Raccolta di liquidi cerebrospinali (CSF)

A raccolta di u liquidu cerebrospinale (CSF) hè un test per guardà u fluidu chì circonda u cervellu è a medula spinale.
CSF agisce cum'è un cuscinu, prutegge u cervellu è a spina da e ferite. U fluidu hè nurmale chjaru. Hà a listessa cunsistenza cum'è l'acqua. U test hè ancu adupratu per misurà a pressione in u fluidu spinale.
Ci sò diversi modi per uttene un campione di CSF. A puntura lumbare (spinal tap) hè u metudu più cumunu.
Per avè u test:
- Puderete nantu à u to latu cù e vostre ghjinochje tirate versu u pettu, è u mentone infilzatu. A volte u test hè fattu sedendu, ma piegatu in avanti.
- Dopu chì a schiena hè stata pulita, u fornitore di assistenza sanitaria injecterà una medicina numbing locale (anesteticu) in a spina inferiore.
- Una agulla spinali serà inserita.
- A pressione d'apertura hè qualchì volta presa. Una pressione anormale pò suggerisce una infezzjoni o un altru prublema.
- Quandu l'agulla hè in pusizione, a pressione CSF hè misurata è un campione di 1 à 10 millilitri (mL) di CSF hè raccoltu in 4 fiale.
- L'agulla hè rimossa, l'area hè pulita, è una fascia hè posta nantu à u situ di l'agulla. Vi pò esse dumandatu di restà chjinatu per un pocu tempu dopu a prova.
In certi casi, i raggi X speciali sò usati per aiutà à guidà l'agulla in pusizione. Questu hè chjamatu fluoroscopia.
A puntura lumbare cù a raccolta di fluidi pò ancu esse parte di altre prucedure cum'è una radiografia o CT scan dopu chì a tintura sia stata inserita in u CSF.
Raramente, altri metudi di raccolta di CSF ponu esse aduprati.
- A puntura cisternale adopra una agulla posta sottu à l'ossu occipitale (daretu à u craniu). Pò esse periculosu perchè hè cusì vicinu à u troncu cerebrale. Si face sempre cù fluoroscopia.
- A puntura ventriculare pò esse raccomandata in e persone cun pussibule erniazione cerebrale. Questu hè un metudu assai raramente adupratu. Hè u più spessu fattu in sala di operazione. Un foru hè perforatu in u cranu, è una agulla hè inserita direttamente in unu di i ventriculi di u cervellu.
U CSF pò ancu esse raccoltu da un tubu chì hè digià piazzatu in u fluidu, cume un shunt o un drenu ventriculare.
Duvete dà à a squadra sanitaria u vostru accunsentu prima di u test. Dìite à u vostru duttore se site cù qualsiasi aspirina o qualsiasi altri medicini per diluisce u sangue.
Dopu a prucedura, duvete prevede di ripusassi per parechje ore, ancu sì vi sentite bè. Questu hè per prevene u fluidu da fughje intornu à u situ di a puntura. Ùn avete micca bisognu di stà piattu nantu à a vostra schiena tuttu u tempu. Se sviluppate un mal di testa, pò esse utile di beie bevande caffeinate cum'è caffè, tè o soda.
Pò esse scomudu di stà in pusizione per a prova. Stà fermu hè impurtante perchè u muvimentu pò purtà à a ferita di a medula spinale.
Vi pò esse dettu di rialzà a vostra pusizione appena dopu chì l'agulla sia in piazza. Questu hè per aiutà à misurà a pressione CSF.
L'anesteticu stuzzicherà o brusgierà quandu serà iniettatu per a prima volta. Ci serà una sensazione di pressione dura quandu l'agulla hè inserita. Spessu, ci hè qualchì dolore breve quandu l'agulla passa per u tessutu chì circonda a medula spinale. Stu dulore si deve piantà in pochi secondi.
In a maiò parte di i casi, a prucedura dura circa 30 minuti. E misure di pressione attuale è a raccolta di CSF piglianu solu pochi minuti.
Stu test hè fattu per misurà e pressioni in u CSF è per raccoglie un campione di u fluidu per ulteriori test.
L'analisi CSF pò esse aduprata per diagnosticà certi disordini neurologichi. Queste ponu includere infezioni (cume a meningite) è danni cerebrali o spinali. Un colpu spinali pò ancu esse fattu per stabilisce u diagnosticu di pressione idrocefalia normale.
I valori normali sò tipicamente cumpresi:
- Pressione: da 70 a 180 mm H2O
- Aspettu: chjaru, incolore
- Proteine totali CSF: 15 à 60 mg / 100 mL
- Gamma globulina: 3% à 12% di a proteina tutale
- CSF glucosiu: 50 à 80 mg / 100 mL (o più grande di dui terzi di u nivellu di zuccheru in sangue)
- Conti di cellule CSF: 0 à 5 globuli bianchi (tutti mononucleari), è senza globuli rossi
- Cloruru: 110 à 125 mEq / L
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempii di sopra mostranu e misurazioni cumuni per i risultati per questi test. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi.
Se u CSF sembra torbitu, puderia significà chì ci hè una infezione o una accumula di globuli bianchi o proteine.
Se u CSF sembra sanguinante o rossu, pò esse un segnu di sangu o ostruzione di a medula spinale. S'ellu hè marrone, aranciu o giallu, pò esse un segnu di proteina CSF aumentata o sanguinamentu precedente (più di 3 ghjorni fà). Ci pò esse sangue in u campione chì hè venutu da u spinale stessu. Questu rende più difficiule per interpretà i risultati di i test.
PRESSIONE CSF
- A pressione di CSF aumentata pò esse dovuta à una pressione intracraniana aumentata (pressione in u cranu).
- A diminuzione di a pressione CSF pò esse dovuta à u bloccu spinale, a disidratazione, u svenimentu, o a perdita di CSF.
PROTEINA CSF
- A crescita di a proteina CSF pò esse dovuta à u sangue in u CSF, diabete, polineurite, tumore, ferita, o qualsiasi condizione infiammatoria o infettiva.
- A diminuzione di e proteine hè un segnu di produzzione rapida di CSF.
CSF GLUCOSU
- L'aumentu di u glucosiu CSF hè un segnu di zuccherinu in sangue.
- A diminuzione di u glucosiu CSF pò esse dovuta à l'ipoglicemia (bassu zuccaru in sangue), infezioni batteriche o fungiche (cume a meningite), a tubercolosi, o certi altri tipi di meningite.
CELLULE SANGUE IN CSF
- A crescita di i globuli bianchi in u CSF pò esse un segnu di meningite, infezione acuta, iniziu di una malattia (cronica) à longu andà, tumore, ascessi, o malattia demielinizante (cume a sclerosi multipla).
- I globuli rossi in u campione di u CSF ponu esse un segnu di sanguinamentu in u fluidu spinale o u risultatu di una puntura lombare traumatica.
ALTRI RISULTATI CSF
- L'aumentu di i livelli di gamma globulina CSF pò esse dovutu à malatie cum'è sclerosi multipla, neurosifilide, o sindrome di Guillain-Barré.
Condizioni addiziunali in cui u test pò esse effettuatu:
- Polineuropatia infiammatoria cronica
- Dimenza per via di cause metaboliche
- Encefalite
- Epilessia
- Crisata febrile (zitelli)
- Crisata tonica-clonica generalizata
- Idrocefalu
- Antrax per inalazione
- Idrocefalu di pressione normale (NPH)
- Tumore pituitaria
- Sindrome di Reye
I risichi di a puntura lumbare includenu:
- Sanguinamentu in u canale spinale o intornu à u cervellu (ematomi subdurali).
- Disconfort durante a prova.
- Cefalea dopu à a prova chì pò durà qualchì ora o pochi ghjorni. Pò esse utile di beie bevande caffeinate cum'è caffè, tè o soda per aiutà à alleviare u mal di testa. Se i mal di testa duranu più di pochi ghjorni (soprattuttu quandu site, site in piedi o camminate) pudete avè una perdita di CSF. Duvete parlà cù u vostru medicu se questu accade.
- Reazione d'ipersensibilità (allergica) à l'anesteticu.
- Infezzione introdutta da l'agulla chì passa per a pelle.
L'erniazione cerebrale pò accade se sta prova hè fatta nantu à una persona cù una massa in u cervellu (cume un tumore o un ascessu). Questu pò causà danni cerebrali o morte. Stu test ùn hè micca fattu se un esame o un test rivela segni di una massa cerebrale.
U dannu à i nervi in a medula spinale pò accade, in particulare se a persona si move durante u test.
A puntura cisternale o a puntura ventriculare porta risichi addiziunali di danni cerebrali o di a medula spinale è di sangu in u cervellu.
Questa prova hè più periculosa per e persone cun:
- Un tumore in u fondu di u cervellu chì pressa nantu à u troncu cerebrale
- Problemi di coagulazione di u sangue
- Conta bassa di piastrine (trombocitopenia)
- E persone chì piglianu diluenti di sangue, aspirina, clopidogrel, o altre droghe simili per diminuisce a furmazione di coaguli di sangue.
Tappu spinali; Puntura ventriculare; Puntura lumbar; Puntura cisternale; Cultura di u fluidu cerebrospinali
Chimica CSF
Vertebre lumbari
Deluca GC, Griggs RC. Avvicinamentu à u paziente cun malattia neurologica. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: cap. 368.
Euerle BD. A puntura spinali è l'esame di u fluidu cerebrospinali. In: Roberts JR, Custalow CB, Thomsen TW, eds. Prucedure Cliniche di Roberts è Hedges in Medicina d'Emergenza è Cura Aguda. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 60.
Rosenberg GA. Edema cerebrale è disordini di a circolazione di u fluidu cerebrospinale. In: Daroff RB, Jankovic J, Mazziotta JC, Pomeroy SL, eds. Neurologia di Bradley in Pràtica Clinica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 88.