Test di peptidi intestinali vasoattivi
U peptide intestinale vasoattivu (VIP) hè un test chì misura a quantità di VIP in u sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
Ùn duverete manghjà o beie nunda per 4 ore prima di u test.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
Stu test hè adupratu per misurà u livellu VIP in u sangue. Un livellu assai altu hè generalmente causatu da un VIPoma. Questu hè un tumore estremamente raru chì rilascia VIP.
VIP hè una sustanza chì si trova in e cellule di tuttu u corpu. I livelli più alti si trovanu nurmalmente in e cellule di u sistema nervosu è di l'intestinu. VIP hà parechje funzioni, cumprese rilassate certi musculi, scatenendu a liberazione di ormoni da u pancreas, intestinali è ipotalamu, è aumentendu a quantità d'acqua è elettroliti secreti da u pancreas è l'intestinu.
VIPomas producenu è liberanu VIP in u sangue. Questa prova di sangue verifica a quantità di VIP in u sangue per vede se una persona hà un VIPoma.
Altri analisi di sangue cumpresu u potassu siericu ponu esse fatte à tempu à u test VIP.
I valori normali devenu esse menu di 70 pg / mL (20.7 pmol / L).
E persone cun tumori secretori VIP anu generalmente valori 3 à 10 volte sopra u intervallu nurmale.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu diverse misurazioni o testanu diversi campioni. Parlate cù u vostru duttore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
Un livellu più altu di u normale, inseme cù sintomi di diarrea acquosa è ruboru, pò esse un segnu di VIPoma.
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da un paziente à l'altru è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri rischi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
VIPoma - test di polipeptidi intestinali vasoattivi
- Analisi di sangue
Siddiqi HA, Salwen MJ, Shaikh MF, Bowne WB. Diagnosticu di laboratorio di disordini gastrointestinali è pancreatici. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 22.
Vella A. Ormoni gastrointestinali è tumori endocrini intestinali. In: Melmed S, Polonsky KS, Larsen PR, Kronenberg HM, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. XIII ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2016: chap 38.