Scansione di a tiroide
![Registrazione #4](https://i.ytimg.com/vi/xQylE-z-J6o/hqdefault.jpg)
Una scansione di tiroide utilizza un tracciatore di iodu radioattivu per esaminà a struttura è a funzione di a glàndula tiroidea. Questa prova hè spessu fatta cun un test di assorbimentu di iodu radioattivu.
A prova hè fatta in questu modu:
- Hè datu una pillula chì cuntene una piccula quantità di iodu radioattivu. Dopu avè ingullitu, aspettate chì u iodu si raccoglie in a vostra tiroide.
- U primu scansu hè di solitu fattu 4 à 6 ore dopu à piglià a pillula di iodu. Un'altra scansione hè di solitu fatta 24 ore dopu. Durante a scansione, site stesu nantu à a vostra schiena nantu à un tavulinu mobili. U to collu è u pettu sò pusizionati sottu à u scanner. Duvete stà sempre in modu chì u scanner ottenga una maghjina chjara.
U scanner rileva a lucazione è l'intensità di i raghji emanati da u materiale radioattivu. Un urdinatore mostra l'imaghjini di a glàndula tiroidea. Altri scans utilizanu una sustanza chjamata tecneziu invece di iodu radioattivu.
Seguitate e istruzioni per ùn manghjà prima di u test. Vi pò esse dettu di ùn manghjà dopu mezanotte prima di scansà a matina dopu.
Dìite à u vostru duttore sanitariu se pigliate qualcosa chì cuntene iodu perchè pò influenzà i risultati di i vostri test. Ciò include alcuni medicinali, cumprese droghe per a tiroide è medicinali per u core. I supplementi cum'è u fucu cuntenenu ancu iodu.
Dì ancu à u vostru fornitore se avete:
- Diarrea (pò diminuisce l'assorbimentu di iodu radioattivu)
- Avia scansioni CT recenti cù cuntrastu intravenu basatu in iodu (in l'ultime 2 settimane)
- Troppu pocu o troppu iodu in a vostra dieta
Eliminate i ghjuvelli, protesi dentarie, o altri metalli perchè ponu interferisce cù l'immagine.
Alcune persone trovanu scomodi di stà fermu durante a prova.
Questa prova hè fatta per:
- Valuta i noduli di tiroide o u bocciu
- Truvate a causa di una glàndula tiroidea iperattiva
- Verificate u cancheru di tiroide (raramente, postu chì altri testi sò più precisi per questu)
I risultati normali di i testi mostreranu chì a tiroide sembra esse a dimensione curretta, a forma, è in u locu currettu. Hè un culore ancu grisgiu nantu à l'immagine di l'urdinatore senza spazii più scuri o più chjari.
Una tiroide chì hè ingrandata o spinta da un latu puderia esse un segnu di tumore.
I Noduli assorbenu più o menu iodiu è questu li farà parè più scuri o più chjari nantu à a scansione. Un nodulu hè di solitu più leggeru s’ellu ùn hà pigliatu u iodu (spessu chjamatu nodulu «fretu»). Se una parte di a tiroide pare più ligera, puderia esse un prublema di tiroide. I Noduli chì sò più scuri anu pigliatu più iodu (spessu chjamatu nodulu «caldu»). Pò esse troppu attivi è ponu esse a causa di una tiroide eccessiva.
L'urdinatore mostrerà ancu a percentuale di iodu chì hà raccoltu in a vostra glàndula tiroidea (assunzione di iodu radioattivu). Se a vostra glàndula raccoglie troppu iodu, pò esse per via di una tiroide eccessiva.Se a vostra glàndula raccoglie troppu pocu iodiu, pò esse per infiammazione o altri danni à a tiroide.
Tutta a radiazione hà pussibili effetti collaterali. A quantità di radioattività hè assai chjuca, è ùn sò stati documentati effetti collaterali.
E donne chì sò incinte o chì allattanu ùn devenu micca avè sta prova.
Parlate cù u vostru fornitore se avete preoccupazioni per sta prova.
U iodu radioattivu lascia u vostru corpu attraversu l'urina. Ùn duverebbe micca bisognu di piglià precauzioni particulari, cum'è u lavatu duie volte dopu urinate, per 24 à 48 ore dopu a prova perchè a dosa di iodu radioattivu hè assai bassa. Chiedi à u vostru fornitore o à a squadra di radiologia / medicina nucleare chì esegue a scansione per piglià e precauzioni.
Scan - tiroide; Pruvenza di assorbimentu di iodu radioattivu è di scansione - tiroide; Scansione nucleare - tiroide; Nòdulu di tiroide - scan; Goiter - scan; Ipertiroidismu - scansione
Allargamentu di a tiroide - scintiscanu
Glàndula tiroidea
Blum M. Imaghjini di a tiroide. In: Jameson JL, De Groot LJ, de Kretser DM, et al, eds. Endocrinologia: Adultu è Pediatricu. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2016: chap 79.
Salvatore D, Cohen R, Kopp PA, Larsen PR. Fisiopatulugia di a tiroide è valutazione diagnostica. In: Melmed S, Auchus RJ, Goldfine AB, Koenig RJ, Rosen CJ, eds. Manuale di Williams di Endocrinologia. 14a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 11.