Batterie buttone
E batterie di buttone sò batterie minuscule è tonde. Sò cumunemente aduprati in i riloghji è l'auditivi. I zitelli inghjuttenu spessu ste batterie o li mettenu in u nasu. Pò esse respirati più in profondità (inalati) da u nasu.
Questu articulu hè solu per informazioni. Ùn aduprate micca per trattà o gestisce una vera esposizione à u velenu. Se voi o qualchissia cun voi avete una esposizione, chjamate u vostru numeru di emergenza lucale (cum'è 911), o u vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison gratuita (1-800-222-1222) da ogni locu in i Stati Uniti.
Inoltre, pudete chjamà a Linea diretta di Ingestione di Batteria Naziunale di Buttoni (800-498-8666).
Sti dispositivi utilizanu batterie à buttoni:
- Calculatori
- Cameras
- Apparecchi acustici
- Penlights
- Orologi
Sì una persona si mette a batteria in u nasu è a respira più in là, sti sintomi ponu accade:
- Prublemi di respirazione
- Tussa
- Pneumonia (se a bateria passa inosservata)
- Possibile bloccu cumpletu di e vie aeree
- Sibilanti
Una batteria inghjuttita ùn pò causà sintomi. Ma s'ellu si ferma in a pipa alimentaria (esofago) o stomacu, sti sintomi ponu accade:
- Dolore addominale
- Sgabelli sanguinosi
- Collassu cardiovascular (shock)
- Dolore di pettu
- Bava
- Nausea o vomitu (forse insanguinatu)
- Gustu metallicu in bocca
- Deglutizione dolorosa o difficiule
Circate subitu assistenza medica. Ùn fate micca a persona à lancià, à menu chì un cuntrollu di velenu o un prufessore di a salute vi dicenu di fà.
Avè sta infurmazione pronta:
- Età di a persona, pesu è cundizione
- Tempu chì a batteria hè stata ingullita
- Dimensione di a batteria inghjuttita
U vostru centru di velenu lucale pò esse ghjuntu direttamente chjamendu a linea diretta naziunale di Assistenza Poison (1-800-222-1222) da qualsiasi parte di i Stati Uniti. Stu numeru di hotline vi permetterà di parlà cun esperti in avvelenamentu. Vi daranu ulteriori istruzzioni.
Questu hè un serviziu gratuitu è cunfidenziale. Tutti i centri lucali di cuntrollu di velenu in i Stati Uniti utilizanu stu numeru naziunale. Duvete chjamà se avete qualchì domanda nantu à l'avvelenamentu o a prevenzione di velenu. Ùn hà bisognu di esse una emergenza. Pudete chjamà per qualsiasi ragione, 24 ore à u ghjornu, 7 ghjorni à a settimana.
Inoltre, pudete chjamà a Linea diretta di Ingestione di Batteria Naziunale di Buttoni (800-498-8666).
U fornitore misurerà è monitorerà i segni vitali di a persona, tra cui a temperatura, u pulse, a frequenza respiratoria è a pressione sanguigna. I sintomi seranu trattati.
A persona pò riceve:
- Radiografie per localizà e batterie
- Bronchoscopia - fotocamera posta in gola in i pulmoni per rimuovere a batteria se hè in a trachea o in i pulmoni
- Laringoscopia diretta - (una procedura per guardà in a casella vocale è e corde vocali) o chirurgia subitu se a batteria hè stata respirata è causa un bloccu di e vie aeree chì mette in periculu a vita
- Endoscopia - fotocamera per rimuovere a batteria s'ellu hè stata inghjuttita è hè sempre in l'esofago o in u stomacu
- Fluidi per vena (intravenosa)
- Medici per trattà i sintomi
- Prove di sangue è urina
Se a batteria hè passata per u stomacu in l'intestinu chjucu, u trattamentu abituale hè di fà un'altra radiografia in 1 à 2 ghjorni per assicurassi chì a batteria si muvia attraversu l'intestini.
A batteria duveria cuntinuà à esse seguitata cù raggi X finu à ch'ella passi in u banchittu. Se si sviluppanu nausea, vomitu, frebba o dolore addominale, pò significà chì a batteria hà causatu un bloccu di l'intestini. S'ellu accade, a chirurgia pò esse necessaria per caccià a batteria è inverà u bloccu.
A maiò parte di e batterie inghjuttite passanu per u stomacu è l'intestini senza causà danni gravi.
Quantu hè bonu qualcunu dipende da u tippu di batteria inghjuttitu è di a rapidità di riceve u trattamentu. A più rapida assistenza medica hè data, megliu hè a possibilità di recuperu.
Burns in l'esofago è u stomacu pò causà ulcere è fughe di fluidi. Questu pò purtà à infezioni gravi è possibbilmente chirurgia. Cumplicazioni diventanu più prubabile più a bateria hè in cuntattu cù e strutture interne.
Inghjuttendu batterie
Munter DW. Corpi stranieri esofagi. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 39.
Schoem SR, Rosbe KW, Bearelly S. Corpi stranieri aerodigestivi è ingestioni caustiche. In: Flint PW, Haughey BH, Lund V, et al, eds. Otorinolaringologia Cummings: Chirurgia di u Capu è di u Collu. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2015: chap 207.
Thomas SH, Goodloe JM. Corpi stranieri. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 53.
Tibballs J. Avvelenamentu pediatricu è envenomazione. In: Bersten AD, Handy JM, eds. Manual di Cura Intensiva di Oh. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 114.