Proteina C-reattiva
A proteina C-reattiva (CRP) hè prodotta da u fegatu. U livellu di CRP aumenta quandu ci hè una infiammazione in tuttu u corpu. Hè unu di un gruppu di proteine chjamate reagenti di fase acuta chì cullanu in risposta à l'infiammazione. I livelli di reagenti di fase acuta aumentanu in risposta à certe proteine infiammatorie chjamate citochine. Queste proteine sò prodotte da globuli bianchi durante l'infiammazione.
Questu articulu discute u test di sangue fattu per misurà a quantità di CRP in u vostru sangue.
Un campione di sangue hè necessariu. Questu hè più spessu presu da una vena. A prucedura hè chjamata venipuntura.
Ùn sò micca necessarii passi speciali per preparà sta prova.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. L'altri puderebbenu sente solu una sensazione di pichju o di pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante.
U test CRP hè un test generale per verificà l'infiammazione in u corpu. Ùn hè micca una prova specifica. Ciò significa chì pò rivelà chì avete infiammazione in qualchì locu in u vostru corpu, ma ùn pò micca precisà a posizione esatta. U test CRP hè spessu fattu cù u test di ESR o di sedimentazione chì cerca ancu l'infiammazione.
Pudete avè stu test per:
- Verificate i flare-ups di malatie infiammatorie cum'è l'artrite reumatoide, lupus, o vasculite.
- Determinate se a medicina antiinflamatoria funziona per trattà una malattia o una situazione.
Tuttavia, un livellu bassu di CRP ùn significa micca sempre chì ùn ci sia infiammazione presente. I livelli di CRP ùn ponu micca esse aumentati in e persone cun artrite reumatoide è lupus. U mutivu di questu hè scunnisciutu.
Un test CRP più sensibile, chjamatu assay di proteina C-reattiva ad alta sensibilità (hs-CRP), hè dispunibule per determinà u risicu di una persona per e malatie cardiache.
I valori normali di CRP varianu da laburatoriu à laburatoriu. Generalmente, ci sò bassi livelli di CRP rilevabili in u sangue. I livelli spessu aumentanu leggermente cù l'età, u sessu femminile è in l'Afroamericani.
A CRP sierica aumentata hè in leia cù fattori di risicu cardiovascolari tradiziunali è pò riflette u rolu di questi fattori di risicu in a causazione di l'infiammazione vascolare.
Sicondu l'Associazione Americana di u Cori, i risultati di u hs-CRP in a determinazione di u risicu per e malatie cardiache ponu esse interpretati cume:
- Avete un risicu bassu di sviluppà malatie cardiovascolari se u vostru livellu hs-CRP hè inferiore à 1,0 mg / L.
- Avete un risicu mediu di sviluppà malatie cardiovascolari se i vostri livelli sò trà 1,0 mg / L è 3,0 mg / L.
- Avete un risicu elevatu di malatie cardiovascolari se u vostru livellu hs-CRP hè superiore à 3,0 mg / L.
Nota: L'intervalli di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru duttore di salute nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempii di sopra mostranu e misurazioni cumuni per i risultati per questi test. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi.
Un test pusitivu significa chì avete infiammazione in u corpu. Questu pò esse dovutu à una varietà di condizioni, cumprese:
- Cancer
- Malatia di u tessutu cunghjuntivu
- Attacu di core
- Infezzione
- Malattia infiammatoria di l'intestione (IBD)
- Lupu
- Puntura
- Artrite reumatoide
- Febbra reumatica
- Tuberculosi
Questa lista ùn hè micca tuttu cumpresu.
Nota: I risultati pusitivi di CRP si verificanu ancu durante l'ultima metà di a gravidanza o cù l'usu di pillole contraceptive (contracettivi orali).
I risichi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
CRP; Proteina C-reattiva ad alta sensibilità; hs-CRP
- Analisi di sangue
Chernecky CC, Berger BJ. C. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 266-432.
Dietzen DJ. Aminoacidi, peptidi è proteine. In: Rifai N, ed. Manuale di Tietz di Chimica Clinica è Diagnosticu Moleculare. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier; 2018: chap 28.
Ridker PM, Libby P, Buring JE. Marcatori di risicu è a prevenzione primaria di e malatie cardiovascolari. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 45.