Ciò chì pò causà à qualchissia per soffocà
Cuntenutu
U soffocamentu hè una situazione rara, ma pò mette in periculu a vita, postu chì pò tappà e vie aeree è impedisce chì l'aria ghjunghje à i pulmoni. Alcune situazioni chì ponu causà qualcunu à soffocà sò:
- Bei liquidi assai prestu;
- Ùn masticate micca bè i vostri alimenti;
- Manghjà chjinatu o reclinatu;
- Ghjiruleghju o caramelu;
- Inghjò picculi oggetti, cume parti di ghjoculi, tappi di penna, piccule batterie o munete.
I cibi chì nurmalmente anu un risicu più altu di soffocà sò u pane, a carne è i cereali, cum'è fasgioli, risu, granu o piselli è, dunque, devenu esse masticati bè prima di inghjuttì, affinch'elli ùn currinu micca u risicu d'impiccassi in a gola o vai à e vie aeree.
Ancu se in a maiò parte di i casi, l'affucazione passa dopu a tosse, ci sò situazioni più gravi in cui a tosse ùn riesce micca à spinghje ciò chì impedisce a respirazione. In quessi casi, a persona affucata trova assai difficiule di respirà, cù a faccia viola è pò ancu svene. Eccu ciò chì deve fà quandu qualcunu soffoca:
Ciò chì pò causà soffocazione frequente
A soffocazione frequente, cù saliva o ancu acqua, hè una cundizione chjamata disfagia, chì si verifica quandu si rilassa, indebulisce è scunordina i musculi aduprati per ingoiare.
Ancu s'ellu hè più cumuni in l'anziani, per via di l'invichimentu naturale, a disfagia pò ancu cumparisce in i più ghjovani, ma in questi casi, pò avè parechje cause, da prublemi più semplici cum'è u reflux, à situazioni più gravi, cum'è prublemi neurologichi o ancu u cancheru di a gola. Amparate più nantu à a disfagia è cumu trattallu.
Cusì, ogni volta chì si identifica chì vi soffocate assai spessu, hè impurtante andà à u medicu generale per valutà i sintomi è identificà u prublema, inizendu u trattamentu più adattu.
Cumu evità di esse strangulatu
L'affucazione hè più frequente in i zitelli, dunque in questi casi si consiglia:
- Ùn offre micca alimentu troppu duru o cibi chì sò difficiuli à masticà;
- Tagliate l'alimentu in picculi pezzi da pudè esse ingulliti sani, s'ellu ci vole;
- Insegnate à u vostru zitellu à masticà bè manghjà prima di ingolle;
- Ùn cumprate micca ghjoculi cù assai picculi pezzi, chì si pò ingolle;
- Evite di almacenà picculi oggetti, cume i buttoni o e batterie, in lochi facilmente accessibili à u zitellu;
- Ùn lasciate micca u vostru zitellu ghjucà cù palloncini di festa, senza supervisione di l'adulti.
Tuttavia, a soffocazione pò accade ancu in adulti è anziani, in quale casu i cunsiglii più impurtanti sò di taglià u cibu in picculi pezzi, masticà bè prima d'ingolle, mette una piccula quantità di cibu in bocca è identificà s'ellu ci sò parti sciolte in protesi dentarie o apparecchi dentali, per esempiu.
In u casu di e persone chì ùn sò micca capaci di masticà currettamente o chì sò letti à u lettu, ci vole à fà casu cù u tippu di dieta, chì l'usu di alimenti solidi pò facilmente causà soffocamentu. Vede cumu deve esse l'alimentazione di e persone chì ùn ponu micca masticà.