Analisi di sangue CEA
U test di l'antigene carcinoembrionicu (CEA) misura u livellu di CEA in u sangue. A CEA hè una prutetta chì si trova nurmalmente in u tissutu di un criaturu in sviluppu in l'utru. U livellu sanguinu di sta proteina sparisce o diventa assai bassu dopu a nascita. In adulti, un livellu anormale di CEA pò esse un segnu di cancheru.
Un campione di sangue hè necessariu.
Fumà pò aumentà u livellu CEA. Se fumate, u vostru duttore vi pò dì di evità di fà per un cortu tempu prima di u test.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o una leggera contusione. Questu prestu si ne và.
Questa prova hè fatta per monitorà a risposta à u trattamentu è dopu per verificà u ritornu di u colon è altri tumori cum'è u tumore medulare di tiroide è i cancri di u rettu, pulmone, senu, fegatu, pancreas, stomacu è ovari.
Ùn hè micca usatu cum'è test di screening per u cancheru è ùn deve esse fattu a menu chì un diagnosticu di cancru sia statu fattu.
A gamma nurmale hè da 0 à 2,5 ng / mL (da 0 a 2,5 µg / L).
In i fumatori, valori ligeramente più alti ponu esse cunsiderati normali (0 à 5 ng / mL, o 0 à 5 µg / L).
Un altu livellu CEA in una persona recentemente trattata per certi tumori pò significà chì u cancru hè tornatu. Un livellu più altu di u normale pò esse dovutu à i seguenti cancers:
- Cancer di senu
- Cancers di i tratti riproduttivi è urinarii
- Cancru di colon
- Cancru di pulmone
- Cancer pancreaticu
- Cancer di tiroide
Più altu di u nivellu CEA nurmale solu ùn pò micca diagnosticà un novu cancheru. Ulteriori prove sò necessarie.
Un livellu CEA aumentatu pò ancu esse da:
- Problemi di fegatu è di cistifellea, cume cicatrici di u fegatu (cirrosi), o infiammazione di a cistifellea (colecistite)
- Fumatu pesante
- Malatie infiammatorie di l'intestione (cum'è colite ulcerativa o diverticulite)
- Infezzione pulmonare
- Inflammazione di u pancreas (pancreatite)
- Ulcera di stomacu
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in grandezza da una persona à l'altra è da un latu di u corpu à l'altru. Ripiglià u sangue da certe persone pò esse più difficiule chè da l'altri.
Altri rischi associati à u prelevamentu di sangue sò pochi ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu (raru)
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Test di sangue di l'antigene carcinoembrionale
- Analisi di sangue
Franklin WA, Aisner DL, Davies KD, et al. Patologia, biomarcatori è diagnostichi moleculari. In: Niederhuber JE, Armitage JO, Kastan MB, Doroshow JH, Tepper JE, eds. Oncolugia Clinica di Abeloff. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 15.
Jain S, Pincus MR, Bluth MH, McPherson RA, Bowne WB, Lee P. Diagnosi è gestione di u cancheru cù serologichi è altri marcatori di fluidi corporei. In: McPherson RA, Pincus MR, eds. Diagnosticu Clinicu di Henry è Gestione per Metudi di Laboratoriu. 23 ed. St Louis, MO: Elsevier; 2017: chap 74.