Infezione da tenia - imenolepsi
L'infezzione da Imenolepsi hè una infestazione da una di e duie spezie di tenia: Hymenolepis nana o Hymenolepis diminuta. A malatia hè ancu chjamata imenolepiasi.
Imenolepi campanu in clima caldu è sò cumuni in u sudu di i Stati Uniti. L'insetti manghjanu l'ove di sti vermi.
L'omi è altri animali si infettanu quandu manghjanu materiale contaminatu da insetti (cumpresi pulci assuciati à i topi). In una persona infettata, hè pussibule chì tuttu u ciclu di vita di u vermu sia cumplettatu in l'intestinu, cusì l'infezzione pò durà anni.
Hymenolepis nana infezioni sò assai più cumuni ch'è Hymenolepis diminuta infizzioni in l'omu. Queste infezioni sò state cumune in u sudeste di i Stati Uniti, in ambienti affollati, è in e persone chì eranu cunfinate in istituzioni. Tuttavia, a malattia si verifica in u mondu.
I sintomi si presentanu solu cù infezioni pesanti. I sintomi includenu:
- Diarrea
- Discomfort gastrointestinali
- Anus pruriginoso
- Poviru appetitu
- Debbulezza
Un esame di feci per l'ove di tenia cunferma u diagnosticu.
U trattamentu per sta situazione hè una sola dose di praziquantel, ripetuta in 10 ghjorni.
I membri di a casa ponu ancu bisognu di esse esaminati è trattati perchè l'infezzione pò esse diffusa facilmente da persona à persona.
Aspettate una recuperazione completa dopu u trattamentu.
I prublemi di salute chì ponu derivà da sta infezzione includenu:
- Discomfort addominale
- Disidratazione da diarrea prolungata
Chjamate u vostru duttore sanitariu se avete diarrea cronica o crampi addominali.
Una bona igiene, prugrammi di salute publica è sanitarii, è l'eliminazione di i topi aiutanu à prevene a diffusione di l'imenolepiasi.
Imenolepiasi; Infezzjoni di tenia nana; Rata tenia; Tenia - infezzione
- Organi di u sistema digestivu
Alroy KA, Gilman RH. Infezioni da tenia. In: Ryan ET, Hill DR, Solomon T, Aronson NE, Endy TP, eds. Medicina Tropicale di Hunter è Malatie Infettive Emergenti. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 130.
AC biancu, Brunetti E. Cestodes. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 333.