Autore: Janice Evans
Data Di Creazione: 26 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 18 Nuvembre 2024
Anonim
CRESIME 8 - INVIDIA, CARITA’ FRATERNA, INTELLETTO.  I 7 DONI DELLO SPIRITO SANTO
Video: CRESIME 8 - INVIDIA, CARITA’ FRATERNA, INTELLETTO. I 7 DONI DELLO SPIRITO SANTO

U sviluppu di i zitelli di 12 à 18 anni d'età duveria cumprende e tappe fisiche è mentali previste.

Durante l'adolescenza, i zitelli sviluppanu a capacità di:

  • Capite idee astratte. Queste includenu capisce cuncetti matematichi più alti, è sviluppà filosofie morali, inclusi diritti è privilegi.
  • Stabilisce è mantene relazioni soddisfacenti. L'adulescenti ampareranu à sparte l'intimità senza sentesi preoccupati o inibiti.
  • Avanzate versu un sensu più maturu di sè stessi è di u so scopu.
  • Dumandate vechji valori senza perde a so identità.

SVILUPPU FISICU

Durante l'adolescenza, i ghjovani passanu assai cambiamenti mentre passanu à a maturità fisica. I primi cambiamenti prepubescenti si verificanu quandu e caratteristiche sessuali secondarie apparsu.

Ragazze:

  • E zitelle ponu cumincià à sviluppà germogli di senu finu à 8 anni. I petti si sviluppanu cumpletamente trà l'età di 12 è 18 anni.
  • I capelli pubici, ascelle è capelli di ghjambe di solitu cumincianu à cresce à circa 9 o 10 anni, è ghjunghjenu à mudelli adulti da circa 13 à 14 anni.
  • A menarche (u principiu di i periodi menstruali) accade tipicamente circa 2 anni dopu à a prima apparizione di i petti è di i capelli pubici. Pò esse accadutu finu à l'età di 9 anni, o finu à l'età di 16. L'età media di a menstruazione in i Stati Uniti hè di circa 12 anni.
  • A crescita di e ragazze cresce di punta à l'età di 11,5 anni è rallenta intornu à l'età di 16 anni.

Maschi:


  • I masci ponu cumincià à nutà chì i so testiculi è u scrotum crescenu à l'età di 9 anni. Prestu, u pene cumencia à allungassi. À l'età di 17 o 18 anni, i so genitali sò di solitu à a so misura è a forma adulta.
  • A crescita di i capelli pubici, oltre à l'ascella, a gamba, u pettu è i peli facciali, principia in i masci à circa 12 anni, è ghjunghje à mudelli adulti da circa 17 à 18 anni.
  • I masci ùn cumincianu micca a pubertà cù un incidente subitu, cum'è l'iniziu di e menstruazioni in e donne. Avè emissioni notturne regulare (sogni umidi) marca l'iniziu di a pubertà in i masci. I sogni bagnati cumincianu tipicamente trà 13 è 17. L'età media hè di circa 14 anni è mezu.
  • A voce di i masci cambia in listessu tempu chì u pene cresce. L'emissioni notturne si producenu cù u piccu di l'altezza.
  • I picciotti di crescita di i masci picchi intornu à 13 anni è mezu è rallentanu intornu à 18 anni.

COMPORTAMENTU

I cambiamenti fisichi improvvisi è rapidi attraversati da l'adulescenti rendenu l'adulescenti assai autocoscienti. Sò sensibili, è preoccupati per i so propri cambiamenti di corpu. Puderanu fà paragoni dolorosi nantu à elli stessi cù i so pari.


I cambiamenti fisichi ùn ponu micca accade in un pianu regulariu è regulare. Dunque, l'adulescenti ponu passà per fasi scomodi, sia in u so aspettu sia in a coordinazione fisica. E zitelle ponu esse ansiose s'elle ùn sò micca pronte per l'iniziu di e so menstruazioni. I masci ponu preoccupassi s'elli ùn cunnoscenu micca l'emissioni notturne.

Durante l'adulescenza, hè normale chì i ghjovani cumincianu à separassi da i genitori è à fà a so propria identità. In certi casi, questu pò accade senza prublemi da i so genitori è altri membri di a famiglia.Tuttavia, questu pò purtà à cunflitti in alcune famiglie quandu i genitori cercanu di tene u cuntrollu.

L'amichi diventanu più impurtanti quandu l'adulescenti si alluntananu da i so genitori in una ricerca per a so propria identità.

  • U so gruppu di pari pò diventà un rifugiu sicuru. Questu permette à l'adulescente di pruvà idee novi.
  • À l'iniziu di l'adulescenza, u gruppu di pari si compone più spessu di amicizie micca romantiche. Queste spessu includenu "cliques", bande, o club. I membri di u gruppu di pari spessu pruvanu à agisce ugualmente, vestiti uguali, anu codici secreti o rituali, è participanu à e stesse attività.
  • Quandu a ghjuventù passa à a mità di l'adulescenza (14 à 16 anni) è al di là, u gruppu di pari s'allarga per includere amicizie romantiche.

À mezu à a fine di l'adulescenza, i ghjovani spessu sentenu a necessità di stabilisce a so identità sessuale. Hanu bisognu di diventà cunfortu cù u so corpu è i sentimenti sessuali. L'adulescenti amparanu à spressione è ricevenu avances intimi o sessuali. I giovani chì ùn anu micca a furtuna di sperienze tali ponu avè un mumentu più duru cù relazioni intime quandu sò adulti.


L'adulescenti anu spessu comportamenti chì sò coerenti cù parechji miti di l'adolescenza:

  • U primu mitu hè chì sò "nantu à u palcuscenicu" è l'attenzione di l'altri hè constantemente centrata nantu à a so apparizione o azzioni. Questu hè normale egocentricità. Tuttavia, pò sembrà (soprattuttu per l'adulti) di cunfine cù a paranoia, l'amore di sè (narcisisimu), o ancu l'isteria.
  • Un altru mitu di l'adulescenza hè l'idea chì "ùn m'avverà mai à mè, solu l'altra persona". "Hè" pò riprisentà a gravidanza o a presa di una malattia di trasmissione sessuale dopu avè avutu sessu senza prutezzione, causendu un incidente d'auto mentre si cunduce sott'à l'influenza di l'alcolu o di a droga, o qualsiasi di i numerosi altri effetti negativi di cumpurtamenti chì piglianu rischi.

SICUREZZA

L'adulescenti diventanu più forti è più indipendenti prima di sviluppà una bona capacità di decisione. Un forte bisognu di appruvazione di i pari pò tentà un ghjovanu à participà à cumpurtamenti risicati.

A sicurezza di i veiculi à mutore deve esse sottolineata. Deve focalizassi nantu à u rolu di u cunduttore / passageru / pedone, i rischi di abusu di sostanze, è l'importanza di aduprà e cinture di sicurezza. L'adulescenti ùn devenu micca avè u privilegiu di aduprà i veiculi à mutore, à menu chì ùn possanu dimostrà chì ponu fà in modu sicuru.

Altri prublemi di sicurezza sò:

  • L'adulescenti chì sò impegnati in sportu devenu amparà à aduprà apparecchiature è attrezzi protettivi o vestiti. Duvianu esse insegnati e regule di ghjocu sicuru è cumu avvicinassi à attività più avanzate.
  • I ghjovani devenu esse assai cuscenti di i periculi pussibuli cumpresi a morte subita. Queste minacce ponu accade cù abusu regulare di sostanze, è cù l'usu sperimentale di droghe è alcolu.
  • L'adulescenti chì sò autorizati à aduprà o anu accessu à l'arme à focu anu da amparà à aduprà adeguatamente.

Se l'adulescenti anu bisognu di esse valutati s'elli parenu isolati da i so pari, disinteressati in a scola o in l'attività suciale, o fendu male à a scola, u travagliu o u sport.

Parechji adolescenti sò in più risicu di depressione è di tentativi di suicidiu potenziali. Questu pò esse dovutu à pressioni è cunflitti in a so famiglia, a scola o urganizazioni suciali, gruppi di pari, è relazioni intime.

CUNSIGLI PARENTENTI SU A SESSUALITÀ

L'adulescenti anu spessu bisognu di privacy per capisce i cambiamenti chì accadenu in u so corpu. Idealmente, devenu esse permessi di avè a so propria camara. S'ellu ùn hè micca pussibule, duveranu avè almenu un pocu di spaziu privatu.

Stuzzicà un zitellu adolescente nantu à i cambiamenti fisichi ùn hè micca adattu. Pò purtà à autocoscienza è imbarazzamentu.

I genitori anu da ricurdà chì hè naturale è normale per i so adolescenti esse interessati à i cambiamenti di u corpu è à l'argumenti sessuali. Ùn significa micca chì u so zitellu sia implicatu in attività sessuale.

L'adulescenti ponu sperimentà cun una vasta gamma di orientamenti sessuali o cumportamenti prima di sentirsi cunfortu cù a so propria identità sessuale. I genitori devenu esse attenti à ùn chjamà cumpurtamenti novi "sbagliati", "malati" o "immurali".

U cumplessu Edipale (l'attrazione di un zitellu per i genitori di u sessu oppostu) hè cumunu durante l'anni adolescenti. I genitori ponu trattà questu ricunnisciendu i cambiamenti fisichi è l'attrazione di u zitellu senza francà e fruntiere genitori-figlioli. I genitori ponu ancu esse fieri di a crescita di i giovani in maturità.

Hè nurmale per u genitori di truvà l'adulescente attraente. Ciò accade spessu perchè l'adulescente spessu s'assumiglia assai à l'altru genitore (di u listessu sessu) à una età più chjuca. Questa attrazione pò fà chì u genitore si senti goffu. U genitore deve esse attentu à ùn creà micca una distanza chì pò fà chì l'adulescente si senti responsabile. Ùn hè micca adattatu per l'attrazione di un genitore per un zitellu per esse qualcosa di più cà una attrazione cum'è genitore. L'attrazione chì travaglia i limiti di genitori-figlioli pò purtà à un comportamentu intimamente inappropriatu cù l'adolescente. Questu hè cunnisciutu cum'è incestu.

INDIPENDENZA E LOTTE DI PUTERE

A ricerca di l'adulescente per diventà indipendente hè una parte normale di u sviluppu. U genitore ùn a viderà micca cum'è un rigettu o una perdita di cuntrollu. I genitori devenu esse custanti è cunsistenti. Devenu esse dispunibuli per ascultà l'idee di u zitellu senza duminà l'identità indipendente di u zitellu.

Ancu se l'adulescenti sfidanu sempre e figure di l'autorità, anu bisognu o volenu limiti. I limiti furniscenu una fruntiera sicura per elli à cresce è funziunà. Limitazione significa avè regule è regolamenti predeterminati nantu à u so comportamentu.

E lotte di putere cumincianu quandu l'autorità hè in ghjocu o "avè ragiò" hè u prublema principale. Queste situazione devenu esse evitate, se hè pussibule. Unu di i partiti (tipicamente l'adulescente) serà supranatu. Questu ferà à a ghjuventù perde a faccia. Di conseguenza, l'adulescente pò esse imbarazzatu, inadeguatu, rancurosu è amaru.

I genitori devenu esse pronti è ricunnosce cunflitti cumuni chì ponu sviluppà mentre l'adulescenti genitori. L'esperienza pò esse affettata da prublemi micca risolti da a propria zitiddina di u genitore, o da i primi anni di l'adulescente.

I genitori devenu sapè chì i so adolescenti sfideranu ripetutamente a so autorità. Mantene e linee di cumunicazione aperte è chjaru, ma negociabile, limiti o cunfini pò aiutà à riduce i cunflitti maiò.

A maiò parte di i genitori sentenu chì anu più saviezza è autocrescita mentre si alzanu à e sfide di l'adolescenti genitori.

Sviluppu - adolescente; Crescita è sviluppu - adolescente

  • Depressione adulescente

Hazen EP, Abrams AN, Muriel AC. Sviluppu di zitelli, adolescenti è adulti. In: Stern TA, Fava M, Wilens TE, Rosenbaum JF, eds. Psichiatria clinica cumpleta di u Massachusetts General Hospital. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 5.

Holland-Hall CM. Sviluppu fisicu è suciale di l'adulescenti. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 132.

Marcdante KJ, Kliegman RM. Panoramica è valutazione di l'adulescenti. In: Marcdante KJ, Kliegman RM, eds. Nelson Essenziali di Pediatria. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 67.

Oghje Interessante

Cume Eliminu i Tag di a Pelle da e Palpebre?

Cume Eliminu i Tag di a Pelle da e Palpebre?

Chì ò i tag di pelle?I tag di a pelle ò cre cite di culore di carne chì i formanu nantu à a uperficia di a pelle. Pendenu da un pezzu finu di ti utu chjamatu gambu.Que te cre...
Cumu a psoriasi hà influenzatu a mo vita sessuale - È cumu un partner pò aiutà

Cumu a psoriasi hà influenzatu a mo vita sessuale - È cumu un partner pò aiutà

alute è bene ere toccanu a vita di tutti in modu diver u. Que ta hè a toria di una per ona.Que tu puderia e e difficiule da crede, ma aghju avutu una volta e u cù un omu chì ù...