Analisi di u fattore IX
L'analisi di u fattore IX hè un test di sangue chì misura l'attività di u fattore IX. Questa hè una di e proteine in u corpu chì aiuta u coagulu di sangue.
Un campione di sangue hè necessariu.
Puderete bisognu di smette di piglià qualchi medicamentu prima di sta prova. U vostru duttore di salute vi dicerà quali.
Quandu l'agulla hè inserita per tirà sangue, alcune persone sentenu un dolore moderatu. Altri si sentenu solu un pichju o un pichju. Dopu, ci pò esse qualchì palpitante o lieve contusioni. Questu prestu si ne và.
Questa prova hè aduprata per truvà a causa di troppu sanguinamentu (diminuzione di a coagulazione di u sangue). Or, pò esse urdinatu se un membru di a famiglia hè cunnisciutu per avè emofilia B. U test pò ancu esse fattu per vede cumu u trattamentu per l'emofilia B funziona.
Un valore normale hè da 50% à 200% di u cuntrollu di laboratorio o di u valore di riferimentu.
I valori di valori normali ponu variare leggermente trà i diversi laboratori. Alcuni laboratori usanu misure diverse o ponu testà campioni diversi. Parlate cù u vostru fornitore nantu à u significatu di i vostri risultati di test specifici.
L'esempii di sopra mostranu e misurazioni cumuni per i risultati per questi test.
A diminuzione di l'attività di fattore IX pò esse ligata à:
- Emofilia B (un disordine sanguinante causatu da una mancanza di fattore IX di coagulazione sanguigna)
- Disordine induve e proteine chì controllanu a coagulazione di u sangue diventanu troppu attive (coagulazione intravasculare disseminata)
- Malabsorption di grassu (ùn assorbe micca abbastanza grassu da a vostra dieta)
- Malatie di u fegatu (cume a cirrosi)
- Carenza di vitamina K
- Pigliate diluenti di sangue
Ci hè pocu risicu per piglià u sangue. E vene è l'arterie varienu in dimensione da una persona à l'altra, è da un latu di u corpu à l'altru. Uttene un campione di sangue da alcune persone pò esse più difficiule chè da altri.
Altri risichi assuciati à avè u sangue prelevatu sò pochi, ma ponu include:
- Sanguinamentu eccessivu
- Svenimentu o sintimentu stupitu
- Punture multiple per localizà e vene
- Hematoma (sangue chì s'acumula sottu à a pelle)
- Infezzione (un ligeru risicu ogni volta chì a pelle hè rotta)
Questa prova hè più spessu fatta nantu à e persone chì anu prublemi di sangu. U risicu di sangu eccessivu hè leggermente più cà per e persone senza prublemi di sangu.
Assay fattore di Natale; Fattore sericu IX; Fattore emofilicu B; Cumpunente di tromboplastina in plasma; PTC
Carcao M, Moorehead P, Lillicrap D. Hemophilia A è B. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 135.
Chernecky CC, Berger BJ. Fattore IX (fattore di Natale, fattore emofilicu B, componente di tromboplastina in plasma, PTC) - sangue. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. St Louis, MO: Elsevier Saunders; 2013: 505-506.
Pai M. Valutazione di laboratorio di disordini emostatici è trombotici. In: Hoffman R, Benz EJ, Silberstein LE, et al, eds. Ematologia: Principii di Base è Pratica. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 129.