Finestra Aortopulmonaria
A finestra Aortopulmonaria hè un difettu raru di u core induve ci hè un foru chì cunnessa l'arteria maiò chì porta u sangue da u core à u corpu (l'aorta) è quellu chì porta u sangue da u core à i pulmoni (arteria pulmonaria). A cundizione hè congenita, chì significa chì hè presente à a nascita.
Nurmalmente, u sangue scorre per l'arteria pulmonaria in i pulmoni, induve piglia ossigenu. Allora u sangue viaghja torna à u core è hè pompatu à l'aorta è u restu di u corpu.
I zitelli cù una finestra aortopulmonare anu un foru trà l'aorta è l'arteria pulmonaria. A causa di stu foru, u sangue da l'aorta scorri in l'arteria pulmonaria, è di conseguenza troppu sangue scorre in i pulmoni. Questu causa una pressione sanguigna alta in i pulmoni (una situazione chjamata ipertensione pulmonaria) è una insufficienza cardiaca congestiva. Più hè grande u difettu, più u sangue hè capace à entre in l'arteria pulmonaria.
A cundizione si verifica quandu l'aorta è l'arteria pulmonaria ùn si dividenu micca normalmente mentre u zitellu si sviluppa in u grembu.
A finestra Aortopulmonary hè assai rara. Conta menu di l'1% di tutti i difetti cungenitali di u core.
Sta cundizione pò accade da sola o cù altri difetti di core cum'è:
- Tetralogia di Fallot
- Atresia pulmonaria
- Truncus arteriosus
- Difettu di u septale auriculare
- Brevettu ductus arteriosus
- Arcu aorticu interruttu
U cinquanta per centu di e persone ùn anu generalmente micca altri difetti di core.
Se u difettu hè chjucu, ùn pò micca causà sintomi. Tuttavia, a maiò parte di i difetti sò grandi.
I sintomi ponu include:
- A crescita ritardata
- Fallimentu di u core
- Irritabilità
- Poveru manghjà è mancanza di guadagnu di pesu
- Respirazione rapida
- Battimentu di core rapidu
- Infezioni respiratorii
U pruprietariu di a salute sente di solitu un sonu anormale di u core (murmuriu) quandu ascolta u core di u zitellu cù un stetoscopiu.
U fornitore pò ordinà testi cume:
- Cateterizazione cardiaca - un tubu finu inseritu in i vini sanguini è / o arterie intornu à u core per vede u core è i vini sanguini è misurà direttamente a pressione in u core è in i pulmoni.
- Radiografia di pettu.
- Ecocardiogramma.
- MRI di u core.
A cundizione richiede di solitu una chirurgia à core apertu per riparà u difettu. A cirurgia deve esse fatta u più prestu pussibule dopu u diagnosticu hè fattu. In a maiò parte di i casi, questu hè quandu u zitellu hè sempre un novu.
Durante a prucedura, una macchina cori-pulmone ripiglia u core di u zitellu. U chirurgu apre l’aorta è chjude u difettu cù un pezzu fattu sia da un pezzu di u saccu chì chjude u core (u pericardiu) sia da un materiale artificiale.
A chirurgia per curregge a finestra aortopulmonare hà successu in a maggior parte di i casi. Se u difettu hè trattatu rapidamente, u zitellu ùn deve micca avè effetti duraturi.
Ritardà u trattamentu pò purtà à complicazioni cum'è:
- Fallimentu cardiacu congestivu
- Ipertensione pulmonare o sindrome di Eisenmenger
- Morte
Chjamate u vostru fornitore se u vostru zitellu hà sintomi di finestra aortopulmonare. Più prestu sta cundizione hè diagnosticata è trattata, megliu serà a pronostica di u zitellu.
Ùn ci hè un modu cunnisciutu per prevene a finestra aortopulmonaria.
Difettu di u septu Aortopulmonariu; Fenestrazione aortopulmonare; Difettu cungenitu di u core - finestra aortopulmonaria; Cori di difettu di nascita - finestra aortopulmonare
- Finestra Aortopulmonaria
Fraser CD, Kane LC. Malatie cungenita. In: Townsend CM, Beauchamp RD, Evers BM, Mattox KL, eds. Sabiston Manuale di Chirurgia. 20a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 58.
Qureshi AM, Gowda ST, Justino H, Spicer DE, Anderson RH. Altre malformazioni di i tratti di uscita ventriculare. In: Wernovsky G, Anderson RH, Kumar K, et al, eds. Cardiologia Pediatrica di Anderson. 4a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 51.
Webb GD, Smallhorn JF, Therrien J, Redington AN. Malatia cardiaca congenita in u paziente adultu è pediatricu. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 75.