Chirurgia cardiaca pediatrica
A chirurgia cardiaca in i zitelli hè fatta per riparà difetti cardiaci chì un zitellu nasce (difetti cardiaci congeniti) è malatie cardiache chì un zitellu riceve dopu a nascita chì necessita di chirurgia. A chirurgia hè necessaria per u benessere di u zitellu.
Ci sò parechji tippi di difetti cardiaci. Certi sò minori, è altri sò più seri. I difetti ponu accade in u core o in i grandi vini sanguini fora di u core. Alcuni difetti cardiaci ponu avè bisognu di chirurgia subitu dopu à a nascita di u zitellu. Per l'altri, u vostru figliolu pò esse in gradu di aspettà in modu sicuru per mesi o anni per esse operatu.
Una cirurgia pò esse abbastanza per riparà u difettu di u core, ma qualchì volta hè necessaria una seria di prucedure. Trè tecniche sfarente per riparà i difetti congenitali di u core in i zitelli sò discritte quì sottu.
A chirurgia à core apertu hè quandu u chirurgu utilizza una macchina di bypass core-pulmone.
- Una incisione hè fatta attraversu u sternu (sternu) mentre u zitellu hè sott'à anestesia generale (u zitellu hè addurmintatu è senza dulore).
- I tubi sò aduprati per rinvializà u sangue attraversu una pompa speciale chjamata macchina bypass core-pulmone. Sta macchina aghjusta ossigenu à u sangue è mantene u sangue caldu è muvendu per u restu di u corpu mentre u chirurgu ripara u core.
- Aduprà a macchina permette di fermà u core. Fermà u core permette di riparà u musculu di u core stessu, e valvule di u core, o i vini sanguini fora di u core. Dopu chì a riparazione hè fatta, u core hè ricuminciatu, è a macchina hè rimossa. U sternale è l'incisione di a pelle sò allora chjusi.
Per alcune riparazioni di difetti cardiaci, l'incisione hè fatta da u latu di u pettu, trà e coste. Questu hè chjamatu toracotomia. Hè qualchì volta chjamata chirurgia à core chjosu. Questa chirurgia pò esse fatta cù strumenti speciali è una fotocamera.
Un altru modu per risolve i difetti in u core hè di inserisce picculi tubi in una arteria in a gamba è passalli finu à u core. Solu alcuni difetti cardiaci ponu esse riparati cusì.
Un sughjettu cunnessu hè chirurgie correttive congenite per difetti cardiaci.
Alcuni difetti cardiaci anu bisognu di riparazione subitu dopu à a nascita. Per l'altri, hè megliu d'aspittà mesi o anni. Certi difetti di u core ùn anu micca bisognu di riparà.
In generale, i sintomi chì indicanu chì a chirurgia hè necessaria sò:
- Pelle, labbra, è letti unghji turchini o grisgi (cianosi). Questi sintomi significanu chì ùn ci hè micca abbastanza ossigenu in u sangue (ipossia).
- Difficultà à respirà perchè i pulmoni sò "bagnati", congestionati, o pieni di fluidi (insufficienza cardiaca).
- Problemi cù a frequenza cardiaca o ritmu cardiacu (arritmie).
- Mancu alimentazione o sonnu, è mancanza di crescita è di sviluppu di u zitellu.
L'ospedali è i centri medichi chì eseguenu chirurgia cardiaca nantu à i zitelli anu chirurghi, infermieri è tecnichi chì sò specialmente addestrati per fà queste chirurgie. Anu ancu persunale chì s'occuperà di u vostru zitellu dopu a chirurgia.
I risichi per qualsiasi chirurgia sò:
- Sanguinamentu durante a chirurgia o in i ghjorni dopu a chirurgia
- Reazioni pessime à i medicinali
- Prublemi di respirazione
- Infezzione
Rischi addiziunali di chirurgia cardiaca sò:
- Coaguli di sangue (trombi)
- Bolle d'aria (emboli d'aria)
- Puntura
- Problemi di battiti cardiaci (arritmie)
- Attacu di core
- Corsu
Se u vostru figliolu parla, parlatelu di a cirurgia. Sì avete un zitellu in età prescolare, dite li u ghjornu nanzu ciò chì accadrà. Dite, per esempiu, "Avemu da andà à l'uspidale per stà qualchì ghjornu. U duttore hà da fà un'operazione nant'à u vostru core per fà u so travagliu megliu".
Se u vostru zitellu hè più vechju, cuminciate à parlà di a procedura 1 settimana prima di a chirurgia. Duvete implicà u spezialistu di a vita di u zitellu (qualchissia chì aiuta i zitelli è e so famiglie durante i tempi cum'è una chirurgia maiò) è mustrà à u zitellu l'ospedale è e zone chirurgiche.
U vostru zitellu pò avè bisognu di parechje prove diverse:
- Analisi di sangue (conteggio di sangue cumpletu, elettroliti, fattori di coagulazione, è "match cross")
- Radiografia di u pettu
- Elettrocardiogramma (ECG)
- Ecocardiogramma (ECHO, o ultrasound di u core)
- Cateterizazione cardiaca
- Storia è fisicu
Sempre dite à l'assistente sanitariu di u to figliolu chì medicini piglia u vostru zitellu. Includite droghe, erbe è vitamine chì avete acquistatu senza prescription.
Durante i ghjorni prima di a chirurgia:
- Se u vostru figliolu piglia diluenti di sangue (droghe chì rendenu difficiule per u sangue di coagulassi), cume a warfarina (Coumadin) o l'eparina, parlate cù u fornitore di u vostru zitellu nantu à quandu smette di dà queste droghe à u zitellu.
- Chiedi chì droghe u zitellu deve sempre piglià u ghjornu di a chirurgia.
U ghjornu di a chirurgia:
- À u vostru figliolu u più spessu serà dumandatu di ùn beie nè manghjà nunda dopu mezanotte a notte nanzu à a chirurgia.
- Dà à u to figliolu qualsiasi droga chì v'anu dettu di dà cù un picculu sippu d'acqua.
- Vi sarà dettu quandu ghjunghjerete à l'uspidale.
A maiò parte di i zitelli chì anu una cirurgia à core apertu anu bisognu di stà in a unità di terapia intensiva (ICU) per 2 à 4 ghjorni subitu dopu a chirurgia. Stanu u più spessu in l'uspidale per 5 à 7 ghjorni in più dopu chì abbandunonu u TI. I sughjorni in l'unità di cure intensive è l'uspidale sò spessu più brevi per e persone chì anu chirurgia à core chjosu.
Durante u so tempu in l'UCI, u vostru zitellu averà:
- Un tubu in e vie aeree (tubu endotracheale) è un respiratore per aiutà cù a respirazione. U to figliolu serà tinutu à dorme (sedatu) mentre hè nantu à u respiratore.
- Unu o più picculi tubi in una vena (linea IV) per dà fluidi è medicinali.
- Un picculu tubu in una arteria (linea arteriale).
- Unu o 2 tubi toracichi per drenà l'aria, u sangue è u fluidu da a cavità toracica.
- Un tubu attraversu u nasu in u stomacu (tubu nasogastricu) per sviutà u stomacu è consegnà medicinali è alimenti per parechji ghjorni.
- Un tubu in a vescica per drenà è misurà l'urina per parechji ghjorni.
- Parechje linee elettriche è tubi aduprati per monitorà u zitellu.
À u mumentu chì u vostru figliolu abbandunessi l'UCI, a maiò parte di i tubi è i fili seranu rimossi. U vostru figliolu serà incuraghjitu à inizià parechje attività regulare cutidiane. Alcuni zitelli ponu cumincià à manghjà o beie da soli in 1 o 2 ghjorni, ma altri ponu piglià più tempu.
Quandu u vostru figliolu hè licenziatu da l'uspidale, i genitori è i caregivers sò insegnati chì attività sò OK per u so figliolu di fà, cumu si cura di l'incisione (e), è cumu dà medicinali chì u so figliolu pò avè bisognu.
U vostru zitellu hà bisognu à u minimu parechje settimane in casa per ricuperà. Parlate cù u vostru duttore nantu à quandu u vostru figliolu pò vultà à a scola o à a guardia.
U vostru zitellu averà bisognu di visite di seguitu cun un cardiologu (duttore cardiacu) ogni 6 à 12 mesi. U vostru zitellu pò avè bisognu à piglià antibiotici prima di andà à u dentistu per a pulizia di i denti o altre procedure dentarie, per prevene infezioni cardiache gravi. Preguite à u cardiologu se questu hè necessariu.
U risultatu di a cirurgia cardiaca dipende da a cundizione di u zitellu, u tippu di difettu, è u tippu di chirurgia chì hè stata fatta. Parechji zitelli si recuperanu cumpletamente è portanu una vita normale è attiva.
Chirurgia cardiaca - pediatrica; Chirurgia cardiaca per i zitelli; Malattia cardiaca acquistata; Chirurgia di valvula cardiaca - zitelli
- Sicurezza di u bagnu - zitelli
- Purtate u vostru zitellu à visità un fratellu assai malatu
- Manghjà calorie in più quandu sò malati - zitelli
- Sicurezza di l'ossigenu
- Chirurgia cardiaca pediatrica - alta
- Cura di ferita chirurgica - aperta
- Usendu ossigenu in casa
- Chirurgia à core apertu infantile
Ginther RM, Forbess JM. Bypass cardiopulmonariu pediatricu. In: Fuhrman BP, Zimmerman JJ, eds. Cura Critica Pediatrica. 5a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2017: chap 37.
LeRoy S, Elixson EM, O'Brien P, et al. Raccomandazioni per a preparazione di i zitelli è di l'adulescenti per e procedure cardiache invasive: una dichjarazione da u Sottocumitatu Infermieru Pediatricu di l'American Heart Association di u Cunsigliu per l'Infermiera Cardiovascolare in cullaburazione cù u Cunsigliu per e Malatie Cardiovascolari di i Giovani. Circulazione. 2003; 108 (20): 2550-2564. PMID: 14623793 www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14623793.
Steward RD, Vinnakota A, Mill MR. Intervenzioni chirurgichi per malatie cardiache congenite. In: Stouffer GA, Runge MS, Patterson C, Rossi JS, eds. Cardiologia di Netter. 3a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 53.
Webb GD, Smallhorn JF, Therrien J, Redington AN. Malatia cardiaca congenita in u paziente adultu è pediatricu. In: Zipes DP, Libby P, Bonow RO, Mann DL, Tomaselli GF, Braunwald E, eds. Malattia Cardiaca di Braunwald: Un Manuale di Medicina Cardiovascolare. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 75.