Revisione di a cicatrice
A revisione di a cicatrice hè una chirurgia per migliurà o riduce l'apparizione di cicatrici. Ristabilisce ancu a funzione, è curregge i cambiamenti di a pelle (sfiguramentu) causati da una ferita, ferita, cattiva guarigione, o chirurgia precedente.
U tissutu cicatriciale si forma mentre a pelle guarisce dopu à una ferita (cum'è un accidente) o una chirurgia.
Quantu cicatrisu ci hè dipende da:
- Dimensione, prufundità è situazione di a ferita
- A vostra età
- Caratteristiche di a pelle, cume u culore (pigmentazione)
A seconda di l'estensione di a chirurgia, a revisione di a cicatrice pò esse fatta mentre sì svegliatu (anestesia locale), dormendu (sedatu), o addurmintatu è senza dulore (anestesia generale).
Quandu avè a revisione di a cicculata fatta ùn hè micca sempre chjaru. I cicatrici si riducenu è diventanu menu nutevuli à misura chì invechjanu. Pudete esse capaci di aspittà per avè una cirurgia finu à chì a cicatrizza s'illumina in culore. Questa pò esse parechji mesi o ancu un annu dopu chì a ferita hà guaritu. Per alcune cicatrici, hè megliu avè una chirurgia di revisione 60 à 90 ghjorni dopu a maturazione di a cicatrice. Ogni cicculata hè diversa.
Ci hè parechje manere di migliurà l'aspettu di e cicatrici:
- A cicatrice pò esse rimossa cumpletamente è a nova ferita hè chjusa cù molta attenzione.
- Massaggio cicatriciale è pressoterapia, cume strisce di silicone.
- A Dermabrasione implica a rimozione di i strati superiori di a pelle cù una spazzola di filu speciale chjamata bava o fragile. A pelle nova cresce nantu à questa zona. A Dermabrasione pò esse aduprata per addulcisce a superficie di a pelle o riduce l'irregularità.
- Un laser pò esse adupratu per ammorbidisce a superficie di a cicatrice, è stimulà a nova crescita di collagenu in a cicatrice.
- E ferite assai grande (cum'è brusgiature) ponu causà a perdita di una grande zona di pelle è ponu formà cicatrici ipertrofiche. Sti tipi di cicatrici ponu limità u muvimentu di i musculi, articulazioni è tendini (contractura). A cirurgia elimina u tissutu cicatriziale extra. Pò trattà di una seria di picculi taglioli (incisioni) da i dui lati di u situ di a cicatrice, chì creanu alette di pelle in forma di V (Z-plastia). U risultatu hè una cicculata fina, menu visibile, perchè un Z-plasty pò riorientà a cicatrice in modu chì seguita più da vicinu i pieghi naturali di a pelle è rilasci u strettu in a cicatrice, ma allunga a cicatrice durante u prucessu.
- L'innesti di a pelle implica piglià una strata fina di pelle da un'altra parte di u corpu è mette lu sopra a zona ferita. A chirurgia di u lembu di a pelle implica u muvimentu di un spessore interu, pienu di pelle, grassu, nervi, vasi sanguigni è musculi da una parte sana di u corpu à u situ feritu. Queste tecniche sò aduprate quandu una grande quantità di pelle hè stata persa in u preghjudiziu uriginale, quandu una cicatrice fina ùn guarisce micca, è quandu a preoccupazione principale hè una funzione migliorata piuttostu chì una apparenza migliorata.
- L'espansione tissutale hè aduprata per a ricustruzzione di i seni. Hè ancu adupratu per a pelle chì hè stata dannighjata per difetti di nascita è ferite. Un pallone di silicone hè inseritu sottu à a pelle è pianu pianu pienu d'acqua salata. Questu si stende a pelle, chì cresce cù u tempu.
I prublemi chì ponu indicà a necessità di una revisione di cicatrici includenu:
- Un cheloide, chì hè una cicatrice anormale chì hè più spessa è di un culore è struttura sfarenti di u restu di a pelle. I cheloidi si stendenu al di là di u bordu di a ferita è sò prubabili di vultà. Spessu creanu un effettu grossu è arrugatu chì pare un tumore. I cheloidi sò rimossi in u locu induve si scontranu cù u tessutu nurmale.
- Una cicatrice chì hè in un angulu cù e linee di tensione normali di a pelle.
- Una cicatrice chì hè ingrussata.
- Una cicatrice chì provoca distorsioni di altre caratteristiche o provoca prublemi cù u muvimentu o a funzione normale.
I risichi per l'anestesia è a chirurgia in generale sò:
- Reazzioni à i medicini
- Prublemi di respirazione
- Sanguinamentu, coaguli di sangue, infezzione
I risichi per a chirurgia di revisione di cicatrici sò:
- Ripetizione di a cicatrice
- Formazione cheloide (o ricurrenza)
- Separazione (dehiscenza) di a ferita
L'esposizione di a cicatrice à troppu sole pò fà scuru, ciò chì puderia interferisce cù a futura revisione.
Per a revisione cheloide, una pressione o un medicamentu elasticu pò esse piazzatu sopra a zona dopu l'operazione per impedisce chì u cheloide ritorni.
Per altri tippi di revisione di cicatrici, un liggeru medicamentu hè applicatu. I punti sò generalmente eliminati dopu à 3 à 4 ghjorni per a zona di a faccia, è dopu à 5 à 7 ghjorni per incisioni in altre parti di u corpu.
Quandu tornate à l'attività normale è u travagliu dipende da u tippu, u diploma, è a situazione di a chirurgia. A maiò parte di a ghjente pò ripiglià l'attività normale subitu dopu a chirurgia. U vostru duttore probabilmente vi dicerà di evità attività chì si stendenu è ponu allargà a nova cicatrice.
Sì avete un rigidità à longu andà di l'articulazione, pudete bisognu di terapia fisica dopu a chirurgia.
Applica una crema solare per evità chì a luce solare abbronzi in permanenza a cicatrice cicatrizante.
Revisione cheloide; Revisione cicatrici ipertrofica; Riparazione di cicatrici; Z-plastia
- Cheloide sopra l'arechja
- Cheloide - pigmentatu
- Cheloide - à u pede
- Scar cicculata
- Revisione di a cicatrice - serie
Hu MS, Zielins ER, Longaker MT, Lorenz HP. Prevenzione di cicatrici, trattamentu è revisione. In: Gurtner GC, Neligan PC, eds. Chirurgia Plastica, Volume 1: Principii. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 14.
Leitenberger JJ, Isenhath SN, Swanson NA, Lee KK. Revisione di a cicatrice. In: Robinson JK, Hanke CW, Siegel DM, Fratila A, Bhatia AC, Rohrer TE, eds. Chirurgia di a Pelle: Dermatologia Procedurale. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2015: chap 21.