Autore: Clyde Lopez
Data Di Creazione: 21 Lugliu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Aprile 2025
Anonim
Malattie autosomiche dominanti e recessive
Video: Malattie autosomiche dominanti e recessive

L'autosomia recessiva hè unu di i vari modi chì una caratteristica, disordine o malattia pò esse trasmessa per mezu di e famiglie.

Un disordine autosomale recessivu significa chì duie copie di un genu anormale devenu esse presenti per sviluppà a malattia o a caratteristica.

L'eredi di una malattia specifica, di una situazione o di una caratteristica dipende da u tippu di cromusoma chì hè affettu. I dui tippi sò cromusomi autosomichi è cromusomi sessuali. Dipende ancu da se a caratteristica hè dominante o recessiva.

Una mutazione in un genu nantu à unu di i primi 22 cromusomi non sessuali pò purtà à un disordine autosomale.

I geni venenu in coppiu. Un gen in ogni coppiu vene da a mamma, è l'altru genu vene da u babbu. L'eredità recessiva significa chì i dui geni in una coppia devenu esse anormali per causà malatie. E persone cun solu un genu difettu in a coppia sò chjamati purtatori. Queste persone ùn sò micca spessu affettate da a cundizione. Tuttavia, ponu trasmette u genu anormale à i so figlioli.

CHANCES D'EREDITÀ DI UN TRATTU


Se site natu da genitori chì tramindui portanu u stessu genu autosomale recessivu, avete una probabilità 1 in 4 di eredità u genu anormale da i dui genitori è di sviluppà a malattia. Avete una probabilità di 50% (1 in 2) di eredità un genu anormale. Questu vi faria un traspurtadore.

In altre parolle, per un zitellu natu da una coppia chì tramindui portanu u genu (ma ùn anu micca segni di malattia), u risultatu previstu per ogni gravidanza hè:

  • Una probabilità di 25% chì u zitellu nasci cù dui geni nurmali (nurmali)
  • Una probabilità di 50% chì u zitellu nasci cù un genu nurmale è un genu anormale (purtatore, senza malatie)
  • Una probabilità di 25% chì u zitellu nasci cù dui geni anormali (à risicu per a malatia)

Nota: Questi risultati ùn significanu micca chì i zitelli saranu sicuramente purtatori o seranu severamente affettati.

Genetica - autosomica recessiva; Eredità - autosomica recessiva

  • Autosomicu recessivu
  • Difetti genetici recessivi ligati à X.
  • Genetica

Feero WG, Zazove P, Chen F. Genomica clinica. In: Rakel RE, Rakel DP, eds. Manuale di Medicina di Famiglia. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 43.


Gregg AR, Kuller JA. Genetica umana è mudelli di eredità. In: Resnik R, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 1.

Korf BR. Principii di genetica. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 35.

Articuli Per Voi

Cume curà u mal di gola di u zitellu

Cume curà u mal di gola di u zitellu

U dulore à u collu in u zitellu hè generalmente allevatu cù l'u u di medicinali pre critti da u pediatra, cum'è ibuprofene, chì pò e e già pre u in ca a, ma ...
Atrovent

Atrovent

Atrovent hè un broncodilatatore indicatu per u trattamentu di malatie pulmonari o truttive, cum'è bronchite o a ma, aiutendu à re pirà megliu.L'ingredientu attivu in Atrove...