Cosa hè l'epatite alcolica, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Diagnostu di epatite alcolica
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 1. Astinenza da alcolu
- 2. Cura di l'alimentu
- 3. Usu di medicinali
- 4. Trasplante di fegatu
L'epatite alcolica hè un tippu di epatite causata da l'usu prolungatu è eccessivu di bevande alcoliche chì cù u tempu provoca cambiamenti in u fegatu è porta à l'apparizione di sintomi cum'è dolore addominale severu, nausea, vomitu è perdita di appetitu, per esempiu.
L'epatite alcolica acuta hè curabile, in a maiò parte di i casi, puru chì a persona smette di beve alcolu è sia sottumessa à trattamentu cù droghe prescritte da l'epatologu o da u medicu generale, per evità complicazioni gravi, cume cirrhosi o fallimentu epaticu.
Principali sintomi
I principali segni è sintomi di l'epatite alcolica ponu include:
- Dolore addominale à u latu drittu;
- Pelli è ochji gialli, una situazione chjamata ictericia;
- Gonfiore di u corpu, in particulare in u ventre;
- Pèrdita di l'appetite;
- Stanchezza eccessiva;
- Nausea è vomitu;
- Perda di pesu senza causa apparente;
- Allargamentu di u fegatu è di a milza, chì si pò nutà aumentendu u vulume addominale.
Tipicamente, e persone chì mostranu segni è sintomi di epatite alcolica è chì ùn cumincianu micca un trattamentu adeguatu, anu un tasso di sopravvivenza di 6 mesi dopu chì apparsu i primi sintomi. Dunque, hè assai impurtante di cunsultà l'hepatologu u più prestu pussibule ogni volta chì si presentanu sintomi di prublemi di fegatu.
Diagnostu di epatite alcolica
A diagnosi di epatite alcolica hè fatta da un epatologu o medicu generale per mezu di testi di laboratorio, cume misurazioni di enzimi chì valutanu a funzione di u fegatu è u conte sangu. Inoltre, u duttore pò raccomandà di fà testi di imaging, cume ecografia addominale, per verificà i cambiamenti in u fegatu è a milza.
Oltre à l'esami, u duttore deve tene contu di a storia di u paziente à u mumentu di u diagnosticu, è hè impurtante sapè se a persona hà adupratu bevande alcoliche, frequenza è quantità.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per l'epatite alcolica deve esse guidatu da un epatologu o gastroenterologu, è pò varià secondu a gravità di a malatia. Una di e principali indicazioni per u trattamentu di l'epatite alcolica hè l'astinenza da l'alcol, chì riduce l'infiammazione di u fegatu, allevia i sintomi è impedisce a progressione di a malattia.
Tuttavia, i principali modi per trattà l'epatite alcolica includenu:
1. Astinenza da alcolu
A fermata di e bevande alcoliche, l'abbandunamentu di l'alcolismu, hè u passu principale in u trattamentu di l'epatite alcolica. In parechji casi, ci hè un miglioramentu significativu in l'infiammazione è l'accumulazione di grassu in u fegatu, chì pò à volte esse abbastanza per curà l'epatite.
Tuttavia, in altri casi, l'infiammazione pò migliurà solu, cù a persistenza di malatie di fegatu, chì richiede l'associazione di altri trattamenti da u duttore. Ancu in questi casi, l'abbandonu di u cunsumu d'alcol hè essenziale per chì a malattia progressi più pianu è per aumentà a durata di a vita.
Amparate più nantu à e principali malatie causate da l'alcol.
2. Cura di l'alimentu
A malnutrizione, cù una mancanza di calorie, proteine è vitamine, hè cumuna in e persone cun epatite alcolica.
In questu modu, hè assai impurtante cunsiglià u nutrizziunistu, chì pò indicà una dieta ricca in calorie necessarie, chì duveranu esse circa 2.000 kcal per ghjornu, l'ingestione di aminoacidi è proteine è a supplementazione di vitamine è minerali cum'è a tiamina, acid folic, vitamina A, vitamina D, piridoxina è zincu, per esempiu.
Vede alcune raccomandazioni in u video sottu:
3. Usu di medicinali
Alcuni medicamenti specifici ponu esse indicati da u duttore per u trattamentu di l'epatite alcolica, cume i corticosteroidi, chì anu un'azione antiinfiammatoria, pruteggendu e cellule epatiche da l'azione tossica di l'alcol.
Altre droghe cù azzione immunitaria, cume anti-TNF, o droghe circulatorie, cum'è Pentoxifylline, ponu esse indicate. Inoltre, rimedii cum'è l'acidu ursodeossicholicu, S-Adenosyl-L-Metionina è Fosfatidilcolina parenu avè effetti epatoprotettori.
Altre terapie sò state testate o ponu esse riservate à casi specifici di epatite alcolica, è devenu sempre esse indicati da u gastro o l'epatologu.
4. Trasplante di fegatu
I candidati per u trapianto di fegatu ponu esse pazienti chì anu una malattia di u fegatu chì ghjunghje à un stadiu avanzatu, chì ùn migliuranu micca cù u trattamentu clinicu o chì progressanu in fallimentu di fegatu è cirrhosi.
Per entra in a fila di trasplante, hè di primura di abbandunà u cunsumu d'alcool è l'abitudini cum'è fumà. Scuprite cumu hè a recuperazione da u trasplante di fegatu è a cura necessaria.