Potassiu in dieta
U potassiu hè un minerale chì u vostru corpu hà bisognu di travaglià bè. Hè un tipu di elettrolitu.
U potassiu hè un minerale assai impurtante per u corpu umanu.
U vostru corpu hà bisognu di potasio per:
- Custruisce proteine
- Scumpartite è aduprate carboidrati
- Custruisce u musculu
- Mantene a crescita normale di u corpu
- Cuntrolla l'attività elettrica di u core
- Cuntrolla u bilanciu acidu-basa
Parechji cibi cuntenenu putassiu. Tutte e carni (carne rossa è pullastru) è i pesci, cum'è u salmone, u baccalà, a barba è e sardine, sò bone fonti di putassiu. I prudutti di soia è l'hamburger vegetali sò ancu boni fonti di putassiu.
I vegetali, cumpresi u bròcolu, i piselli, i fasgioli lima, i pumati, e patate (in particulare e so bucce), e patate dolce è a zucca invernale sò tutte una bona fonte di putassiu.
I frutti chì cuntenenu quantità significative di potassiu includenu agrumi, melone, banane, kiwi, prugne è albicocche. L'albicocche secche cuntenenu più putassiu chè l'albicocche fresche.
U latte, u yogurt è i noci sò ancu ottime fonti di putassiu.
E persone cun prublemi di rene, in particulare quelli in dialisi, ùn devenu manghjà troppu cibi ricchi in potassiu. U vostru duttore di sanità vi raccomanderà una dieta speciale.
Avè troppu o troppu pocu potassiu in u vostru corpu pò causà gravi prublemi di salute.
Un nivulu di potassiu in u sangue hè chjamatu ipocalemia. Pò causà musculi debuli, ritmi cardiaci anormali, è una leggera crescita di a pressione sanguigna. Pudete avè l'ipokaliemia se:
- Pigliate diuretici (pillole d'acqua) per trattà a pressione sanguigna alta o l'insufficienza cardiaca
- Pigliate troppu lassativi
- Avè vomitu severu o prolungatu o diarrea
- Avè certi disordini renali o surrenali
Troppu putassiu in u sangue hè cunnisciutu cum'è iperkaliemia. Pò causà ritmi cardiaci anormali è periculosi. Alcune cause cumuni includenu:
- Povira funzione renale
- I medicinali cardiaci chjamati inhibitori di l'enzima di cunversione di l'angiotensina (ACE) è bloccanti di i recettori di l'angiotensina 2 (ARB)
- Diuretici risparmiatori di potassiu (pillole d'acqua) cum'è spironolattone o amiloride
- Infezzione severa
U Centru Alimentariu è Nutrizionale di l'Istitutu di Medicina raccomanda queste assunzioni dietetiche di potassiu, basatu annantu à l'età:
INFANTI
- 0 à 6 mesi: 400 milligrammi à ghjornu (mg / ghjornu)
- 7 à 12 mesi: 860 mg / ghjornu
ZITELLI è ADOLESCENTI
- 1 à 3 anni: 2000 mg / ghjornu
- 4 à 8 anni: 2300 mg / ghjornu
- 9 à 13 anni: 2300 mg / ghjornu (femina) è 2500 mg / ghjornu (maschile)
- 14 à 18 anni: 2300 mg / ghjornu (femina) è 3000 mg / ghjornu (maschile)
ADULTI
- Età 19 anni è più: 2600 mg / ghjornu (femina) è 3400 mg / ghjornu (maschile)
E donne chì sò incinte o chì producenu latte maternu anu bisognu di quantità leggermente più alte (2600 à 2900 mg / ghjornu è 2500 à 2800 mg / ghjornu rispettivamente). Chiedi à u vostru fornitore chì quantità hè u megliu per voi.
E persone chì sò trattate per l'ipokaliemia ponu avè bisognu di supplementi di potassiu. U vostru fornitore svilupperà un pianu di supplementazione basatu annantu à i vostri bisogni specifici.
Nota: Se avete malatie renali o altre malatie à longu andà (croniche), hè impurtante chì parlate cù u vostru fornitore prima di piglià supplementi di potassiu.
Dieta - potassiu; Iperkaliemia - putassiu in a dieta; Ipokaliemia - putassiu in a dieta; Malattia renale cronica - potassu in dieta; Fallimentu renale - putassiu in dieta
Mozaffarian D. Nutrizione è malatie cardiovascolari è metaboliche. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann, DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 49.
Situ di l'Accademie Naziunali di Scienze, Ingegneria è Medicina. Prese di riferimentu dieteticu per sodiu è potassiu (2019). Washington, DC: The National Academies Press. doi.org/10.17226/25353. Accessu à u 30 di ghjugnu, 2020.
Ramu A, Neild P. Dieta è nutrimentu. In: Naish J, Syndercombe Court D, eds. Scienze Mediche. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 16.