Tachipnea transitoria - neonatu
A tachipnea transitoria di u natuvutu (TTN) hè un disordine di respirazione vistu pocu dopu à a consegna in i primi tempi o in i zitelli prematuri tardi.
- Transitori significa chì hè di corta durata (u più spessu menu di 48 ore).
- Tachypnea significa respirazione rapida (più veloce di a maggior parte di i neonati, chì normalmente respiranu 40 à 60 volte per minutu).
Quandu u zitellu cresce in l'utru, i pulmoni facenu un fluidu speciale. Stu fluidu empie i pulmoni di u zitellu è li aiuta à cresce. Quandu u zitellu hè natu à termine, l'ormoni liberati durante u travagliu dicenu à i pulmoni di smette di fà stu fluidu speciale. I pulmoni di u criaturu cumincianu à toglialu o à riassorbì lu.
I primi respiri chì un criaturu piglia dopu à a consegna riempenu i pulmoni cù l'aria è aiutanu à pulisce a maiò parte di u restu fluidu pulmonare.
U restu di fluidu in i pulmoni face chì u zitellu respiri rapidamenti. Hè più difficiule per i picculi sacchetti d'aria di i pulmoni di stà aperti.
TTN hè più prubabile di accade in i zitelli chì eranu:
- Natu prima di 38 settimane di gestazione compie (primu termine)
- Consegnatu da a sezzione C, soprattuttu se u travagliu ùn hà micca principiatu
- Natu da una mamma cun diabete o asma
- Gemelli
- Sessu maschile
I neonati cù TTN anu prublemi di respirazione pocu dopu a nascita, u più spessu in 1 à 2 ore.
I sintomi includenu:
- Culore turchinu (cianosis)
- Respirazione rapida, chì pò accade cù rumori cum'è u grugnulime
- Nari flaring o movimenti trà e coste o sternone cunnisciute cum'è retrazioni
A gravidanza di a mamma è a storia di u travagliu sò impurtanti per fà u diagnosticu.
E prove effettuate nantu à u zitellu ponu include:
- U sangue è a cultura di sangue per escludere l'infezzione
- A radiografia di u torace per escludere altre cause di prublemi respiratorii
- Gas di sangue per verificà i livelli di diossidu di carbonu è ossigenu
- Monitoramentu continuu di i livelli di ossigenu, di respirazione è di frequenza cardiaca di u zitellu
U diagnosticu di TTN hè più spessu fattu dopu chì u zitellu sia monitoratu per 2 o 3 ghjorni. Se a cundizione si ne và in quellu tempu, hè cunsiderata transitoria.
U vostru zitellu riceverà ossigenu per mantene u nivellu di ossigenu in u sangue stabile. U vostru zitellu averà spessu bisognu di u più ossigenu in poche ore dopu a nascita. I bisogni d'ossigenu di u criaturu cuminceranu à calà dopu. A maiò parte di i zitelli cù TTN si migliuranu in menu di 24 à 48 ore, ma alcuni averanu bisognu d'aiutu per uni pochi di ghjorni.
A respirazione assai rapida di solitu significa chì un criaturu hè incapace di manghjà. I fluidi è nutrienti seranu dati per mezu di una vena finu à chì u vostru zitellu migliuri. U vostru criaturu pò ancu riceve antibiotici finu à chì u prufessore di a salute sia sicuru chì ùn ci hè micca infezzione. Raramente, i zitelli cù TTN averanu bisognu d'aiutu per respirà o alimentà una settimana o più.
A cundizione sparisce u più spessu in 48 à 72 ore dopu a consegna. In a maiò parte di i casi, i zitelli chì anu avutu TTN ùn anu più prublemi da a cundizione. Ùn averanu micca bisognu di cure particulare o di seguitu altru chè i so cuntrolli di routine. Tuttavia, ci sò alcune evidenze chì i zitelli cun TTN ponu esse in un risicu più elevatu di prublemi di sibilante dopu in a so zitellina.
I prematuri tardi o i zitelli à u principiu (nati più di 2 à 6 settimane prima di a so data di scadenza) chì sò stati consegnati da a sezzioni C senza travagliu pò esse in periculu per una forma più severa cunnisciuta cum'è "TTN maligna".
TTN; Pulmoni bagnati - neonati; Fluidu pulmonale fetale ritenutu; RDS transitoriu; Transizione prolungata; Neonatal - tachypnea transitoria
Ahlfeld SK. Disturbi di e vie respiratorie. In: Kliegman RM, St. Geme JW, Blum NJ, Shah SS, Tasker RC, Wilson KM, eds. Manuale di Nelson di Pediatria. 21a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 122.
Crowley MA. Disturbi respiratorii neonatali. In: Martin RJ, Fanaroff AA, Walsh MC, eds. Fanaroff è Martin's Neonatal-Perinatal Medicine: Malatie di u Fetu è Infante. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2020: chap 66.
Greenberg JM, Haberman BE, Narendran V, Nathan AT, Schibler K. Morbidità neonatali di origine prenatale è perinatale. In: Creasy RK, Lockwood CJ, Moore TR, Greene MF, Copel JA, Silver RM, eds. Medicina Materna-Fetale di Creasy è Resnik: Principii è Pratica. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier Saunders; 2019: chap 73.