò riferisce vi à un ortodontista per u diagnosticu è u trattamentu.
Puderete bisognu di avè raggi X dentali, raggi X di testa o craniu, o raggi X facciali. I mudelli diagnostichi di i denti sò spessu necessarii per diagnosticà u prublema.
Pocu persone anu un allineamentu perfettu di i denti. Tuttavia, a maiò parte di i prublemi sò minori è ùn anu micca bisognu di trattamentu.
A malocclusione hè a ragione a più cumuna di riferimentu à un ortudontu.
U scopu di u trattamentu hè di curregge u pusizionamentu di i denti. A correzione di malocclusione moderata o severa pò:
- Fate i denti più faciuli da pulì è diminuite u risicu di carie è malatie parodontali (gengivite o parodontite).
- Eliminà a tensione nantu à i denti, e mascelle è i musculi. Quessu diminuisce u risicu di rompe un dente è pò riduce i sintomi di disordini di l'articulazione temporomandibulare (TMJ).
I trattamenti ponu include:
- Parentesi o altri apparecchi: E bande metalliche sò poste intornu à qualchi denti, o ligami metallichi, ceramichi o plastichi sò attaccati à a superficia di i denti. Fili o molle applicanu forza à i denti. Parentesi chjare (aligners) senza fili ponu esse aduprati in alcune persone.
- A rimozione di unu o più denti: Questu pò esse necessariu se u sovraffollamentu face parte di u prublema.
- Riparazione di denti grezzi o irregulari: I denti ponu esse aghjustati, rifurmati, incollati o tappati. I ristrutturazioni deformate è l'apparecchi dentali devenu esse riparati.
- Chirurgia: A riformatura chirurgica per allungà o accurtà a mascella hè necessaria in rari casi. Fili, piastre o viti ponu esse aduprati per stabilizà l'ossu di a mascella.
Hè impurtante di lavà è usà i denti ogni ghjornu è avè visite regulare à un dentistu generale. A placca s'accumula nantu à i parentesi è pò marcà permanentemente i denti o causà a carie se ùn hè micca rimossa currettamente.
Avete bisognu di un fermu per stabilizà i vostri denti dopu avè bretelle.
I prublemi cù l'allineamentu di i denti sò più faciuli, più veloci è menu costosi da trattà quandu sò corretti prima. U trattamentu funziona megliu in i zitelli è l'adulescenti perchè e so osse sò sempre morbide è i denti si movenu più faciule. U trattamentu pò durà da 6 mesi à 2 o più anni. U tempu dipenderà da quantu currezzione hè necessaria.
U trattamentu di i disordini ortodontici in adulti hè spessu successu, ma pò richiede un usu più longu di parentesi o altri dispositivi.
Cumplicazioni di malocclusion include:
- Carie dentale
- Disconfort durante u trattamentu
- Irritazione di a bocca è di e gengive (gingivitis) causata da apparecchi
- Dificultà à masticà o à parlà durante u trattamentu
Chjamate u vostru dentistu se u malu di denti, u dolore à a bocca, o altri sintomi novi si sviluppanu durante u trattamentu ortodonticu.
Parechji tippi di malocclusione ùn sò micca prevenibili. Pò esse necessariu di cuntrollà abitudini cum'è u succhju di u pulgaru o a spinta di a lingua (spinghjendu a lingua in avanti trà i denti superiori è inferiori). Truvà è trattà u prublema prestu permette risultati più rapidi è più successu.
Denti affullati; Denti disallinjati; Crossbite; Overbite; Underbite; Apertu morsu
- Prugnatismu
- Denti, adulti - in u cranu
- Malocclusion of teeth
- Anatomia dentale
Dean JA. Gestisce l'occlusione in via di sviluppu. In: Dean JA, ed. McDonald è Avery's Dentistry for the Child and Adolescent. 10a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2016: chap 22.
Dhar V. Malocclusion. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 335.
Hinrichs JE, Thumbigere-Math V. U rolu di u calculu dentale è altri fattori predisposti lucali. In: Newman MG, Takei HH, Klokkevold PR, Carranza FA, eds. Periodontologia Clinica di Newman è Carranza. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 13.
Koroluk LD. Pacienti adolescenti. In: Stefanac SJ, Nesbit SP, eds. Diagnosticu è Pianificazione di Trattamentu in Odontoiatria. 3a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 16.
Nesbit SP, Reside J, Moretti A, Gerdts G, Boushell LW, Barrero C. Fase definitiva di trattamentu. In: Stefanac SJ, Nesbit SP, eds. Diagnosticu è Pianificazione di Trattamentu in Odontoiatria. 3a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 10.