Scansione di radionuclidi di cistifellea
A scansione di radionuclidi di a cistifellea hè un test chì utilizza materiale radioattivu per verificà a funzione di a cistifellea. Hè ancu adupratu per circà u bloccu o a fuga di i canali biliari.
U fornitore di assistenza sanitaria injecterà una chimica radioattiva chjamata traccia chì emette gamma in una vena. Stu materiale si raccoglie soprattuttu in u fegatu. Dopu scorri cù a bile in a cistifellea è dopu in u duodenu o in l'intestinu chjucu.
Per a prova:
- Si trova in faccia à nantu à un tavulinu sottu à un scanner chjamatu camara gamma. U scanner rileva i raggi chì venenu da u tracer. Un urdinatore mostra l'imaghjini induve u tracer hè truvatu in l'organi.
- L'imaghjini sò presi ogni 5 à 15 minuti. A maiò parte di u tempu, a prova dura circa 1 ora. A volte, pò piglià finu à 4 ore.
Se u fornitore ùn pò micca vede a cistifellea dopu una certa quantità di tempu, pudete esse datu una piccula quantità di morfina. Questu pò aiutà u materiale radioattivu à entrà in a cistifellea. A morfina pò causà vi sentite stanchi dopu l'esame.
In certi casi, pudete esse datu una medicina durante stu test per vede cumu ben a vostra cistifellea sprime (cuntratti). U medicamentu pò esse iniettatu in a vena. Altrimenti, vi pò esse dumandatu di beie una bevanda ad alta densità cum'è Boost chì aiuterà u vostru cuntrattu di cistifellea.
Avete bisognu di manghjà qualcosa in un ghjornu di a prova. Tuttavia, duvete smette di manghjà o di beie 4 ore prima di l'iniziu di a prova.
Senterete una puntura acuta da l'agulla quandu u tracer hè injected in a vena. U situ pò esse doloroso dopu l'iniezione. Normalmente ùn ci hè dolore durante a scansione.
Questa prova hè assai bona per a rilevazione di una infezione improvvisa di a cistifellea o di u bloccu di una via biliare. Hè ancu utile per determinà s'ellu ci hè complicazione di un fegatu trapiantatu o una fuga dopu a cistifellea hè stata rimossa chirurgicamente.
U test pò ancu esse adupratu per rilevà prublemi di cistifellea à longu andà.
I risultati anormali ponu esse da:
- Anatomia anormale di u sistema biliare (anomalie biliari)
- Ostruzione di i canali biliari
- Fughe di bile o canali anormali
- Cancer di u sistema epatobiliare
- Infezzione di a cistifellea (colecistite)
- Càlculi
- Infezzione di a cistifellea, di i canali o di u fegatu
- Malatie di u fegatu
- Cumplicazione di trasplante (dopu u trasplante di fegatu)
Ci hè un picculu risicu per e mamme incinte o chì allattanu. A menu chì ùn sia assolutamente necessariu, a scansione serà ritardata finu à chì ùn siate più incinta o allattendu.
A quantità di radiazioni hè chjuca (menu di quella di una radiografia regulare). Hè guasgi tuttu andatu da u corpu in 1 o 2 ghjorni. U vostru risicu da radiazione pò aumentà se avete assai scansioni.
A maiò parte di u tempu, sta prova hè fatta solu se una persona hà un dolore improvvisu chì pò esse da malatie di cistifellea o calcoli biliari. Per questa ragione, alcune persone ponu avè bisognu di trattamentu urgente basatu annantu à i risultati di i test.
Questa prova hè cumminata cù altre imaging (cum'è CT o ultrasound). Dopu a scansione di a cistifellea, a persona pò esse preparata per a chirurgia, se hè necessariu.
Radionuclide - cistifellea; Scansione di a cistifellea; Scansione biliare; Cholescintigrafia; HIDA; Scansione di imaging nucleare epatobiliare
- Cistifellea
- Scansione di radionuclidi di cistifellea
Chernecky CC, Berger BJ. Scansione epatobiliare (Scansione HIDA) - diagnostica. In: Chernecky CC, Berger BJ, eds. Prove di Laboratoriu è Prucedure Diagnostiche. 6a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2013: 635-636.
Fogel EL, Sherman S. Malatie di a cistifellea è di i canali biliari. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 25a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 155.
Grajo JR. Imaging di u fegatu. In: Sahani DV, Samir AE, eds. Imaging addominale. 2a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 35.
Wang DQH, Afdhal NH. Malatia Gallstone. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. 10a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: cap 65.