Scambià trasfusione
A trasfusione di scambiu hè una prucedura chì pò salvà a vita chì si face per cuntrastà l'effetti di l'itterizia grave o di cambiamenti in u sangue per via di malatie cum'è l'anemia falciforme.
A prucedura implica a rimozione lentamente di u sangue di a persona è u so rimpiazzamentu cù sangue o plasma di donatore frescu.
Una trasfusione di scambiu richiede chì u sangue di a persona sia eliminatu è rimpiazzatu. In a maiò parte di i casi, si tratta di mette unu o più tubi fini, chjamati cateteri, in un vaso sanguinu. A trasfusione di scambiu hè fatta in cicli, ognuna dura spessu pochi minuti.
U sangue di a persona hè lentamente ritiratu (u più spessu circa 5 à 20 mL à a volta, secondu a dimensione di a persona è a gravità di a malatia). Una quantità uguale di sangue o plasma frescu, priscaldatu, scorri in u corpu di a persona. Stu ciculu hè ripetutu finu à chì u voluminu currettu di sangue hè statu rimpiazzatu.
Dopu a trasfusione di scambiu, i cateteri ponu esse lasciati in u locu in casu chì a prucedura deve esse ripetuta.
In malatie cum'è l'anemia falciforme, u sangue hè eliminatu è rimpiazzatu cù sangue di donatore.
In cundizioni cum'è a policitemia neonatale, una quantità specifica di sangue di u zitellu hè rimossa è rimpiazzata da una soluzione salina nurmale, plasma (a parte liquida limpida di u sangue), o albumina (una soluzione di proteine di sangue). Quessu diminuisce u numeru tutale di globuli rossi in u corpu è facilita u flussu di sangue per u corpu.
Una trasfusione di scambiu pò esse necessaria per trattà e seguenti condizioni:
- Conti periculosamente alti di globuli rossi in un neonatu (policitemia neonatale)
- Malattia emolitica indotta da Rh di u nascitu
- Disturbi severi in chimica di u corpu
- Icterite neonatu severu chì ùn risponde micca à a fototerapia cù luci bili
- Crisa grave di cellule falci
- Effetti tossichi di certe droghe
I risichi generali sò listessi chè in ogni trasfusione. Altre complicazioni pussibuli includenu:
- Coaguli di sangue
- Cambiamenti in chimica di u sangue (altu o bassu putassiu, bassu calciu, bassu glucosiu, cambiamentu di u bilanciu acido-basu in u sangue)
- Prublemi cardiaci è pulmonari
- Infezzione (risicu assai bassu per via di un accuratu screening di sangue)
- Scossa se micca abbastanza sangue hè rimpiazzatu
U paziente pò avè bisognu di esse monitoratu per parechji ghjorni in ospedale dopu a trasfusione. A durata di u sughjornu dipende da chì cundizione a trasfusione di scambiu hè stata effettuata per trattà.
Malatia emolitica - trasfusione di scambiu
- Ictericu neonatu - alta
- Trasfusione di scambiu - serie
Costa K. Ematologia. In: Hughes HK, Kahl LK, eds. L'ospedale Johns Hopkins: Manuale Harriet Lane. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 14.
Josephson CD, Sloan SR. Medicina trasfusionale pediatrica. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 121.
Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM. Disturbi di u sangue. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 124.
Watchko JF. Iperbilirubinemia indiretta neonatale è kernicteru. In: Gleason CA, Juul SE, eds. Malatie di Avery di u Neunatu. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 84.