Cosa hè a guarana è cumu aduprà
Cuntenutu
Guarana hè una pianta medicinali di a famiglia di Sapindánceas, cunnisciutu ancu cum'è Uaraná, Guanazeiro, Guaranauva, o Guaranaína, assai cumuni in a regione Amazonica è in u cuntinente africanu. Sta pianta hè ampiamente aduprata in a fabricazione di bevande analcoliche, succhi è bevande energetiche, ma hè ancu largamente usata cum'è rimediu casanu per mancanza di energia, stanchezza eccessiva è mancanza di appetitu.
U nome scientificu di e spezie di guarana più cunnisciute hè Paullinia cupana, è e sementi di sta pianta sò scure è anu una corteccia rossa, avendu un aspettu assai caratteristicu chì hè paragunatu à l'ochju umanu.
Per usu medicinali, i semi di guarana sò generalmente arrustiti è secchi, è ponu esse acquistati in a so forma naturale o in polvere in negozi di alimenti sanitari, farmacie, mercati aperti è alcuni mercati. Amparate più nantu à i benefici di guarana in polvere.
Per chì ghjè
Guarana hè una pianta ampiamente usata per aiutà à trattà i mal di testa, a depressione, a stanchezza fisica è mentale, a diarrea, u dolore musculare, u stress, l'imputenza sessuale, u dolore di stomacu è a stinzia per via di e so proprietà medicinali cume:
- Energetica;
- Diuretici;
- Analgésicu;
- Antiemorragicu;
- Stimulante;
- Antidiarreicu;
- Tonicu.
Guarana pò ancu esse adupratu per alleviare i sintomi di emorroidi, migraine, colic è aiuta à a riduzione di pesu, cume aumenta u metabolismu di u grassu. Sta pianta hà alcune pruprietà simili à u tè verde, soprattuttu perchè hè ricca in catechine, chì sò sostanze antioxidanti. Vede più nantu à i benefici di u tè verde è cumu aduprà.
Cumu aduprà guarana
E parti aduprate di guarana sò e so sementi o frutti in forma di polvere per fà tè o suchji, per esempiu.
- Tè Guarana per a stanchezza: diluisce 4 cucchiaini di guarana in 500 ml d'acqua bollente è lasciate riposà per 15 minuti. Bei 2 à 3 tazze à ghjornu;
- Miscelazione di polvere di guarana: sta polvera pò esse mischiata cù suchji è acqua è a quantità raccomandata per l'adulti hè da 0,5 g à 5 g per ghjornu, secondu l'indicazione di un erboristu.
Inoltre, a guarana pò ancu esse venduta in forma di capsula, chì deve esse ingerita secondu a guida di u duttore. Hè ancu cunsigliatu di ùn mischjà u guarana in e bevande stimulanti, cum'è u caffè, a cicculata è e bibite à base di estrattu di cola, chì queste bevande ponu aumentà assai l'effettu di a guarana.
Principali effetti collaterali
A guarana hè una pianta medicinale chì di solitu ùn causa effetti collaterali, tuttavia, se cunsumata in eccessu pò causà un aumentu di a frequenza cardiaca, purtendu à a sensazione di palpitazione, agitazione è tremori.
Alcune sostanze presenti in guarana, chjamate metilxantine, ponu ancu causà irritazione in u stomacu è aumentà u vulume di urina. A caffeina cuntenuta in guarana, pò aggravà i sintomi d'ansietà è pò causà insonnia, dunque ùn hè micca cunsigliatu di aduprà a notte.
Chì sò e contraindicazioni
L'usu di guarana hè contraindicatu per e donne incinte, donne chì allattanu, zitelli è persone cun pressione sanguigna alta, malattie renali, iperfunzione di l'ipofisi, gastrite, disordini di coagulazione, ipertiroidismu o cun disordini psiculogichi, cum'è ansietà o panicu.
Ùn deve ancu esse adupratu da e persone cun epilessia o dysrhythmia cerebrale, chì a guarana aumenta l'attività cerebrale, è in e persone cù una storia di allergie à guarana, chì u so usu pò causà mancanza di respiru è lesioni cutanee.