Dolori musculari
I dolori musculari sò cumuni è ponu implicà più di un musculu. U dolore musculare pò ancu implicà ligamenti, tendini è fascia. E fascia sò i tessuti molli chì cunnettanu i musculi, l'osse è l'organi.
U dulore musculare hè u più spessu ligatu à a tensione, l'abusu eccessivu, o a ferita musculare da eserciziu o travagliu fisicu duru. U dulore tende à implicà musculi specifici è inizia durante o subitu dopu l'attività. Hè spessu evidenti chì attività hè a causa di u dulore.
U dolore musculare pò ancu esse un segnu di condizioni chì affettanu u vostru corpu interu. Per esempiu, alcune infezioni (inclusa a gripe) è disordini chì affettanu i tessuti connettivi in tuttu u corpu (cum'è lupus) ponu causà dolore musculare.
Una causa cumuna di dolori è dolori musculari hè a fibromialgia, una cundizione chì provoca tenerezza in i musculi è in i tessuti molli circundanti, difficoltà di sonnu, fatica è mal di testa.
E cause più cumune di dolori musculari sò:
- Inghjulia o traumu, cumpresi distorsioni è ceppi
- Abusu eccessivu cumprendu l'usu di un musculu troppu, troppu prestu prima di scaldassi, o troppu spessu
- Tensione o stress
U dolore musculare pò ancu esse da:
- Certi farmaci, cumpresi inibitori ACE per abbassà a pressione sanguigna, cocaina, è statine per abbassà u colesterolu
- Dermatomiosite
- Disequilibriu elettroliticu, cum'è troppu pocu putassiu o calciu
- Fibromialgia
- Infezioni, cumprese l'influenza, a malatia di Lyme, a malaria, l'ascessi musculari, a poliomielite, a febbre maculata di Rocky Mountain, a trichinosi (roundworm)
- Lupu
- Polymyalgia rheumatica
- Polimiosite
- Rabdomiolisi
Per u dolore musculare da abusu o ferita, riposa a parte di u corpu affettata è pigliate acetaminofene o ibuprofene. Applica u ghjacciu per e prime 24 à 72 ore dopu a ferita per riduce u dolore è l'infiammazione. Dopu questu, u calore spessu si sente più calmante.
I dolori musculari da abusu eccessivu è fibromialgia spessu rispondenu bè à u massaggio. Esercizi di stretching delicati dopu un longu periodu di riposu sò ancu utili.
L'eserciziu regulare pò aiutà à ristabilisce u tonu musculu propiu. Camminà, andà in bicicletta, è in natazione sò bone attività aerobiche da pruvà. Un fisioterapeuta vi pò insegnà stretching, tonificazione è esercizii aerobici per aiutavvi à sente megliu è stà senza dulore. Cuminciate lentamente è aumentate l'allenamenti à pocu à pocu. Evite attività aerobiche à grande impattu è sollevamentu di pesi quandu sò feriti o mentre sò in dolore.
Assicuratevi di dorme assai è pruvate à riduce u stress. Ioga è meditazione sò ottimi modi per aiutà à dorme è rilassate.
Sì e misure in casa ùn funzionanu micca, u vostru duttore di salute pò prescrive una medicina o una terapia fisica. Pudete bisognu à esse vistu in una clinica specializata di u dolore.
Sì i vostri dolori musculari sò dovuti à una malattia specifica, fate e cose chì u vostru fornitore vi hà dettu di trattà a situazione sottostante.
Queste tappe ponu aiutà à calà u risicu per avè dolori musculari:
- Stretch prima è dopu eserciziu.
- Scaldate prima di esercità è rinfriscate dopu.
- Bei assai liquidi prima, durante è dopu l'eserciziu.
- Se travagliate in a listessa pusizione a maiò parte di a ghjurnata (cume stà à pusà à un urdinatore), allungatevi ogni ora.
Chjamate u vostru fornitore se:
- U vostru dolore musculare dura più di 3 ghjorni.
- Avete un dolore severu, senza spiegazione.
- Avete qualchì segnu d'infezzione, cum'è gonfiore o rossu intornu à u musculu tenneru.
- Avete una scarsa circolazione in a zona induve avete dolori musculari (per esempiu, in e vostre gambe).
- Avete un morsu di tick o un rash.
- U vostru dolore musculare hè legatu cù l'iniziu o cambià di dosi di una medicina, cum'è una statina.
Chjamate 911 se:
- Avete un aumento di pesu improvvisu, ritenzione d'acqua, o urinate menu di u solitu.
- Ùn vi manca u fiatu o avete difficultà à ingoiare.
- Avete debule musculare o ùn pudete micca spustà alcuna parte di u vostru corpu.
- Vulete vomitu, o avete un collu assai rigidu o forte frebba.
U vostru fornitore hà da fà un esame fisicu è dumandà dumande nantu à u vostru dolore musculare, cume:
- Quandu hà cuminciatu? Quantu dura?
- Induve hè esattamente? Hè tuttu finitu o solu in una zona specifica?
- Sarà sempre in u listessu locu?
- Chì li face megliu o peghju?
- Ci sò altri sintomi à u listessu tempu, cum'è u dolore articulare, febbre, vomitu, debolezza, malessere (un sintimu generale di disconfort o debolezza), o difficoltà à aduprà u musculu affettu?
- Ci hè un mudellu per i dolori musculari?
- Avete pigliatu qualchì medicamentu novu ultimamente?
E prove chì ponu esse fatte includenu:
- Conti sanguini cumpleti (CBC)
- Altri test di sangue per guardà l'enzimi musculari (creatina chinasi) è possibbilmente un test per a malattia di Lyme o un disordine di u tessutu connettivu
Dolore musculare; Mialgia; Dolore - musculi
- Dolore musculare
- Atrofia musculare
Best TM, Asplund CA. Eserciziu fisiologia. In: Miller MD, Thompson SR. eds. DeLee, Drez è Miller's Orthopedic Sports Medicine. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 6.
Clauw DJ. Fibromialgia, sindrome di fatica cronica è dolore miofasciale. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 258.
Parekh R. Rabdomiolisi. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: cap. 119.