Tumore cellulare Sertoli-Leydig
U tumore di e cellule Sertoli-Leydig (SLCT) hè un cancru raru di l'ovari. E cellule tumorali producenu è liberanu un ormone sessuale maschile chjamatu testosterone.
A causa esatta di stu tumore ùn hè micca cunnisciuta. Cambiamenti (mutazioni) in i geni ponu ghjucà un rolu.
SLCT si verificanu più spessu in donne giovani da 20 à 30 anni. Ma u tumore pò accade à ogni età.
E cellule Sertoli sò normalmente situate in e ghiandole riproduttive maschili (i testiculi). Manghjanu e cellule di u sperma. E cellule Leydig, situate ancu in i testiculi, liberanu un ormone sessuale maschile.
Queste cellule si trovanu ancu in l'ovari di una donna, è in casi rari portanu à u cancheru. SLCT principia in l'ovari femini, in particulare in un ovariu. E cellule cancerose liberanu un ormone sessuale maschile. Di conseguenza, a donna pò sviluppà sintomi cum'è:
- Una voce prufonda
- Clitoris ingranditu
- Capelli facciali
- Perdita di a taglia di u pettu
- Fermata di e menstruazioni
U dulore in u ventre inferiore (zona pelvica) hè un altru sintomu. Accade per via di u tumore pressendu e strutture vicine.
U fornitore di assistenza sanitaria farà un esame fisicu è un esame pelvicu, è dumanderà nantu à i sintomi.
I test seranu urdinati per verificà i livelli di ormoni femminili è maschili, inclusa a testosterone.
Un ultrasuone o CT sarà prubabilmente fattu per scopre induve hè u tumore è a so dimensione è forma.
A chirurgia hè fatta per caccià unu o i dui ovari.
Se u tumore hè in un stadiu avanzatu, a chimioterapia o a radioterapia pò esse fatta dopu a chirurgia.
U primu trattamentu risultati in un bonu risultatu. E caratteristiche femminili di solitu tornanu dopu a chirurgia. Ma e caratteristiche maschili si risolvenu più pianu.
Per i tumori di stadiu più avanzati, l'outlook hè menu pusitivu.
Tumore di cellule Sertoli-stromali; Arrhenoblastoma; Androblastoma; Cancer di l'ovaru - Tumore di e cellule Sertoli-Leydig
- Sistema riproduttivu maschile
Penick ER, Hamilton CA, Maxwell GL, Marcus CS. Cellule germinali, stromali è altri tumori ovariani. In: DiSaia PJ, Creasman WT, Mannel RS, McMeekin DS, Mutch DG, eds. Oncologia Ginecologica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 12.
Smith RP. Tumore di e cellule Sertoli-Leydig (arrhenoblastoma). In: Smith RP, ed. Ostetricia è Ginecologia di Netter. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 158.