Iperidrosi
Iperidrosi hè una cundizione medica induve una persona sudate eccessivamente è imprevedibilmente. E persone cun iperidrosi ponu sudà ancu quandu a temperatura hè fresca o quandu sò in riposu.
A sudazione aiuta u corpu à stà frescu. In a maiò parte di i casi, hè perfettamente naturale. E persone sudanu di più in temperature calde, quandu esercitanu, o in risposta à situazioni chì li rendenu nervosi, arrabbiati, imbarazzati o temuti.
A sudazione eccessiva si faci senza tali triggers. E persone cun iperidrosi parenu avè ghiandole sudore eccessive. A sudazione incontrollabile pò purtà à un cunfortu significativu, fisicu è emotivu.
Quandu a sudazione eccessiva affetta e mani, i pedi è l'ascelle, hè chjamata iperidrosi focale. In a maiò parte di i casi, ùn si pò truvà nisuna causa. Pare di corre in famiglie.
A sudazione chì ùn hè micca causata da un'altra malattia hè chjamata iperidrosi primaria.
Se a sudazione si faci in cunseguenza di un'altra cundizione medica, si chjama iperidrosi secondaria. A sudazione pò esse in tuttu u corpu (generalizata) o pò esse in una zona (focale). Cundizioni chì causanu iperidrosi secondaria includenu:
- Acromegalia
- Cundizioni d'ansietà
- Cancer
- Sindrome Carcinoide
- Certi medicinali è sustanzi di abusu
- Disturbi di cuntrollu di u glucosiu
- Malatie cardiache, cume l'attaccu di core
- Tiroide eccessiva
- Malatia pulmonare
- Ménopause
- Malatia Parkinson
- Feocromocitoma (tumore di a ghiandola surrenale)
- Lesione di a medula spinale
- Corsu
- Tuberculosi o altre infezioni
U sintomu primariu di iperidrosi hè l'umidità.
I segni visibili di sudore ponu esse nutati durante una visita cù un fornitore di assistenza sanitaria. I testi ponu ancu esse aduprati per diagnosticà una sudazione eccessiva, cumprese:
- Test di amidu-iodu - Una soluzione di iodu hè applicata à a zona sudata. Dopu chì si secca, l'amidu hè spruzzatu nantu à a zona. A cumminazione amidu-iodu trasforma un culore turchinu scuru in neru induve ci hè un sudore eccessivu.
- Test di carta - Una carta speciale hè posta nantu à a zona affettata per assorbe u sudore, è poi pisata. Più si pesa, più u sudore s'hè accumulatu.
- Analisi di sangue - Queste ponu esse ordinate se sò suspettati prublemi di tiroide o altre condizioni mediche.
- Prove di imaging pò esse urdinatu se un tumore hè suspettatu.
Pudete ancu esse dumandatu dettagli nantu à a vostra sudazione, cum'è:
- Situazione - Accade nantu à a vostra faccia, palme, o ascelle, o in tuttu u corpu?
- Modellu di tempu - Si faci di notte? Hà cuminciatu di colpu?
- Triggers - A sudazione si faci quandu si ricorda di qualcosa chì vi scumoda (cum'è un avvenimentu traumaticu)?
- Altri sintomi - Perda di pesu, battiti cardiaci battenti, mani fredde o piene, frebba, mancanza d'appetitu.
Una vasta gamma di trattamenti cumuni per l'iperidrosi include:
- Antitranspiranti - A sudazione eccessiva pò esse cuntrullata cù forti antitraspiranti, chì tappanu i canali di sudore. I prudutti chì cuntenenu da 10% à 20% di cloruri di alluminiu esidratati sò a prima linea di trattamentu per a sudazione à l'ascella. Alcune persone ponu esse prescritte un pruduttu chì cuntene una dose più alta di clorur di alluminiu, chì hè applicatu ogni notte nantu à e zone affette. L'antiperspiranti ponu causà irritazione di a pelle, è grandi dosi di clorur d'aluminiu ponu dannà a ropa. Nota: I Deodoranti ùn impediscenu micca a sudazione, ma sò utili per riduce l'odore di u corpu.
- Midicini -- L'usu di alcuni medicinali pò impedisce a stimolazione di e ghiandole sudoripare. Quessi sò prescritti per certi tippi di iperidrosi cume a sudazione eccessiva di a faccia. I medicinali ponu avè effetti collaterali è ùn sò micca adatti per tutti.
- Iontoforesi - Questa prucedura adopra l'elettricità per spegne temporaneamente a glàndula sudorea. Hè u più efficace per sudà e mani è i pedi. E mani o i pedi sò messi in acqua, è dopu un dolce currente di elettricità hè passatu per ellu. L'elettricità hè gradualmente aumentata finu à chì a persona sente una leggera sensazione di formicoliu. A terapia dura circa 10 à 30 minuti è richiede parechje sessioni. L'effetti secundarii, ancu se rari, includenu cracking di a pelle è vesciche.
- Tossina botulinica - A tossina botulinica hè aduprata per trattà a sudazione severa di l'ascella, di u palmaru è di a pianta. Sta cundizione hè chjamata iperidrosi axillaria primaria. A tossina botulinica iniettata in l'ascella blocca temporaneamente i nervi chì stimulanu a sudazione. L'effetti secondari includenu u dolore in situ di iniezione è sintomi simuli à a gripe. A tossina botulinica aduprata per sudà e palme pò causà debolezza lieve, ma temporanea è dolore intensu.
- Simpatectomia toracica endoscopica (ETS) - In i casi severi, una procedura chirurgica minimamente invasiva chjamata simpatectomia pò esse raccomandata quandu altri trattamenti ùn funzionanu micca. A prucedura taglia un nervu, spegne u signale chì dice à u corpu di sudà eccessivamente. Di solitu si face nantu à e persone chì e palme sudanu assai di più cà u normale. Pò esse ancu adupratu per trattà a sudazione estrema di u visu. ETS ùn funziona micca bè per quelli chì anu sudatu eccessivamente di ascella.
- Chirurgia ascellaria - Si tratta di chirurgia per rimuovere e ghiandole sudoripare in ascelle. I metudi aduprati includenu laser, curettage (raschiatura), escisione (taglio), o liposuzione. Queste prucedure sò fatte cù anestesia lucale.
Cù u trattamentu, l'iperidrosi pò esse gestita. U vostru fornitore pò discute cun voi opzioni di trattamentu.
Chjamate u vostru fornitore se avete sudatu:
- Hè prolongatu, eccessivu è inspiegabile.
- Cù o seguitatu da u dolore toracicu o pressione.
- Cù a perdita di pesu.
- Ciò si verifica soprattuttu durante u sonnu.
- Cù frebba, perdita di pesu, dulore à u pettu, mancanza di respiru, o un battitu cardiacu rapidu è forte. Questi sintomi ponu esse un segnu di una malattia sottostante, cume a tiroide eccessiva.
Sudatu - eccessivu; Transpirazione - eccessiva; Diaforesi
Langtry JAA. Iperidrosi. In: Lebwohl MG, Heymann WR, Berth-Jones J, Coulson IH, eds. Trattamentu di e malatie di a pelle: Strategie Terapeutiche Cumprese. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 109.
Miller JL. Malatie di e ghiandole sudore eccrine è apocrine. In: Bolognia JL, Schaffer JV, Cerroni L, eds. Dermatologia. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 39.