Tracheostomia
Una tracheostomia hè una procedura chirurgica per creà una apertura attraversu u collu in a trachea (trachea). Un tubu hè u più spessu postu per questa apertura per furnisce una via aeree è per eliminà e secrezioni da i pulmoni. Stu tubu hè chjamatu tubu di tracheostomia o trach tube.
L'anestesia generale hè aduprata, a menu chì a situazione sia critica. S'ellu accade, una medicina numbosa hè posta in a zona per aiutà à sente menu dolore durante a procedura. Altri medicini sò ancu dati per rilassate è calmassi (se ci hè u tempu).
U collu hè pulitu è cupertu. I taglii chirurgichi sò fatti per palisà i duri anelli di cartilagine chì formanu u muru esterno di a trachea. U chirurgu crea una apertura in a trachea è inserisce un tubu di tracheostomia.
Una tracheostomia pò esse fatta se avete:
- Un grande ogettu chì blocca e vie aeree
- Un incapacità di respira da solu
- Una anormalità ereditata di u laringe o di a trachea
- Respiratu in materiale dannusu cum'è fumu, vapore, o altri gasi tossichi chì gonfianu è bloccanu e vie aeree
- Cancru di u collu, chì pò influenzà a respirazione premendu nantu à e vie aeree
- Paralisi di i musculi chì influenzanu a deglutizione
- Gravi ferite à u collu o à a bocca
- Chirurgia intornu à a casella vocale (laringe) chì impedisce a respirazione nurmale è a deglutizione
I rischi per qualsiasi anestesia sò:
- Prublemi di respirazione
- Reazzioni à i medicini, cumpresi attaccu di core è colpu, o reazione allergica (rash, gonfiore, difficoltà di respirazione)
I rischi per qualsiasi chirurgia sò:
- Sanguinamentu
- Infezzione
- Lesione nervosa, cumpresa a paralisi
- Cicatrici
Altri risichi includenu:
- Cunnessione anormale trà a trachea è i principali vini sanguini
- Dannu à a glàndula tiroidea
- Erosione di a trachea (rara)
- A puntura di u pulmone è u crollu pulmonale
- Tessutu cicatriziale in a trachea chì provoca dolore o prublemi di respirazione
Una persona pò avè un sensu di panicu è sentasi incapace di respirà è parlà quandu si sveglia prima dopu a tracheostomia è u piazzamentu di u tubu di tracheostomia. Stu sintimu diminuisce cù u tempu. I medicinali ponu esse dati per aiutà à riduce u stress di u paziente.
Se a tracheostomia hè temporanea, u tubu serà finalmente rimossu. A guarigione si farà rapidamente, lascendu una piccula cicatrice. A volte, una procedura chirurgica pò esse necessaria per chjude u situ (stoma).
Occasionalmente si pò sviluppà un rigore, o un strettu di a trachea, chì pò influenzà a respirazione.
Se u tubu di tracheostomia hè permanente, u foru ferma apertu.
A maiò parte di a ghjente hà bisognu di 1 à 3 ghjorni per adattassi à a respirazione attraversu un tubu di tracheostomia. Ci vulerà un pocu di tempu per amparà à cumunicà cù l'altri. À u primu, pò esse impussibile per a persona di parlà o di fà sunà.
Dopu a furmazione è a pratica, a maiò parte di a ghjente pò amparà à parlà cù un tubu di tracheostomia. E persone o membri di a famiglia amparanu à curà a tracheostomia durante u sughjornu in ospedale. U serviziu di assistenza à a casa pò ancu esse dispunibule.
Duvete pudè tornà à u vostru modu di vita normale. Quandu site fora, pudete portà una copertura sciolta (una sciarpa o altra prutezzione) sopra u stoma di tracheostomia (foru). Aduprate precauzioni di sicurezza quandu site espostu à acqua, aerosols, polvere o particelle alimentari.
- Tracheostomia - serie
Greenwood JC, Winters ME. Cura di tracheostomia. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 7.
Kelly A-M. Emergenzi respiratorii. In: Cameron P, Jelinek G, Kelly A-M, Brown A, Little M, eds. Manuale di Medicina di Emergenza per Adulti. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Churchill Livingstone; 2015: chap 6.